Avustaako sossu piilareiden ostamisessa???
Oisko täällä jollain tietoa, että avustaako sosiaalitoimisto piilolinssien ostamisessa? Opiskelen tällä hetkellä eikä tästä opintotuesta ois oikeen varaa laittaa n. 50€ kuussa piilareihin saati sitten ostaa normilaseja. Olen kuullut, että normilasien ostoon osallistuvat jollain x-määrällä, mutta miten on sitten piilareiden kanssa. En itse tykkää yhtään käyttää normilaseja ja piilarit on enemmän mun juttuni. Jos taas en käytä ollenkaan laseja niin kärsin jatkuvasta päänsärystä.
Kommentit (7)
Kyllä ohennukset voidaan nykypäivänä jo laskea ihan tavanomaiseen tasoon. Vahvat ohentamattomat lasit kun ovat nykyään todella harvinaisia. Normeja vain ei ole päivitetty tälle vuosituhannelle.
Lasitkaan ole mikään vakio. Minä en ainakaan saanut, vaikka minimisaikulla toimeentulotuen varassa olinkin.
vaan standardi on avustaa silmäLASIEN hankinnassa sopimusliikkeistä sopimushinnoin ja vain silloin, kun näkö on todistettavasti muuttunut. Poikkeus voi olla esim. lääkärintodistuksella, jos jostain syystä piilareita on "pakko" pitää tai on jokin muu syy. Yleensä siis ei avusta. Niitä ei katsota välttämättömiksi, vaan jos ihminen haluaa niitä käyttää niin saa ne itse myös maksaa.
Se on inhottavaa että nuo sopimushinnat ovat yleensä kaikkein halvimmille linsseille. Eli jos miinusta on paljon niin "pullonpohjilta" ei voi välttyä tai joutuu maksamaan ohennukset itse.
Se on inhottavaa että nuo sopimushinnat ovat yleensä kaikkein halvimmille linsseille. Eli jos miinusta on paljon niin "pullonpohjilta" ei voi välttyä tai joutuu maksamaan ohennukset itse.
Toimeentulotuki kun on tarkoitettu vain VÄLTTÄMÄTTÖMIIN menoihin. Pullonpohjilla tulee ihan hyvin toimeen, se on omasta pussista sitten jos haluaa jotakin extraa ja erityistä.
Kyllä ohennukset voidaan nykypäivänä jo laskea ihan tavanomaiseen tasoon. Vahvat ohentamattomat lasit kun ovat nykyään todella harvinaisia. Normeja vain ei ole päivitetty tälle vuosituhannelle.
Vähän kyllä epäilen, että ei avusta, koska ei ole välttämätöntä menoa. Ihan yhtä hyvin voi käyttää silmälaseja. Tosin liikunnassa se ei aina ole helposti mahdollista. Lisätietoa voi kattoa vaikka http://www.piilareita.com -sivustolta.