Jos maha näkyy selvästi jo viikolla 8 mikä vialla?
Kommentit (11)
kohtu joka näkyy ja tuntuu? Itseä on kanssa askarruttanut sama juttu. Olen lukenut, että syynä saattaisi olla esim. pidemmällä oleva raskaus tai kaksoset. Itse olen samoilla viikoilla ja kohtu tuntuu selvästi. Muuten maha on litteä. Tässä vaiheessa kun kohdunkaan ei pitäisi vissiin tuntua. Outoa...
Istukka kasvaa noilla viikoilla kovaa vauhtia kohdun kanssa. Kohtuun muodostuu runsaasti uusia verisuoni ja sillä alueella on muutenkin niin paljon hässäkkää, että vatsan alueelle tulee monilla runsaasti turvotusta. Se turvotus häviää ajan kanssa ja oikea vauvavatsa tulee esille.
Mulla tuli selkeä pömppö jo jossain viikolla 6.
Miten kuvittelit, että kaksi parin millin mittaista alkiota näkyisi päällepäin selkeämmin kuin yksi? :D Voi jeesus teitä idiootteja.
Jos olet pyöreä , ei voi vielä näkyä. Silloin se on jotain muuta.
Ultran mukaan viikot ok. Ja yks pitäis olla. Vai voiko olla ettei ekassa varhaisultrassa huomattu toista?
Minulla on näkynyt raskaus tuossa vaiheessa jo, ja viikolla 12+ on piänyt ostaa jo isommat housut, sen näkee vanhoista valokuvistakin. Kyse varmaan vartalon mallista, itselläni notkoselkä.
Olen saanut aina valtaisan ison raskausmahan. Esikoisen kohdalta muistan senttimitat: ennen raskautta 62cm, viimeisillään 101cm.
Minulla on näkynyt raskaus tuossa vaiheessa jo, ja viikolla 12+ on piänyt ostaa jo isommat housut, sen näkee vanhoista valokuvistakin. Kyse varmaan vartalon mallista, itselläni notkoselkä.
Olen saanut aina valtaisan ison raskausmahan. Esikoisen kohdalta muistan senttimitat: ennen raskautta 62cm, viimeisillään 101cm.
Minullakin notkoselkä, eli siinäkö selitys. Keskityn jumpassa erityisesti vahvistamaan selkää juuri siitä syystä, ehkä siks mun aiemmat mahatki oli isoja en vaan kymmenen vuoden takaa muista koska alkoi näkyä.
ei niin nuori äiti siis. Vauvan syntyessä 39v
Pidä todella huolta lihaskunnosta! Neuvoisin vieläpä enemmän huolehtimaan vatsalihaksista ja kiinnittämään huomiota seisomisasentoon. Koita pitää lihasten "korsettia" napakkana kaikessa mitä teet.
Olen kantanut viisi isoa raskausvatsaa ja notkoselkä on kyllä pahentunut. Vaikka menisin selälleni lattialle ja nostaisin jalat kohti kattoa, en saa painettua ristiselkää lattiaan ilman vatsalihasten puristusta. Kuntosaliharjoittelun ehtisit vielä aloittaa!
Nelikymppinen minäkin jo.
Voi olla alkuraskauden turvotusta joka minulla ainakin kesti pari viikkoa ja meni ohi. Seuraavaksi maha näkyikin sitten vasta rv20+ ->
Tuntuu kyllä selinmakuulla jo navassa asti,mutta ei mitenkään pullota vaikka kuulemma kohtu on eteenpäin kallistunut.
Ihmetellen olen katsellut kaksplussan raskausmahaketjuja kun melkein kaikilla on jo iso maha.