Terveelliset herkut laihduttajille pinoon?
Kommentit (11)
Hedelmäsalaatti
Rasvattomat jogurtit
Vähäkaloriset valion mehukeitot
light limpparit ja mehut
rasvaton maito
kaikista ligh-juomista ja mehukeitoista..ja mekeutusaineet saa mahan aivan sekaisin. Mut tuo omenajuttu on hyvä, siinä ei ole edes lisäaineita!!
juusto täysrasvainen
kermalla valkaistu tee
meetwursti
kasvikset
pähkinät
turkkilainen jogurtti
rahka
tumma suklaa (kaakaota yli 70%)
kaakao
punaviini (lasillinen silloin tällöin)
Elämä on täynnä herkullisia hetkiä =)
Vaahdota rasvattomasta maidosta kova vaahto. Sekaan sitten oman makusi mukaan marjoja, hedelmiä, hilloa tms.
Ja nam että on hyvää :)
Niin piti vielä mainita, että vaahto ei kauaa kestä eli herkkuttele nopsaan!
laita viipaloidut perunat uunin pellille ja sivele niihin VÄHÄN öljyä, rutkasti valkosipulimurskaa ja muita mausteita. Tee laihiskermaviiliin dippi,
painonvartijan pisteet: perunoista 2, öljystä 1, kermaviilistä n. 2 ja perunoita saat syödä niin paljon kun jaksat!
Rasvatonta maitorahkaa ja kohmeisia mansikoita sauva/tehosekoittimella soseeksi. Hieman makeutukseksi lightmehutiivistettä (tai tavallista). Nam!
Edellisen esittämät uuniperunat on kans herkullisia kunhan perunoiksi valitsee vaikka rosamundan ja paistaa perunat kuorimattomina. Minun mausteversio noille perunoille on 1tl öljyä, 1tl ketsuppia ja 1tl soijakastiketta ja runsaasti chilijauhetta ja vähän mustapippuria, mausteet sekoitetaan keskenään ja sekoitetaan perunoihin. Nam!
- rasvatonta maustamatonta jugurttia n. 2 dl
- puolikas banaani
- pakastemarjoja (tai tuoreita)
- makeutusainetta maun mukaan
Sauvasekoittimella sekaisin.
Mittasuhteista en ole kovin varma kun olen tehnyt aina näppituntumalla, mutta on hyvää ja täyttävää.
ja kaloreitakin vähemmän kuin rasvattomassa maidossa.
Jäisiä marjoja ja lämmintä vaniljakastiketta (joo kuulostaa tylsältä...mutta on todella hyvää!)
Itse tehty vaniljakastike on suprehelppo ja nopea:
4dl maitoa
1rkl perunajauhoja
1 muna
sokeria
mausteeksi vaniljasokeria
Mittaa kattilaan, sekoita kylmänä vispilällä, siirrä levylle kuumenemaan, kunnes sakenee. Kun on sopivaa, nosta liedeltä ja mausta vaniljasokerilla. Heti kuumana jäisten marjojen päälle ja nauttimaan. NAM!
laita lautaselle ja ripottele päälle kanelia ja sitten vähäks aikaa mikroon. Ihan hyvää ja KEVYTTÄ!!