Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaivasenluuleikkaus, onko kokemusta?

Vierailija
28.09.2012 |

Kauanko paraneminen kestää ja miten sen jälkeen? Oliko tosi kipeä, kuinka hankalaa liikkuminen?

Pitäisi mennä, mutta mietityttää mihin ajankohtaan sen leikkauksen sijoittaisi..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ajoittaa itse muuten kuin menemällä yksityiselle? Kuinka kipeä sen pitää olla, jotta pääsee leikkaukseen. Tuttavalla kesti vuoden ennen kuin jalka oli kunnossa, itseä pelottaa mennä, vaikka jalka vaivaakin :/

Vierailija
2/8 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis yksityiselle menossa, en uskalla julkiselle enkä halua jonottaa eli siis haluaisin valita itse ajan.

Olen kuullut, että toipuminen vie kauan, mutta on nää helvetin kipeät ja hermot puristuksissa kun jalka on väärässä asennossa, joten voiko se nyt olla kovin paljon kipeämpi, en tiedä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi esim. jalkaterapeutilla selvityttää, että mistä syystä on tullut vaivasenluu, että ei uusisi heti perään. Ja leikkauksita epäonnistuu vieläkin noin 70%.

Vierailija
4/8 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olet varmaankin jo saanut ongelmasi ratkaisun, mutta vastaan silti. Vaivasenluu on perinnöllinen vaiva, sitä ei helposti kengillä aiheuteta. Tiedän miehiä, joilla on pahat vaivasenluut.

Olin oikean jalan leikkauksessa Peijaksessa 6 vk sitten, kaikki meni kuin tanssi. Selkäydinpuudutus, olin tolkuissani koko ajan. Isonvarpaan tyvinivelessä olikin yllättäen nivelrikko, rustot kuluneet pois, joten joutuivat luuduttamaan eli jäykistämään nivelen. En enää voi käyttää korkokenkiä. Kipulääkkeitä en jälkikäteen tarvinnut juuri ollenkaan. Kun leikkaushaavaa sai 3. päivän jälkeen suihkuttaa ja sain paksun tupon vaihdettua ohueeseen sidokseen, aloin köpötellä kaikkialle ortopedisen kengän avulla. Sain tuntumaa siihen, miltä tuntuu olla liikuntavammainen... Aloin käydä kuntosalilla 4, vkon aikoihin, hyvin sujuu kaikki muu paitsi pohjeliikkeet ja juoksumatto. Sauvoja ei edes tarjottu. Asun 3. kerroksessa hissittömässä talossa, nou problem. Ei lonkka- eikä selkävaivoja.

Tänään poistettiin varvasta suorana pitänyt metallipiikki luusta, isonvarpaan päästä. Poistaminen ei sattunut yhtään. Nyt on isovarvas hiukan arka, eihän se ole liikkunut 6 viikkoon, joten ei ihme. Suurin ongelma on jalkineet. Koska tyvinivel ei taivu, en saanut mukaan ottamaani talvisaapasta jalkaan. Jalkapöytä on turvoksissa ja arka, n 10 mm paksumpi kuin leikkaamattoman jalan jalkapöytä. Onneksi talvilenkkari aukeaa alas, varpaiden tyveen asti, joten saan jalan ujutettua siihen ja voin käyttää sitä vaikka se tuntuukin ahtaalta.

Hoitaja arveli jalan olevan kunnossa kesän tullen, tarkoittaen että voisin silloin jo käyttää tavallisia kannattomia tai matalakantaisia kenkiä. Taidan toistaiseksi muuttaa tyyliä, jättää bleiserit kaappiin ja kulkea kevään tennareissa.

Suosittelen siis leikkausta, on ihanaa päästä kivuista. Leikattu jalka on nyt jo myös nätimpi kuin sen pari. Hyvä aika on keskitalvi kun muutenkin eletään sisätiloissa. Yhteiskunnan hoitamana kustannus on n 100€, hyvää vastinetta verorahoille!

Vierailija
5/8 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin leikkauksessa tammikuun puolella muutama vuosi sitten. Leikkaus meni hyvin eikä komplikaatioita tullut missään vaiheessa. Ongelmitta selvisin koko prosessin. Leikattiin nukutuksessa, ja ensimmäisen viillon jälkeen lääkärin mukaan tuli paljon nestettä, ja sanoi myös että mahtoi olla todella kipeä. Niin oli. Söin leikkauksen jälkeen pari viikkoa vahvoja kipulääkkeitä, mutta sen jälkeen kipu alkoikin jo hellittää ja jätin lääkkeet pois. Putsasin lääkärin ohjeiden mukaan haavaa säännöllisesti ja vältin rasitusta ja painon varaamista jalalle pitkään. 5 viikkoa käytin keppejä ja kantakenkää, ja nyt olen erittäin tyytyväinen. Jalka pelittää kuin unelma, eikä kipua tunnu enää ollenkaan.

Vierailija
6/8 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan maksaa yksityisellä vaivasenluun leikkaus? Minulla on vaivasenluu pikkuvarpaan puolella, eli räätälinpatti/buonionette.

Vierailija
7/8 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino altistaa tuollekkin vaivalle.ja tiedoksi,tämä on ihan faktaa.

Vierailija
8/8 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

on