Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voinko jättää masennus ja psykoosilääkkeet syömättä?

Vierailija
22.09.2012 |

minulla ollut 2 psykoosia ja omasta mielestä en ollut psykoosissa edes. Nyt lääkkeet huonontavat muistiani ja lihottavat jne eli paljon haittavaikutuksia. Yritin kysyä lääkäriltä voisiko lopettaa mutta joudun syömään kuulemma vuosia niitä. =( Lisäksi sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa. En vain halua syödä lääkkeitä joissa niin paljon haittavaikutuksia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää lääkkeitä syömättä. Mulla 1 psykoosi takana lääkkeiden takia 40kg lisää painoa. Nyt vähennettiin psykoosi lääkettä ja sovittiin oireista joiden ilmaannuttua pitää olla yhteydessä lääkäriin. Eli jos psykoosi alkaa uusia tiedän hakeutua hoitoon. Mulle kans väitettiin ettei psykoosi potilas tiedä olevansa psykoosissa, mutta voin ainakin huomata koska olen menossa siihen suuntaan.

Vierailija
2/5 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet todennäköissesti kuukaudessa psykoosissa, vaikka sulla ei aikaisemmin olisi sitä ollutkaan, tai edes masennusta. Meinaan niissä on aika kovat vieroitusoireet ja siksi lääkkeet täytyy lopettaa vähän kerrallaan ja lääkärin valvonnan alaisena.

Se hän on tietysti aika tyypillistä, että ihminen ei omasta mielestään ole ( ollut) psykoosissa, vaikka oikeasti onkin. Se ikäänkuin kuuluu oirekuvaan, ettei sitä tajua itse.

Haittavaikutukset on kyllä ikäviä, myönnän sen, mut todennäkösiesti vaihtoehdot vaan on vielä huonompia. Tasaiset, terveet elämäntavat, hyvä ravinto ja riittävästi unta vähentää haittavaikutuksia. Kannattaa testata myös, kumpaan suuntaan kahvi ja vastaavat piristeet sulla vaikuttaa. Ja jos tupakoit, jätä se pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa johonkin toiseen? Kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille. Itselläni masennuslääkitys ja vasta seitsemäs kokeiltu lääke auttoi eikä tullut mitään sivuvaikutuksia (paitsi aluksi ruokahaluttomuus ja laihduin 7kg)

Vierailija
4/5 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman terveytensä kanssa ei kannata pelata venäläistä rulettia.

Ilman psykoosilääkitystä psykoosisi saattaa uusia, ja menet vain huonompaan kuntoon.

Mikäli koet haittavaikutukset lääkkeistä saatua hyötyä suuremmiksi, kannattaisi keskustella lääkärin kanssa, voisiko lääkärisi vaihtaa toisiin lääkkeisiin. Psykoosilääkkeitä on paljon, ja haittavaikutukset ovat huomattavasti vähäisemmät kuin mitä joskus vielä 10 vuotta sitten.

Vierailija
5/5 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joidenkin psykoosilääkkeiden äkkinäinen lopetus voi olla sitä paitsi muutenkin todella vaarallista.