Kokemuksia päivähoitopaikan vaihdoksesta
Minua mietityttää lapsen hoitopaikan vaihto. Kyse olisi 3-vuotiaan lapsen siirto perhepäivähoidosta
päiväkotiin.
Haluaisin kuulla kokemuksia esim kavereiden saannista tai jääkö helposti ulkopuoliseksi leikeissä, jos hoitopäiviä viikossa keskimäärin 3 täyden viikon sijaan?
Nykyinen perhepäivähoito olisi hyvä ratkaisu, mutta jotenkin mulle on alkanut tulla sellainen fiilis että hoito ei välttämättä olisi ihan sellaista kuin sen pitäisi olla. Hoitaja on ollut vähän kireän oloinen ja muutamia muita asioita
mistä tämä vaihto on tullut mieleeni esim. lomien järjestely viime tipassa, tärkeiden asioiden informointi tekstiviesteillä , vaikka joka päivä nähdään kasvotusten jne. Lapsi tuntuu kuitenkin viihtyvän siellä ihan hyvin.
Koen myös että hoitajan kanssa on tosi vaikeaa ottaa puheeksi asioita jotka kohdistuvat esim hänen omiin lapsiinsa (jos lapsilla on ollut jotain erimielisyyksiä tmv) ja se tuntuu kurjalta, koska tarkoituksena on selvittää/korjata asioita eikä etsiä syyllisiä/syyllistää.
Päiväkodissa olisi myös sitä hoitajien keskinäistä valvontaa. Plussana myös päivähoitomaksut pienenisi, vaikka hyvästä
hoidosta mielelläni olen valmis maksamaan
enemmän. Kovasti vain mietityttää onko se lapsen kannalta sitten kuitenkaan hyvä ratkaisu, jos teen vaihdoksen vain omien tuntemusteni perusteella.
Toivottavasti löytyisi joku haluaisi jakaa kokemuksensa :)