Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PPH:lla 12 viikkoa lomaa vuodessa.

Vierailija
18.09.2012 |

Vanhemmilla viisi. Eli lapset joutuvat olemaan varahoidossa melkein kaksi kuukautta vuodessa...?

Ihmettelin tätä vaan, kun eräs tuntemani PPH päivitti FB:ssä jäävänsä taasen lomalle ja että tässä sitten tulee lomailtua se vuoden 12. viikko.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä päin on meininki nykyisin se, että ns. "ylitöistä" kertyneet tunnit otetaan vapaana. Eli jos on töissä klo 6-18, niin kertyyhän siinä joka päivä pikkaisen liikaa tunteja, joten tasapainotetaan vapaapäivillä. Jos PPH saa itse päättää, niin voi rajata hoitoajat fiksummin. Jos PPH on kunnallinen, saatetaan lapset ja hoitoajat vain määrätä.

Vierailija
2/5 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 38 päivää. Perhepäivähoitaja tekee keskimäärin töitä 40 tuntia viikossa. Itse teen reilu 50 tuntia ja sen mikä ylittää 40 tuntia, pidän vapaana jossain välissä. En ole lomalla vaan vapaalla samalla tavoin kuten olen esim. lauantait.

Että eipä tuossa ole mitään kadehtimisen arvoista. Ala hoitajaksi jos jaksat tehdä kolmekin 50 tunnin viikkoa putkeen ilman taukoja.

Varahoidon ja perhepäivähoitajien työajat päättää työnantaja. Ota yhteys sinne jos sinua häiritsee hoitajan vapaat. Ehdota, että maksavat mieluummin ylityöt rahana, kelpaisi monelle hoitajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä vaan mietin sitä, että en taida lastani sittenkään PPH:lle laittaa jos joudun pari kuukautta vuodessa viemään lapseni varahoitopaikkaan.

Vierailija
4/5 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä vaan mietin sitä, että en taida lastani sittenkään PPH:lle laittaa jos joudun pari kuukautta vuodessa viemään lapseni varahoitopaikkaan.

Eli voiko PPH vaikuttaa itse hoitoaikoihin ja jos ei, niin millainen tilanne hänellä nyt on. Aina voi ja kannattaa kysyä.

Vierailija
5/5 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole laittanut lastani pph:lle ylipäänsä tuon varahoitosysteemin vuoksi.

Se on pienelle kova paikka joutua ihan yhtäkkiä täysin vieraaseen paikkaan ilman "ennakkovaroitusta" jos esim. pph/pph:n omat lapset kipeänä.

Päiväkodissa sentään paikka, kaverit ja ainakin osa hoitajista aina tuttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi