Nuoret vihreät naiset ja islamsympatia?
Olen havainnut (kertokaa jos olen väärässä) erityisesti vihreitä kannattavien nuorten naisten olevat erityisen myötämielisiä islaminuskoa kohtaan. Samaten nämä naiset ovat erityisen kärkkäästi nimittämässä toisin ajattelevaa rasistiksi.
Lisäksi rasistin leiman saa jo sitä, kun arvostelee maahanmuuttopolitiikkaa tai esittää kielteisen kannan kovin suurten pakolaismäärien vastaanottamiseen, kun maamme taloudellinen tilanne on mikä on...
Usein argumenttina on:"meillä on velvollisuus auttaa ja Suomella on varaa ottaa vielä xx tuhatta humanitaarista pakolaista vuodessa.
Asiallisia vastauksia pyydän, kiitos!
Kommentit (13)
Missä olet noin havainnut? Halla-ahon kirjoituksissa?
Itse olen nuorehko vihreä nainen, ja suhtaudun islaminuskoon yhtä välinpitämättömästi kuin muihinkin uskontoihin. Olen itse ateisti.
Sen sijaan Lähi-idän kulttuurissa esiintyvään naisten syrjimiseen/naisvihaan suhtaudun erittäin kriittisesti.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että yksittäistä ihmistä ei saa ennakkoasenteilla myöskään syrjiä. Eli en voi olettaa, että joku tietyn näköinen ihminen ajattelee tai käyttäytyy tietyllä tavalla ennen kuin olen jutellut hänen kanssaan ja hän on ilmaissut mielipiteensä.
Mielestäni pakolaispolitiikassa on tärkeintä se, että tänne otetut kotoutetaan yhteiskuntaamme. Monesti ensimmäisen sukupolven integroituminen ei ole vielä kansantaloudellisesti ns. kannattavaa, mutta voimavarat piilevät tulevissa sukupolvissa, jos heitä vain kohdellaan humaanisti. Eräs ystäväni on tehnyt töitä pakolaisten kotouttamiseen liittyen, ja häneltä olen oppinut, että monilla voi olla taustalla todella traagisia kokemuksia. Sen takia minua oksettaa tämä nykyisin niin suosittu mamuttelu ja "maahanmuuttokriittisyys".
mutta en ymmärrä, mikä se kysymys oli, johon halutaan "asiallisia vastauksia"?
Tuo oli lähinnä kuvaus, mitä ajattelet nuorten vihreiden naisten olevan (itse en ole kyllä enää ihan nuori). Mutta mitä siis kysyt? Että onko asia niin kuin olet ollut havaitsevinasi, vai mitä?
Minä kannatan vihreitä ja olen nuorehko nainen. Minulle on ihan sama mihin ihmiset uskovat kunhan eivät muita vahingoita. Mielestäni uskonnot ovat kuin joukkopsykoosi ja aivan järjettömiä. Miksi kukaan uskoo sellaiseen mistä ei ole mitään todisteita tai viitteitä? Samalla perusteella voidaan luoda aina uusia uskontoja, pääperiaate kun on se uskominen. Haluaisin että joskus maailmasta puuttuisivat muut kuin eettisiin järkeilyihin perustuvat uskonnot ja ihmiset voisivat auttaa ihmisiä kansallisuudesta riippumatta. On naurettavaa sanoa että Suomella ei ole rahaa auttaa muita kun rahaa laitetaan kaiken maailman turhuuksiin. Tietysti on tärkeää korjata teitä, luoda kulttuuria, rakentaa uutta sun muuta mutta jos vaakakupissa on jonkun (toisen maan kansalaisen) elämä niin miten voimme olla sivistysvaltio jos emme auta? Vrt. autammeko sodan uhria vai rakennetaanko uusi museo.
Pääpointtina kuitenkin se että nuorena vihreänä naisena suhtaudun islaminuskoisiin ihan kuten muihinkin uskoviin, ihan hassahtaneita jos tosissaan uskovat. Ei ihmisen tulisi tarvita mitään uskontoa kertomaan mikä on oikein ja mikä väärin, varsinkin kun sen avulla mennään yleensä ihan väärään suuntaan. Maahanmuuttajiin suhtaudun kuten ihmisiin yleensäkin, luulen että belgialainen maahanmuuttaja on pohjimmiltaan ihan samanlainen kuin somalimaahanmuuttaja tai suomalainen, jotkut ovat sietämättömiä, jotkut ihan mukavia. :)
että kotikaupunkini vihreiden kuntavaalien päälinjauksista. Ehdokkaista valtaosa on nuoria (tai keski- ikäisiä) naisia. t.ap
mutta en ymmärrä, mikä se kysymys oli, johon halutaan "asiallisia vastauksia"?
Tuo oli lähinnä kuvaus, mitä ajattelet nuorten vihreiden naisten olevan (itse en ole kyllä enää ihan nuori). Mutta mitä siis kysyt? Että onko asia niin kuin olet ollut havaitsevinasi, vai mitä?
ei oikein voi verrata keskenään belgialaista maahanmuuttajaa ja somaliasta tulevaa pakolaista, jolle Suomi tarjoaa asunnon, toimeentulon ja ylläpidon.
Tai vertaa itse, kumpi tulee maallemme kalliimmaksi?
Tai kumpi pääsääntöisesti sopeutuu maahamme ja kultturiimme?
Millä tavalla sympatisoin islamia?
En kannata uskontojen opetusta kouluissa, vastustan poikien ympärileikkausta uskonnollisin perustein sekä vastustan tyttöjen ympärileikkausta ylipäätään. En kannata sharia-tuomioistuimia jne.
Millä tavalla olen islam-myönteinen?
En tunne sympatioita islamia kohtaan, lähinnä lievää kiinnostusta siinä missä mitä tahansa muita vieraita uskontoja tai kulttuuritapoja kohtaan. Itse olen ateisti ja pidän sinällään uskontoja ihan pöljinä juttuina, mutta silti minusta on jännää tutustua eri lailla uskoviin ihmisiin ja nähdä, miten uskonnolliset tavat vaikuttavat eri ihmisten arkielämään. Tämä koskee kuitenkin yhtälailla esim. vanhoillislestadiolaisuutta kuin islamia.
Käytännössä maahanmuuttoa pidän rikkautena lähinnä siksi, että mamumiehiltä saa helposti munaa, vieläpä niin nuorilta ja hyvännäköisiltä, että samantasoisiin suomalaisiin mulla ei olisi mitään mahkuja. Koen kyllä, että tämä on rikastuttanut kovasti elämääni. Nämä mun tuntemat mamumiehet tosin eivät ole niitä parjattuja sossupummisomalialaisia vaan ihan työssäkäyviä korkeakoulutettuja...
Samaan tapaan ajattelevat myös monet muut ystäväpiirini henkilöt.
t. akateeminen, nuori vihreähkö nainen
Itse olen nuorehko vihreä nainen, ja suhtaudun islaminuskoon yhtä välinpitämättömästi kuin muihinkin uskontoihin. Olen itse ateisti.
Sen sijaan Lähi-idän kulttuurissa esiintyvään naisten syrjimiseen/naisvihaan suhtaudun erittäin kriittisesti.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että yksittäistä ihmistä ei saa ennakkoasenteilla myöskään syrjiä. Eli en voi olettaa, että joku tietyn näköinen ihminen ajattelee tai käyttäytyy tietyllä tavalla ennen kuin olen jutellut hänen kanssaan ja hän on ilmaissut mielipiteensä.
Mielestäni pakolaispolitiikassa on tärkeintä se, että tänne otetut kotoutetaan yhteiskuntaamme. Monesti ensimmäisen sukupolven integroituminen ei ole vielä kansantaloudellisesti ns. kannattavaa, mutta voimavarat piilevät tulevissa sukupolvissa, jos heitä vain kohdellaan humaanisti. Eräs ystäväni on tehnyt töitä pakolaisten kotouttamiseen liittyen, ja häneltä olen oppinut, että monilla voi olla taustalla todella traagisia kokemuksia. Sen takia minua oksettaa tämä nykyisin niin suosittu mamuttelu ja "maahanmuuttokriittisyys".
minun kirjoittamani. Mielestäni juuri kotouttaminen olisi se avainasia, jonka kautta kaikki osapuolet hyötyvät eniten. Vaikka sitten niin, että lukumäärällisesti otettaisiin vähemmän pakolaisia, mutta sopeuttamiseen panostettaisiin huomattavasti nykyistä enemmän.
noista jälkipolvistakin vähän huonoja kokemuksia. Esimerkkinä satoja vuosia Suomessa ja Euroopassa asuneet romanit ja vaikka USAn mustat.
"mutta voimavarat piilevät tulevissa sukupolvissa"
noista jälkipolvistakin vähän huonoja kokemuksia. Esimerkkinä satoja vuosia Suomessa ja Euroopassa asuneet romanit ja vaikka USAn mustat.
"mutta voimavarat piilevät tulevissa sukupolvissa"
mutta omien havaintojeni perusteella uskon kyseessä olevan jonkinlaisen "joukkopsykoosin", ei edes uskalleta ajatella asioista omilla aivoillaan, ei tahdota nähdä ongelmia ja ennenkaikkea ei haluta itse leimautua "rasistiksi".