Minulla ei ole viherpeukaloa. Ystäväni pyysi minua huolehtimaan hänen huonekasveistaan,
kun hän oli kuukauden poissa kotoa.
Miten kävi? No, unohdin kastella niitä ollenkaan. Kävin kyllä tyhjentämässä postin, mutta kukkia en muistanut edes vilkaista, ennenkuin viikkoa ennen ystäväni kotiin saapumista muistin ne taas.
Arvatkaa, että mitä kukista oli jäljellä, kun ystäväni palasi kotiin?
Kommentit (5)
jos kastelit kunnolla silloin kun vihdoin muistit ne.
Minusta tuossa on kyse enmmän hajamielisyydestä kuin viherpeukalon puuttumisesta. :)
Asuin tukalan kuumassa pienessä yksiössä, jossa isot ikkunat etelään, ja kasveja piti kastella jatkuvasti.
Kasvit röyhähtivät aivan valtavasti sen kesän aikana niissä "kasvihuoneoloissa". Kaveri ei meinannut enää saada sitä viidakkoa mahtumaan omaan kämppäänsä. Ei edes meinnannut uskoa omiksi kasveikseen :)
Keräilin kuivettuneet lehdet pois ja kastelin ne kunnolla. Onneksi huoneet olivat olleet tavanomaista muutaman asteen viileampiä, koska olin säätänyt lämpötilaa matalammaksi. Ekoihminen kun olen, niin ajattelin että ei tarvitse lämmittää tyhjää taloa:)
Ystäväni tultua kotiin, hän kehui miten hyvin olen kasveja hoitanut. Moni kasvi oli alkanut kukkimaan pian hoitoni jälkeen ja vain yksi kasvi oli kuulemma ollut huonovointisempi minun hoidollani kuin hänen hoidollaan. Sekin kasvi onneksi selvisi. Yksi kukkiva kukki ensimmäistä kertaa, kertoi ystäväni, joka ei ollut onnistubnut saamaan sitä kukkimaan aikaisemmin:) En voinut kertoa, että olin unohtanut hänen vaalimansa kasvit...
ap
Anopinkielille tai kaktuksille tuskin tuli vahinkoa, mutta joku juoru saviruukussa on tätä nykyä varmaan aika kuiva käkkyrä.