Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen harrastus ja perhe-elämä. Reiluako?

Vierailija
09.09.2012 |

Onko teistä ok, että mies jatkaa harrastustaan kuin ennen, vaikka meillä on nyt kaksi lasta (3,5v ja 7kk)? Oli juuri 2 viikon harrastematkalla elokuussa ja on taas joulukuun alussa lähdössä 11 päiväksi.

Pienempi lapsi on niin kiinni minussa, etten voi edes kaupungille syömään mennä. Ei tunnu reilula ei.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään.

Meillä tehtiin lasten synnyttä sellainen päätos, että molemmilla on yksi vapaailta viikossa urheilua varten.

Vierailija
2/14 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se reilua, jos ette ole sopineet että mies lopettaa harrastuksen kun alatte lapsia tehdä. Kai te keskustelitte asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään.

Meillä tehtiin lasten synnyttä sellainen päätos, että molemmilla on yksi vapaailta viikossa urheilua varten.

Vierailija
4/14 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän se miehen harrastus sinällään kuitenkaan aiheuta tuota nuoremman lapsesi takertumista..eli et voi juuri nyt mennä oli miehellä harrastus tai ei..muutaman kuukauden päästä tilanne on jo toinen, ja siihen auttaa se että myös isä viettää aikaa lasten kanssa, sitten tämän takiaisvaiheen mentyä ohi toivottavasti myös sinä saat mennä omiin menoihisi.

Toisaalta ymmärrän että noi useamman päivän reissut tympii, minusta ainakin oli helpompaa niellä siinä pahimmassa pikkulapsikaaoksessa miehen yhden illan menot useammankin kerran viikossa kuin pitemmät poissaolot.

Vierailija
5/14 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoa jolloin mies voi olla kotona. Olet avuton ja ilkeä jos et pärjää yksin kahta viikkoa. Sopikaa vaikka että kumpikin harrastaa kaksi iltaa viikossa ja kolme iltaa on perheelle. Matkoja harrastukseen liittyen voi kumpikin tehdä muutamia vuodessa.

Vierailija
6/14 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tekee noin pitkiä reissuja kun on noin pienet lapsetkin. Meillä ei todellakaan onnistuisi!

Vierailija
7/14 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoohan sen nyt normaali järkikin.

Vierailija
8/14 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4pv-1vk kerrallaan reissussa omien harrastustensa vuoksi. Viime vuonna näitä reissuja oli 2 ja tänä vuonna 1. Lapset lähimain saman ikäiset kuin teillä. Ja myönnän, että minua tympii nuo reissut. Lisäksi kun on 3 iltana /vko urheiluharrastuksia läpi vuoden sekä pelireissut päälle. Olen sanonut tuon olevan liikaan ja että 2 iltaa/vko sopii minulle.

Ennen lapsia on juteltu harrastamisesta jms, että mitenkä lasten syntyminen asiaan vaikuttaa. Mies ei mielestäni ole silti valmis hirveästi muuttamaan tilannetta, vaikka aiemmin vakuuttikin ottavansa tilanteen sitten huomioon.

Nyt olenkin päättänyt, että myös minulla täytyy sitten ottaa tuota aikaa itselleni ja sopiamenoja ilman lapsia (harratusiltoja, kaupunkilomia tmv ) ja samoten kuin mies vain ilmoittaa niistä. Jos sattuvat olemaan päällekkäin, niin sitten vuoroperiaatteella mennään. Olen jopa jo yhden koko päivän mittaisen reissun tehnyt ilman lapsia ja nyt syyskuun lopussa molemmilla on menooa samana päivänä, niin "jaoimme" lapset toinen toisen mukaan. Aiemmin mies olisi mennyt yksin ja minä lasten kanssa, mutta nyt olen päättänyt pitää puoleni:)

Vierailija
9/14 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh. Siis sä et pääse minnekkään vaikka vauva voi sanoa jo oikeesti on 7kk!! Mä kyllä sain hetkeksi omaa aikaa vaikka vauva oli VIIKKOJA! Miksi miehesi ei katso lapsia ja sä lähdet tekemään jotain omaa? On se shoppailu, ystävien tapaaminen, harrastus tms.? Mä nautin lasten kanssa olosta, mutta nautin siitä vielä enemmän, kun saan joskus myös terveellä tavalla olla itsekäs ja saan tehdä vähän jotain omaa ja siitä mistä pidän. Tänään olen yksin käynyt juoksulenkillä ja kaupoilla. Ja ei meilläkään lapset, kun 3,5v ja 1v. Nyt vaadit itsellesi aikaa! :)

Vierailija
10/14 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on joskus huono omatunto, koska mulla on harrastus joka vie 2 iltaa viikossa, tiettyinä aikoina 3, ja lisäksi 1-2 viikonloppua vuodessa. Meillä on 1 3-vuotias lapsi. Mieheni kuitenkin kannustaa minua harrastuksessani, ja tavallaan tämä on reilua, koska jouduin olemaan harrastuksesta sen luonteen takia pois raskaus- ja vauva-ajan, ja samoin käy tietenkin kun (jos) saamme toisen ja kolmanne lapsen. Joten tuo on sinänsä ok, mutta en ikinä kehtaisi olla viikkoa missään harrastusmatkalla, saati useampaa viikkoa!

Lisäksi mies on ilmeisesti töissä ja sinä kotona lastena kanssa? Eikö mies halua hoivata lapsiaan lainkaan?

Vierailija
11/14 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh. Siis sä et pääse minnekkään vaikka vauva voi sanoa jo oikeesti on 7kk!! Mä kyllä sain hetkeksi omaa aikaa vaikka vauva oli VIIKKOJA! Miksi miehesi ei katso lapsia ja sä lähdet tekemään jotain omaa? On se shoppailu, ystävien tapaaminen, harrastus tms.? Mä nautin lasten kanssa olosta, mutta nautin siitä vielä enemmän, kun saan joskus myös terveellä tavalla olla itsekäs ja saan tehdä vähän jotain omaa ja siitä mistä pidän. Tänään olen yksin käynyt juoksulenkillä ja kaupoilla. Ja ei meilläkään lapset, kun 3,5v ja 1v. Nyt vaadit itsellesi aikaa! :)

...mutta ongelma on se, että vauva on niin kiinni minussa, ettei suostu muiden hoitoon. Itkee vaan, vaikka mitä tekis. Pieniä irtautumisharjoituksia ollaan kyllä jo tehty, mut ei mun kävelylenkki ihan kuittaa noita 2 viikon reissuja. Ap

Vierailija
12/14 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mies on ilmeisesti töissä ja sinä kotona lastena kanssa? Eikö mies halua hoivata lapsiaan lainkaan?

Mies harrastaa tuota juttuaan yleensä n. yhden illan viikossa eli ehtii kyllä olla lasten kans paljonkin. Mut mua vaan korpeaa nuo pitkät reissut. Kyllähän mä lasten kans pärjään, mut esim. nukuttaminen on paljon työläämpi rumba yksin kuin kaksin. Ja muutenkin tuntuu epäreilulta. Ap

Vierailija
13/14 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies harrastaa tuota juttuaan yleensä n. yhden illan viikossa eli ehtii kyllä olla lasten kans paljonkin. Mut mua vaan korpeaa nuo pitkät reissut. Kyllähän mä lasten kans pärjään, mut esim. nukuttaminen on paljon työläämpi rumba yksin kuin kaksin. Ja muutenkin tuntuu epäreilulta. Ap

Jos normaalisti on arkisin kotona ja lasten kanssa, niin sitten on mielestäni uhan ok, että mies on muutaman kerran vuodessa hieman pidemmän aikaa pois kotoa.

Ei ole miehesi vika, että nuorempi lapsenne ei suostu jäämään kenellekään muulle hoitoon kuin sinulle. Nyt vain pikkuhiljaa alatte totuttamaan lassta muiden hoitoon, jotta sinäkin voit olla pois kotoa. Ensin ihan yhyitä pätkiä, sitten muutamia tunteja, sitten ehkä koko päivä.. mutta odottakaa vielä hieman aikaa, että lapsi kasvaa. Joten helpottuu varmasti myös iänkin myötä.

Vierailija
14/14 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista ei voi omistaa.

En usko, että miehen harrastus on alkanut vasta lapsen synnyttyä. Kun ryhdyitte seurustelemaan, vaaditko miestä luopumaan harrastuksista vai hyväksyitkö ne? Olisi pitänyt heti kieltää tai sitten olla tekemättä lapsia. Nyt on myöhäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan