Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi apua... annoin 3-vuotiaan muksun touhuta eilen melko vapaasti täällä sisällä

Vierailija
09.09.2012 |

kotona, kun itselläni oli kuumetta ja huono olo ja halusin levätä.

Nyt sitten kuume on laskenut ja kattelen huushollia epätoivoisena, muksu kyllä viihtyi kun en kipeenä paljoa häntä kieltänyt, keksi hyvin tekemistä, ja sen kyllä huomaa..!

- Yks teippirulla on silputtu pienen pieniksi palasiksi saksilla ja teipinpaloja on liimailtu lattioihin, mattoihin, huonekaluihin ympäri huushollia (mikä homma nyppiä ne yksitellen pois!!).

- parit palapelit on levitelty, paloja hujan hajan siellä täällä

- sohvatyynyt on kaikki olkkarin lattialla mullin mallin

- yks iso pahvilaatikko on saksittu majaksi, pahvisilppua on olohuone täynnä

- näköjään yks Aku Ankan taskukirja on revitty, sivuja näyttää olevan siellä täällä

- mattoja on raahattu eri huoneista myttyyn toisiin huoneisiin

- jääkaapin sisältöä on kanniskeltu minne sattuu, mehupurkkeja on ympäriinsä

Kaikkien näiden lisäksi sitten tietysti lelut, legot, pikkuautot jne on tasaisesti levällään joka huoneessa.

Tää sotku masentaa jo valmiiks niin paljon että en saa edes aloitetuks siivousta! En oo tajunnutkaan kuinka paljon toi muksu saa sotkua aikaan päivän aikana, jos ei yhtään oo kieltämässä ja siivoamassa vähän kerrallaan pitkin päivää! :O

Täytyy varmaan ottaa valokuvia ja näyttää miehelle (on työmatkalla) sekään ei varmaan usko muuten tätä näkyä...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskin tuo on ihan normaalia jos hetkeksikään käännän selkäni. Taapero on hyvin kerkeäväinen, koko ajan saisi olla vahtimassa.

Vierailija
2/8 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö sä noussut eilen sängystä koko päivänä?

Tiedän kyllä tunteen, meillä on usein tuollaista kun minä olen poissa ja mies vahtii lapsia. Ei mukamas huomaa, kun lapset mm. piirtävät kirjoihin. Juu-u.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnissa tuon siivoaa kun laitat töpinäksi

Vierailija
4/8 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Itse en uskaltaisi. Edes sitten ton mielikuvituksen ja kerkeväisyyden vuoksi. ;)

Vierailija
5/8 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että jääkaapille se ei pääse. Mutta vakavasti puhuen, 3-vuotias ymmärtää jo melkoisen paljon. Älä nyt ota hepulia siitä siivouksesta, vaan tehkää se yhdessä. Lapsi auttakoon sotkujen siivouksessa, teette sen yhdessä. Just pe-iltana olin lapsenlapseni 4-vuotissynttäreillä, joissa yksi kaveri oli 3-vuotias tyttö. Ja nämä tytöt työnteli suloisesti pehmoja nukenvaunuilla ympäri kämppää ja levittivät ne vanhempiensa sänkyyn tosi siististi ;) Tavaraa sielläkin oli levällään, mutta luulenpa, että lapsi oli mukana niiden viemisessä taas omaan huoneeseen ;)

Vierailija
6/8 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriksi ja aloittakaa siivoilu, eihän tuossa muu auta.

Niin, ja kyllä meilläkin 3v leikkaa ihan itsekseen lastenhuoneessa. Osaa leikata viivaa pitkin, ympyrän yms.

Tsemppiä ap:lle siivoukseen! Syökää vaikka jätskit siivouksen päälle.

Vierailija
7/8 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä siivoukseen! :)

Vierailija
8/8 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahvilaatikon sotkun lakaisemisella.

palapelin palat laittaisin pussiin sekaisin. Ne voi lajitella sitten myöhemmin, kun intoa riittää.

Taippien irrottaminen taitaisi olla prioriteettinini. Jos niitä ei saa tarpeeksi nopeasti pois, niin sitten niitä on jovaikeampi irrottaa.

Anna lapsella tehtävä samalla kun siivoat itse. Kuinka moneen lapsi osaa laskea? Jos osaa kymmeneen, niin käske siivoamaan 1-10 tavaraa kerrallaan. Kun on siivonnut 5 niin sitten annat uuden luvun esim. 4.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi