Käynnistetäänkö perätilasynnytys?
Mulla on rv 37 menossa ja vauva kääntöyrityksestä huolimatta edelleen perätilassa. Lantion puolesta voin synnyttää alateitse. Mites vaan jos menee yliaikaiseksi, käynnistelläänkö näitä perätilasynnytyksiä lainkaan? Kokemuksia? Paikkana tyks.
Kommentit (7)
syy jättää liian yliaikaista käynnistämättä! =))
t: itsekin perätilavauvan synnyttänyt.
Olen näistä lueskellut, ja joissain paikoissa ei ilmeisesti perätiloja käynnistellä. Osaakohan kukaan sanoa, miten Tyksissä toimitaan?
on liian yliaikainen.
Se on vaarallista pitää lasta liian monta viikkoa yli, oli se sitten perä tai missätilassa huvittaa.
Vajaat kaksi vuotta sitten kun nuorimmaiseni syntyi, perätila käynnistettiin lapsiveden vähyyden takia muistaakseni viikolla 38. Lääkärin mukaan perätiloja ei yleensä käynnistetä sen vaarallisuuden vuoksi.
Jos menee yliaikaiseksi, perätilaa ei yleensä myöskään käynnistetä. Ja jos lapsi on (muistaakseni) yli 3800g, niin perätilaa ei käynnistetä.
Saapa nähdä kuinka tässä seuraavassa synnytyksessä käy :) Lääkäri vähän "varoitteli", kun vauva viimeksi ultratessa viikolla 26 oli perätilassa, että saattaapi tulla uusi perätilasynnytys. Mutta kyllähän lapsi ehtii tuon viikon jälkeenkin vielä pyöriä moneen kertaan, niin ettei sitä tiedä mitenkä päin olisi maailmaan tulossa sitten joulukuussa :)
Itse olen valmis vaikka uuteen perätilasynnytykseen :)
on liian yliaikainen.
Se on vaarallista pitää lasta liian monta viikkoa yli, oli se sitten perä tai missätilassa huvittaa.
vaan että sitten mentäisiin sektioon. Ap
Ehkä hiukan sairaalan ammattitaidosta kiinni nämä heidän kommentit.
laskettua aikaa. Tämän syynä ettei kasva turhan isoksi. t kätilö. Perätilasynnytys useimmiten menee todella hienosti, yhteistyö tärkeä kätilön / synnyttäjän ja lääkärin kanssa. Tippa on että taataan tehokkaat supistukset ja paljon ihmisiä tulee mukaan H-hetkellä (kätilöitä kaksi, gyne ja usein kandikin ja lastenlääkäri ja mahd hänenkin kandi). Hyvää jatkoa. t kätilö
syy jättää liian yliaikaista käynnistämättä! =))
t: itsekin perätilavauvan synnyttänyt.