Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikea ystävä vai teeskentelijä - mistä tietää?

Vierailija
04.09.2012 |

Mistä voi tietää kuka on oikea ystävä ja kuka vain teeskentelee? Mistä merkeistä voi tunnistaa sellaisen ihmisen joka oikeasti pitää minusta eikä vain siedä tai ole kaveria siksi koska se kuuluu asiaan tai koska hyötyy sinusta jotenkin tms.

Minulla on trauma tästä, nimittäin. Niin monta kertaa on käynyt että ystäväksi luulemani ihminen kääntääkin kelkkansa. Laukaiseva tekijä on voinut olla esim. että kuulee että en olekaan suosittu yhteisössä, että minua pidetään vähän omituisena, kuulee jonkun ilkeän juorun minusta, tai että yksinkertaisesti ei vain hyödy minusta enää.

Olen 40v. joten en mikään pikkulikka. Mutta olen tullut hyvin varovaiseksi. Ennen olin tosi luottavainen. No en tosiaan enää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sellaisia, jotka eivät puhu p***kaa seläntakana joskus, tai ole kateellisia sinulle tapahtuvista hyvistä jutuista.

Olen itse tullut kyyniseksi.

Monet ihmiset ovat kivoja ja ystävällisiä näin naamakkain, mutta saattavat sitten ollakin aikamoisia arvostelijoita takanapäin, esim pihapiirin mukavat naiset, kivat työkaverit (jotka puukottavat sitten kumminkin selkään oman edun takia) jne.

Vaatii joko harvinaisen kivaa luonnetta ystävältä tai pitkää luottamuksellista ystävyyttä vuosien ajan, jotta solidaarisuus oikeasti on totta ystävyyssuhteessa.

Vierailija
2/5 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aitoja ystäviä ovat näköjään opiskeluvuosinani tapaamat ystävät. Joidenkin kanssa asuttiin samassa solussa ja joiden kanssa käytiin vuosia samaan aikaan luennoilla. Heidän kanssaan voi puhua kaikesta ja tietää, ettei kuule sitä mistään muualta.

Valitettavaa on, että uusia ystävyyssuhteita vanhemmalla iällä on vaikea solmia. Onneksi ei sentään mahdotonta. Mutta esimerkiksi ystävämme, joka joutui muuttamaan miehensä työn vuoksi ulkoimaille, kyllä hän on kertonut olevansa "yksinäinen", vaikka joka päivä on seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin on ollut monta hyötyjäystävää, jotka sitten kaikkoavat aikanaan.

Oikeastaan en pidä sitä mitenkään pahana asiana. Minulla ei ole lapsuudesta tai edes nuoruusajalta ystäviä jäljellä, uusia ystäviä tulee kun vanhoja poistuu.

Vierailija
4/5 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 11vuotias tyttö. Joka on aina yksin. En koskaa ole kavereiden kanssa koska kukaan ei halua olla kaverini. Minua kiusataaan ja syrjitään koulussa muut haluaisivat minun kuolevan olen samanlainen kuin sinä mutta nuorempi   =(

Vierailija
5/5 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä toimii intuitio, näkijä olen kolmannessa polvessa. Kyllä vaisto kertoo, jos sitä malttaa kuunnella, mikä fiilis tulee ystävästä.