Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset puhuu tuosta Eerikan tapauksesta

Vierailija
31.08.2012 |

Ihan kuin ne sukulaiset varsinkaan olisivat oikeasti voineet tietää että se lapsi tulee kuolemaan. Tai että sitä edes kidutetaan. Tämä meininki on ihan uskomatonta. Asenne on se, että ikään kuin vierestä katselivat kun lapselta vietiin henki.

Miettikää nyt vähän!

Kuinka paljon te itse olette tekemisissä alkoholisoituneiden sukulaistenne kanssa? Kuinka usein vierailette? Mitä tiedätte heidän elämästään? Varsinkin niistä, jotka asuvat aivan eri paikkakunnalla?

Mä von ainakin ihan rehellisesti sanoa, että mä en tiedä yhtään mitään, eikä kiinnosta. Ja haluaisin nähdä sen av-mamman, joka aktiivisesti koluaa kaikkien sukulaistensa nurkat ja käy siellä varmistelemassa, että lapset voivat hyvin.

Mulla on ihan läheinen veli, jonka kodissa olen vieraillut viimeksi vuonna 2007. Jos hänellä olisi lapsia, mulla ei varmaan olisi aavistustakaan, jos heille jotain pahaa tehtäisiin.

Sen sijaan ne naapurit, jotka näkivät ja kuulivat päivittäin mitä lapselle tehtiin, eivätkä ilmoittaneet mihinkään... no eivät varmaan ole kovin hyvin öitään nukkuneet, ja se olkoon meille jokaiselle opiksi: jos oikeasti TIEDÄMME tai epäilemme lapsia pahoinpideltävän, siitä täytyy tehdä ilmoitus!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinkin tarkkaan, ovatko vaatteet puhtaat, lapset hoidetun näköisiä...aivan sama vanhemmille, lasten tilanne kiinnostaa vaikka en perheen kanssa juuri tekemisissä ole!

Vierailija
2/15 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sen veljen vaimo, joka yrittää pyörittää lastensuojelulaitosta?

Miksi ette ottaneet tyttöä hoitoonne? Pieni lapsi alkoholisoituneen veljen pienessä yksiössä!

Ihan olen omaa sukuani Korhonen, enkä koskaan nimeäni vaihtanut, suvussa ei ole yhtään Tarkkia.

Sen verran kuitenkin tiedän jo suomen laista, että kukaan ei voi toisen ihmisen lasta ottaa hoitoonsa tuosta vaan ilman vanhempien lupaa, siitä saa syytteen ja päätyy todennäköisesti vankilaankin, sen verran suuresta rikoksesta on kysymys.

Mutta vastaapa sinä nyt kysymykseeni, kuinka hyvin sinä tunnet sukulaislastesi olot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelokas. Äitipuolesta tuli mieleen myrkkyhoitaja.

Edellämainitut poimintoja lähisukulaisten kertomasta, mutta jättivät sikseen. Puhuivat siis tälle pojalleen, mutta antoivat olla, kun ei poika kuunnellut.

Kyllä, lastensuojelun ammattilaisista koostuva suku katsoi vierestä kun lapsi kidutettiin kuoliaaksi. Jos on lapsia kuviossa niin suvun vastuu on suuri. En tiedä missä sinä olet kasvanut, mutta minun mittapuuni mukaan suku on välillisesti vastuussa tässä tapauksessa sen mukaan mitä esitutkintapöytäkirjoista ilmenee ja lehdissä viitataan. Kyllä kunnan sosiaalitoimen johtaja olis vaan voinut ilmoittaa että ottaa tytön luokseen asumaan, ekä siihen olisi kukaan puuttunut, kun tuon suvun takia ilmeisesti palauttivat tytön isälleen.

Vierailija
4/15 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinkin tarkkaan, ovatko vaatteet puhtaat, lapset hoidetun näköisiä...aivan sama vanhemmille, lasten tilanne kiinnostaa vaikka en perheen kanssa juuri tekemisissä ole!

Entäs jos joku perhe ei tule vaikka sukujuhlille, lähdetkö kotiin tekemään tupatarkastuksen? Entä jos joku lapsi puuttuu,uskotko kun sanotaan, että se on kipeä? Entä jos joku lapsi itkee ja on pelokas, uskotko vanhemman puheet ujoudesta, vai teetko heti lastensuojeluilmoituksen?

Vierailija
5/15 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelivät tytön käyttäytymistä ja ajattelivat äitipuolen olevan psykopaatti, mutta EIVÄT TEHNEET MITÄÄN. Juttelivat isälle, mutta antoivat sitten asian olla. (Iltapäivälehdessä kerrottua siis)

Suku työskentelee lastensuojelualalla, mutta eivät toimi vaikka epäilevät tytön asioiden olevan poissa tolaltaan. Eikö se ole mielestäsi ristiriitaista?

Vierailija
6/15 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelokas. Äitipuolesta tuli mieleen myrkkyhoitaja.

Edellämainitut poimintoja lähisukulaisten kertomasta, mutta jättivät sikseen. Puhuivat siis tälle pojalleen, mutta antoivat olla, kun ei poika kuunnellut.

Kyllä, lastensuojelun ammattilaisista koostuva suku katsoi vierestä kun lapsi kidutettiin kuoliaaksi. Jos on lapsia kuviossa niin suvun vastuu on suuri. En tiedä missä sinä olet kasvanut, mutta minun mittapuuni mukaan suku on välillisesti vastuussa tässä tapauksessa sen mukaan mitä esitutkintapöytäkirjoista ilmenee ja lehdissä viitataan. Kyllä kunnan sosiaalitoimen johtaja olis vaan voinut ilmoittaa että ottaa tytön luokseen asumaan, ekä siihen olisi kukaan puuttunut, kun tuon suvun takia ilmeisesti palauttivat tytön isälleen.

jos eivät halunneet asioiden muuttuvan? Miksi olisivat järjestäneet tytön takaisin isälleen, jos olivat kuitenkin puhuneet tuon isän kanssa?

Ja kaikkea on aina niin helppo jälkeenpäin sanoa. Siitä Sirpastahan sanottiin, että se oli ulospäin aina ihan yliystävällinen. Se, että hänestä aisti sitten jotain muutakin... no miten siitä olisi voinut tehdä ilmoituksen? " Se akka muistuttaa mun mielestä sitä myrkkyhoitajaa...ei, ei se mitään ole tehnyt, se on aina tosi ystävällinen, mutta"...

Ihan oikeasti???

Vierailija
7/15 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelivät tytön käyttäytymistä ja ajattelivat äitipuolen olevan psykopaatti, mutta EIVÄT TEHNEET MITÄÄN. Juttelivat isälle, mutta antoivat sitten asian olla. (Iltapäivälehdessä kerrottua siis)

Suku työskentelee lastensuojelualalla, mutta eivät toimi vaikka epäilevät tytön asioiden olevan poissa tolaltaan. Eikö se ole mielestäsi ristiriitaista?

Ei ne sukulaiset varmasti tienneet, kuten ei kukaan meistä, että lopputulos tulisi olemaan näin karmea.

Ja jos ei ole mitään todisteita siitä, että ihminen on psykopaatti, niin mitä teet? Ilmoitat sossuun, että epäilen jonkun olevan psykopaatti?

Edelleen mä en usko että yksikään sukulainen tiesi esim. tuosta Eerikan paketoinnista öiksi ja väkivallan jäljet on aina helppo selittää muuksi.

VOi toki olla, että sukulaiset tiesivät kaiken ja olivat vain todella paskoja ihmisiä. Tai sitten voi olla kuten yleensä lastensuojelutapauksissa, että tilanne on tosi vaikea, epäilyjä on, mutta ei mitäänmillä asian todistaa.

Vierailija
8/15 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voihan suku ottaa tyttöä luokseen viikonloppuisin ja viettää hänen kanssaan aikaa muutenkin. Ainakin tilaa luulis olevan jos on iso talo jossa on perhekoti ja lapsia sijoitettuna. Mummokin voisi ottaa lasta luokseen, ruokkia, pukea ja kuulostella miten menee.

Jos veli on alkoholisoitunut niin sitä suuremmalla syyllä lapsesta pitäisi muidenkin pitää huolta!

Vierailija
9/15 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä suvun kuuluu silloin vaikka ihan istua autoonsa välillä ja tulla yllätysvierailulle. Tarkkailla sitä haukansilmällä miten lapsen olot kehittyvät.

En ymmärrä mitä intät, on päivänselvää että lapsi mustelmilla ja lastensuojelun asiakkaana voi huonosti, suvun, eli esim. isovanhempien olisi eettisessä mielessä pitänyt ottaa enemmän vastuuta. Jos haluat vastauksen kysymykseesi, niin joo, jos lapsi on poissa muka sairauden takia, ja track record olisi kuten tällä perheellä, niin joo menisin kotiin käymään tarkistaakseni tilanteen. SE olisi mun elämästäni pois ajallisetsi noin kolme tuntia, silla lapselle ehkä paljon merkittävämpi asia.

Vierailija
10/15 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voihan suku ottaa tyttöä luokseen viikonloppuisin ja viettää hänen kanssaan aikaa muutenkin. Ainakin tilaa luulis olevan jos on iso talo jossa on perhekoti ja lapsia sijoitettuna. Mummokin voisi ottaa lasta luokseen, ruokkia, pukea ja kuulostella miten menee.

Jos veli on alkoholisoitunut niin sitä suuremmalla syyllä lapsesta pitäisi muidenkin pitää huolta!

Luulisi että joka suvusta löytyy perheitä, joilla ei mene ihan niin hyvin.

Mä voin rehellisesti sanoa, että mä en ota. Mulla on ihan tarpeeksi työtä omassa perheessäkin ja oman elämän pyörittämisessä.

Ja aina siihen luokse ottamiseen pitää olla vanhemman lupa. Entä jos sitä ei saatu? Ja joka toinen viikonloppuhan se tapasi vähän sitä äitiäänkin, jonkun kai olisi pitänyt siinäkin kuskailla edes takaisin.

Mutta nyt kun on taas tullut muistutus että tällaista tapahtuu toivottavasti ainakin ne, jotka kärkkäimmin tässä syyttelevät sukulaisia kiinnittävät huomiota myös siihen omaan sukuunsa ja naapureihin, ja jaksavat hoitaa niissäkin kärsivät lapset.

Vierailija
11/15 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissuttelija, joka vielä pärjää työelämässä ja saa asiansa hoidettua.

SILTI tarkkailemme häntä jatkuvasti, koska hänellä on varhaisteini kotona. Joku perheestämme soittaa hänelle aina illalla ja tsekkaa kunnon. Olemme jatkuvasti yhteydessä hänen tyttäreensä ja hän kyläilee ja yökyläilee esim. meillä ja isälläni usein. Hän on hyvin tasapainoisen ja iloisen oloinen. Olemme valmiita tomimaan välittömästi, jos sisareni juominen tuntuu lähtevän käsistä.

En pidä siskostani, mutta hänen lapsestaan välitän.

Eli kyllä ap tätäkin tapahtuu.

Vierailija
12/15 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä suvun kuuluu silloin vaikka ihan istua autoonsa välillä ja tulla yllätysvierailulle. Tarkkailla sitä haukansilmällä miten lapsen olot kehittyvät.

En ymmärrä mitä intät, on päivänselvää että lapsi mustelmilla ja lastensuojelun asiakkaana voi huonosti, suvun, eli esim. isovanhempien olisi eettisessä mielessä pitänyt ottaa enemmän vastuuta. Jos haluat vastauksen kysymykseesi, niin joo, jos lapsi on poissa muka sairauden takia, ja track record olisi kuten tällä perheellä, niin joo menisin kotiin käymään tarkistaakseni tilanteen. SE olisi mun elämästäni pois ajallisetsi noin kolme tuntia, silla lapselle ehkä paljon merkittävämpi asia.

likaiset yksityiskohdat?

Mullakin on tuomio yhdestä törkeästä rikoksesta, ja siitä tietää tasan ne, joille olen siitä kertonut. Puhumattakaan mieheni menneisyydestä, joka on kaikkea muuta kuin kaunis.

ON aika naiivia kuvitella, että kaikki olisivat tienneet ne asiat, jotka tällaisen tapauksen julkiseksi tulon jälkeen on ollut helppo kaivaa esiin.

Oletko sinä käynyt tutkimassa naapureidesi ja sukulaistesi rikosmerkinnät? EIhän se vaadi kuin visiitin oikeustalolle...

Mistä sä muuten tiedät milloin joku on poissa MUKA sairauden takia? SIis oletko aina kun joku vanhempi on ilmoittanut lapsen olevan sairaana käynyt tarkistamassa tilanteen?

Vierailija
13/15 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissuttelija, joka vielä pärjää työelämässä ja saa asiansa hoidettua.

SILTI tarkkailemme häntä jatkuvasti, koska hänellä on varhaisteini kotona. Joku perheestämme soittaa hänelle aina illalla ja tsekkaa kunnon. Olemme jatkuvasti yhteydessä hänen tyttäreensä ja hän kyläilee ja yökyläilee esim. meillä ja isälläni usein. Hän on hyvin tasapainoisen ja iloisen oloinen. Olemme valmiita tomimaan välittömästi, jos sisareni juominen tuntuu lähtevän käsistä.

En pidä siskostani, mutta hänen lapsestaan välitän.

Eli kyllä ap tätäkin tapahtuu.

Aivan ihanaa kuulla. Ja siis mä olen itse elänyt aika kurjan lapsuuden ja nuoruuden, ja olen ikuisesti kiitollinen joidenkin ystävieni vanhemmille, jotka näkivät tilanteeni, ja pitivät minustakin huolta sen minkä pystyivät. He olivat todella merkittäviä ihmisiä elämäni varrella.

Silti me itse suomessa ja koko ajan tällä palstallakin teemme selväksi, että ydinperhe on ydinperhe, eikä isovanhemmat tai sisarukset siihen kuulu, eikä heillä ole mitään oikeuksia eikä sananvaltaa. Ja nyt sitten sitä pitäisikin olla ollut. TÄmä on individualistinen yhteiskunta, jonka olemme tällaiseksi halunneet muokata, ja tässä on nyt yksi sen uhreista edessämme.

On vaikea ymmärtää noiden sukulaisten syyttelyä, kun koko ajan muuten toitotetaan, kuinka jokaisen pitäisi vain hoitaa omat asiansa ja jättää ( ja HUOM PALSTA-MAMMAT) aivan erityisesti MINIÄT tai miniäehdokkaat rauhaan. Sellainenhan se SIrpakin on Toukon äidille ollut.

Että miten se nyt niin väärin meni?

Vierailija
14/15 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat "aika" veemäiseltä sukulaiselta. Auttamaan et olisi valmis, mutta kyyläät pahansuovasti ja arvostellen. Mene itseesi.

Vierailija
15/15 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelivät tytön käyttäytymistä ja ajattelivat äitipuolen olevan psykopaatti, mutta EIVÄT TEHNEET MITÄÄN. Juttelivat isälle, mutta antoivat sitten asian olla. (Iltapäivälehdessä kerrottua siis) Suku työskentelee lastensuojelualalla, mutta eivät toimi vaikka epäilevät tytön asioiden olevan poissa tolaltaan. Eikö se ole mielestäsi ristiriitaista?

Ei ne sukulaiset varmasti tienneet, kuten ei kukaan meistä, että lopputulos tulisi olemaan näin karmea. Ja jos ei ole mitään todisteita siitä, että ihminen on psykopaatti, niin mitä teet? Ilmoitat sossuun, että epäilen jonkun olevan psykopaatti? Edelleen mä en usko että yksikään sukulainen tiesi esim. tuosta Eerikan paketoinnista öiksi ja väkivallan jäljet on aina helppo selittää muuksi. VOi toki olla, että sukulaiset tiesivät kaiken ja olivat vain todella paskoja ihmisiä. Tai sitten voi olla kuten yleensä lastensuojelutapauksissa, että tilanne on tosi vaikea, epäilyjä on, mutta ei mitäänmillä asian todistaa.

mutta mustelamt, tukan lähtö..pelokkuus..itkuisuus..haloo ne ovat jo niin hälyttäviä merkkejä, että jo niiden takia olisi pitänyt tehdä jotain.

Puhua nyt pojalle...jä vieressä myös sukulaisten mielestä sosiopaatin klatainen nainen..sukulaiset LASTENSUOJELUN ammattilaisia...ja sinä sanot, että eihän ne tiennyt..uskomatonta p..kaa.

OLIVAT VÄLINPITÄMÄTTÖMI ja eivät halunneet häiriötä elämäänsä siin syy..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi