Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko tämä asiallista käytöstä kaveriltani??

Vierailija
31.08.2012 |

Tytölläni on kaksi vuotta ollut mopoauto, eikä koskaan ole mitää vaaratilanteita, onnettomuuksia tai sakkoja tullut. Osaa liikennesäännöt hyvin ja ajaa niiden mukaisesti.

Eilen oli tullut kaupasta mautolla, ja jossakin risteyksessä oli "kiilannut" ystäväni auton eteen (ei ollut siis huomannut, että juuri kaverini on siinä autossa).

Eilen illalla kaverini tuli yllättäen meille, ja alkoi tiukkaan ääneen tytölläni opettaa liikennesääntöjä, ja selvitti että risteyksessä katsotaan vasemmalla ja oikealle, ei kiilata kenenkään eteen, turha ajaa mautolla, jos ei liikennesääntöjä osaa, ja minulle totesi, että tyttöni kaltaisille kermaperseille ei pitäisi mitään mautoa antaa.

Olen oikeasti loukkaantunut. Mitään vaaratilanteita ei sattunut, tyttöni ei sattunut vain sattunut huomaamaan nurkan takaa tullutta autoa, joten ei pysähtynyt.

Millä oikeudella kaveri tulee tänne opettamaan tytölleni liikennesääntöjä, kun ei selvästi osaa niitä itsekään. Tässä tilanteessa olisi pitänyt nimeomaan kaverini auton pysähtyä, ja katsoa tuleeko kummastakaan suunnasta autoa.

Anteeksi sekava selitys, mutta olen tosi vihainen kaverilleni. Tyttöni pyysi anteeksi, mutta tämä ei näytä hänelle riittävän. Lupasi kuulemma seuraavan kerran ilmoittaa poliisille, kun näkee tyttöni "sähläämässä" mautonsa kanssa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, koska jos olette niin idiootteja, että käytätte sanaa mauto, ansaitsette kaiken läksytyksen mitä teille annetaan.

Vierailija
2/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puhun aina mopoautosta, mutta kun kaverini käytti tuossa eilisessä saarnassaan mautoa, niin kirjoitin samalla tavalla.

Mulla ei mikään periaate ole, ettei minun lastani saa komentaa. Saa komentaa ja ojentaa - aiheesta. Tuo oli kuitenkin täysin aiheetonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi ajoi etuajo-oikeutettua tietä. Kaversisi tuli toisesta suunnasta ja hänen olisi pitänyt antaatietä tytöllesi? Vai olisiko työtön siis pitänyt pysähtyä?

En hyväksy kenenkään kutsumista kermaperseeksi. Jos kuitenkin lapseni olisi tehnyt liikenteessä virheen, olisin iloinen, että joku läksyttäisi tätä. Joskus jopa liian kovaan läksyttäminen voi olla hyväksi, jos se auttaa jälkikäteen olemaan varovaisempi siellä liikenteessä.

Vierailija
4/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeää. Kuulostaa siltä, että kaverisi tietää, että moka oli hänen, pelästyi pahanpäiväisesti ja omaa kauhua ja syyllisyyttä (siinähän olisi voinut sattua pahasti!) lieventääkseen haukkui tyttäresi lyttyyn.

Vierailija
5/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään mitään.

silloin kolisee pelti.

Vierailija
6/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen, ymmärsit oikein. Kaverini olisi pitänyt pysähtyä ja antaa tietä tytölleni. Tyttö kuitenkin teki niinkuin piti, eli ajoi, eikä antanut tietä. Tästä kaverini suuttui, kun tytön olisi kuulemma pitänyt päästää kaverini ensin, ja sitten vasta jatkaa omaa matkaa.

Tottakai tytön pitää tietää, tekeekö väärin ja niinkuin sanoin, saa tytölleni sanoa ja ojentaa. Tämä oli kuitenkin täysin aiheetonta. Ja vaikka olisikin ollut aiheetonta, niin tarvitseeko tulla kotiin saarnaamaan ja siinä sivussa haukkumaan kermaperseeksi.

Vierailija
7/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvitä asia. Ehkä eilen oli niin pelästynyt, että sanoi mitä sylki suuhun toi.

Selitä kaverillesi miten siinä risteyksessä tulee käyttäytyä, ja vaikka piirrä, jos ei muuten ymmärrä.

Vierailija
8/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikenteessä ei ole varaa olla huomaamatta yhtään mitään.

silloin kolisee pelti.

Esim. itse en ole toisinaan pyöräillessä huomannut, että ylittäessäni pyörällä suoraan ajaen suojatietä (jossa siis on pyörälle oma väylä ja pyörätie jatkuu toisella puolella) joku on autolla tullut takaani ja kääntynyt edessäni suojatielle. Ei mulla kuitenkaan silmiä selässä ole, joten aivan varmasti on tilanteita, jossa vain toinen voi estää törmäyksen. Onneks toistaiseksi olen ehtinyt jarruttaa ennen törmäystä.

Vierailija
9/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että selvisitte vaan säikäyhdyksellä, tai kaverisi selvisi.

Vahinkojahan sattuu kaikille, mutta itselläni ei olisi ainakaan pokkaa kenenkään kotiovelle mennä liikentesääntöjä opettamaan.

Vierailija
10/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran tyttö ajeli ihan rauhassa ja oikein ja kaverisi toimi väärin?

Itse miettisin nyt tarkkaan - onko tyttösi todella ajanut oikein? Tuskin kaverisi turhasta tulee erikseen valittamaan. Tuskin tyttösi sinulla asiaa tunnustaa. Ja mistä teidät, että tyttösi ajaa aina sääntöjen mukaisesti? Koska tyttösi sanoo niin? Vai oletko aina kyydissä?

Valitettavasti suurin osa mopoautoilijoista ei osaa noudattaa liikennesääntöjä ja vain autolijoiden valppaus estää kolareita mopoautoilijoiden törttöilessä. Varsinkin tuo mainitsemasi kiilaaminen on varsin yleinen ongelma.

Vierailija
11/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että liikennejärjestelyt ovat muuttuneet.

Toisaalta voi olla myös tilanne, jossa kaverisi on jo ajamassa sitä tietänsä, kun taas lapsesi on ajanut ylinopeutta ja siten "kiilannut" hänen eteensä.

totuushan kuitenkin on, että liikenteessä tulisi koko ajan olla vuillaan ja valmistautua siihen, että vaikka itse noudattaisi niitä sääntöjä, niin aina siellä on niitä jotka eivät noudata. Voi olla humalaisia, lapset tapella takapenkillä ja huomio herpaantuu, saanut suruviestin ja ajaa tunnetokkurassa, joku saa sairaskohtauksen, tai ajaa muuten vain väärin.

Vierailija
12/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaveri suuttui vain siitä että ei päässyt ensin risteyksestä vaikkei ollut etuoikeutettu, niin kaverisi on ihan vitun nolo. Ja kertoo hänen kommunikointikyvyistään kun riitatilanteessa tuo esille epäolennaisuuksia ja törkeää kielenkäyttöä (vrt. pariskunnan riidellessä nainen vinee että puoli vuotta sinnen et tehnyt sitä vaikka sovittiin.. ym..).

Vierailija
13/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tytön kanssa katsomassa risteys, ja tyttö selitti tarkkaan miten asia meni. Hän oli ajanut suoraan, eikä ollut päästänyt kaveriani eteensä (niinkuin ei olisi pitänytkään) ja tästä kaverini oli hermostunut.

Olen monesti ollut tytön kyydissä ja ajanut myös perässä, on erittäin huolellinen ja tarkka, vaikkahan toki virheitä sattuu kaikille.

Miten tämä asia nyt pitäisi hoitaa? Olen tosi loukkaantunut ( ja tyttöni myös) että kaveri tulee aukomaan päätään tosi turhamaisesta jutusta. Huonompikin kuski näkee, että tyttöni ajoi oikein.

Pyydänkö kaverini käymään, vai soitanko hänelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi