todella hyväkuntoista vaaatetta, myisitkö huutiksessa vai tavallisella kirpparilla?
eli olen myymässä vähänkäytettyjä, tosi siistissä kunnossa olevia lastenvaatteita. Kumamssakohan menisivät paremmin kaupaksi ja haluaisin myös vähän taskurahaa vaatteista. saisinkohan paremman hinnan huutiksen kautta? vinkit otetaan vastaan :)
Kommentit (17)
Tee kertarysäys yhtenä viikonloppuna kirppikselle. Se mikä ei mene kaupaksi niin lahjoita Pelastusarmeijalle tai vastaavaan.
Itse tein näin nyt ensimmäistä kertaa. Olen aiemmin ottanut parin viikon paikan itsepalvelukirppikseltä (Akseli). Olen todennut, että se rahtaaminen yms ei ole vaivan arvoista. Pöytiä sotketaan, tavaroita revitään.
Nyt olen pitkin kesää myynyt tavaraa huutiksessa. Yhtenä sunnuntaina kävin kirppiksellä ja se mikä ei mennyt. lahjoitin hyväntekeväisyyteen.
Tienaakin paljon paremmin kuin maksamalla huimia viikkovuokria hälyineen.
Mutta kukin tavallaan. Nyt olen ollut täysin kypsä siihen miten ihmiset kohtelevat myynnissä olevia tavaroita itsepalvelukirppiksillä.
Huutis on kyllä hyvä mutta vaatii vähän voimia. ;-)
Mutta sen jälkeen kun kuva otettu ja saatu ilmoitus tehtyä niin ei tarvitse kuin paria nappia klikata jos tuote ei ole mennyt ensimmäisellä kerralla kaupaksi.
Tuotteet säilyvät kotona ehjinä ja puhtaina.
Ja ah, sitä tunnetta kun joku on huutanut! Ilomielin näkee vähän vaivaa postituksenkin suhteen ja joskus noudonkin.
Jos olisin rikas lahjoittaisin kaiken ylimääräisen hyväntekeväisyyteen mutta kun niitä lisäropojakin tarvitaan niin tämän olen nyt kokenut hyväksi.
et maksa päytävuokraa, säästät jo siinä. jos vaatteet oikeesti hyvässä kunnossa, ja myyt vaikka pakettina, voit saada ihan kivalla hinnalla menemään.
kiitos kun kerroit kokemuksesi. noin olen vähän ajtellutkin. toivotaan että kauppa käy! :) ap
mistä pyydän yli 10 euroa, myyn huutiksessa, alle, myyn kirppiksellä.
Pk-seudulla kirppiksiä on koko ajan. Mulla on kellarissa 12 banskulaatikkoa ja kun laatikot alkaa tulemaan täyteen, alan tekemään asialle jotain.
Varaan kirppispaikan, hinnoittelen kaikki valmiiksi, halvoilla hinnoilla, varaan ison kasan muovipusseja ja varaan tarpeeksti vaihtorahaa + iloinen mieli.
Ne mitä ei mene kaupaksi, joko lahjoitan, nyt mun vakkarilahjoituspaikka lopetti toimintansa, tai sitten pakkaan takaisin kellariin. Kellarissa on tyhjää tilaa, eli eivät ns vie ylimääräistä tilaa.
Ja taas jatkan keräystä, kunnes on 12 laatikkoa täynnä ja aloitan alusta.
Toimii !!!
Jos haluaa kunnon hinnan, pk-seudulla on mm Minipoppoo. Loistava paikka ! Vaikka ottaa komikan, myyntiprosentti on loistava ja paljon kalliimmalla hinnalla kuin peruskirpparilla joku ostais. Esim peruskirpparilla ei kukaan maksa ikinä lasten housuista 2 euroa enempää, max 3. minipoppoosta saa aina 4.
Myyn itse huutiksessa vain priimaa, hieman kehnot menee sitten kirppikselle samoin kuin merkittömät priimat. Huonommat roskiin, uffiin tai neuvolan boksiin - roskiin siis oikeasti kehnot. Sellainen kelpo merkitön pesunukkainen ehjä käyttövaate noihin kahteen muuhun.
Kirppispöydät pengotaan, vaatteita varastetaan. Mieluummin huutis.
Kirppiksillä pääset tavaroista nopeammin eroon.
saa huomattavasti paremman hinnan ja välttyy varkailta, tavisvatteet sitten paikallisella lastenkirppiksellä. Toimii hyvin.
Meinaan merkkejä. Meneekö lindexin, h&m:n ja vaikka seppälän vaatteet?
Mitä tarkoitat tuolla priimalla? Kysyy utelias:)
merkkivaatteet huutiksessa, peruskamat kirppiksellä. Lastenvaatekirppikseltä saat aina paremman hinnan.
Tuo lastenvaatekirppis oikein porukkaa vedä puoleensa.. Kaupunki Kymenlaaksossa..
Ihan käyttökelpoisia vaatteita mutta en pidä niitä merkkivaatteina. Myyn ruotsalaisketjujen, Stockan yms. omien merkkien lastenvaatteet ainoastaan kirppiksellä tai lahjoitan hyväntekeväisyyteen. En myy huutiksessa.
Myyn huutiksessa ainoastaan merkkivaatteet (jotka tosin nekin tehtaillaan samoissa tehtaissa...)
Nyt on alkanut mietityttämään se missä olosuhteissa tavaraa tehtaillaan. Millä palkalla ja ennen kaikkea lapsityövoiman käyttö. Mutta meni nyt uusille urille kirjoitukseni.
Joka tapauksessa maailmassa on aivan liikaa tavaraa.
t. olinkohan kolmonen
Meinaan merkkejä. Meneekö lindexin, h&m:n ja vaikka seppälän vaatteet?
ja jotain reiman pukua huudetaan hintaan n 70-80 e..samaalla hinnalla melkein saa kaupasta uuden!
Mutta se vaatii vähän viitseliäisyyttä, postikulujen selvittämistä ym. Jos myyt siellä, kannattaa panostaa hakusanoihin. Tarjonta siellä on niin suurta, että harva selailee kaikkia lastenvaateilmoituksia, vaan suurin osa tekee täsmähakuja (tyyliin "paita 116cm" tai "dinosaurus paita"). Joten laita kaikki sellaiset sanat ilmoitukseesi, joilla ostajat löytävät perille. Esim. jos myyt Po.P vaatetta, laita hakusanoiksi polarn och pyret, pop, po.p jne. Hyvin tehtailluilla ilmoituksilla saa kyllä ihmeen hyvää hintaa huutiksessa, itsekin juuri hykertelen, kun olen joistain käytetyistä lastenvaatteista saamassa lähes uutena maksamani hinnan :)
jos vaatteet on tosi hyväkuntosia ja "hyviä" merkkejä niin saatat saada jopa enemmän mitä itse maksoit... ainakaan täällä meilläpäin kukaan ei maksais kirppiksellä mistään mitään. Kalliit hyväkuntosetkin pitäis puoli-ilmaseksi myydä että menee kaupaksi. Mut sehän se kai kirppiksen idea on, että halvalla saa.
eikö kukaan myy missään..?:)