elatussopimuksesta kysyttävää
tämän kuun (elokuun alussa) muutettiin elatussopimusta exäni kanssa kun tyttöni muutti vihdoin minun luo asumaan ja nyt ne sopimukset on kuitenkin vielä allekirjoittamatta molemmmilla.sopimuksen mukaan exäni maksaa minulle sen minimielatuksen.entä jos exäni ei käykkään kirjottamassa sopimusta alle ollenkaan niin minulta jää ilmeisesti sitten saamatta nämä elatukset?? minä kävisin kirjottamassa muuten alle mutta minun kunnan sossusta ei ole tullut ilmoitusta vielkään että olisi paperit saapuneet exäni kunnan sossusta ja j yli viikko menny kun soittelin viimeksi niiden perään.ois pitäny jo heinäkuun lopussa kirjottaa nämä sopimukset mutta sossutyöntekijä oli mitään meille ilmottamatta siirtäny jutun käsittelyn toiselle sossutyöntekijälle oman aika pulan vuoks joten sen takia viivästyy.ja viimeviikolla tosiaan jo perään soittelin kun ei kuulu niitä sopimuksia.tarviikos exäni maksaa tältä elokuulta jos käy allekirjoittamassa ne sopparit syyskuussa vasta vaikka sopimus alkaa jo elokuussa? jouduin tytölle velaksi ostamaan vaatetta kouluun ja koulureppua yms.
Kommentit (10)
sopparin alusta alkaen ei vasta allekirjoituksesta alkaen, kun on sopparin allekirjoittanut ja jos ei maksa, saat kelalta. Miksi mies ei ole käynyt allekirjoittamassa? Onko teillä siis huonot välit, että kyseessä on sun kiusaaminen?
Älä oleta.
sopparin alusta alkaen ei vasta allekirjoituksesta alkaen, kun on sopparin allekirjoittanut ja jos ei maksa, saat kelalta. Miksi mies ei ole käynyt allekirjoittamassa? Onko teillä siis huonot välit, että kyseessä on sun kiusaaminen?
Älä oleta.
tytön sain itelleni lakimiehen avulla ja muutenkin exäni ei ikinä kerkeä mitään asioita hoitamaan, aina on niin kiire kuulema.ap
ollenkaan niitä? saankohan sossusta sitten vai joutuuko uus mieheni autmaattisesti tytön elättämään ruuat,vaatteet kaikki?ap
jollei allekirjoita.
Ja kyllä, uusi puoliso katsotaan elatusvelvolliseksi myös, siksi et saa lapsilisään sitä yh-korotustakaan.
ollenkaan niitä? saankohan sossusta sitten vai joutuuko uus mieheni autmaattisesti tytön elättämään ruuat,vaatteet kaikki?ap
itse elättäisit?
Uusi mies ei ole velvollinen elättämään lastasi. Mutta kun muutat avoliittoon, niin menetät vielä yh-korotuksen lapsilisästä.
Sossussa otetaan avopuolison tulot huomioon eli luultavasti et tule saamaan mitään. Jos exäsi ei allekirjoita, niin oikeusteitse sitten toimiin vaan. Ja kyllä, mies on sitten aikanaan velvollinen maksmaan takautuvasti elatusmaksun. Se ei helpota sinun tilannettasi nyt, mutta näin se menee.
Eihän se äityisraha nyt niin huono ole. Miehesi voi jäädä vanhempainvapaalle ja sinä töihin, niin saat elätettyä ensimmäisen lapsesi. Huonosti suunniteltu, jos elämä on minimielatusavusta kuukaudessa kiinni.
sopparin alusta alkaen ei vasta allekirjoituksesta alkaen, kun on sopparin allekirjoittanut ja jos ei maksa, saat kelalta.
Miksi mies ei ole käynyt allekirjoittamassa? Onko teillä siis huonot välit, että kyseessä on sun kiusaaminen?