Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustikan hinta - kuka vetää välistä?

Vierailija
22.08.2012 |

Helsingin torilla mustikka maksaa 6 euroa litra.

Yksi litra on noin 500 grammaa. Ulkomaalaiselle poimijalle maksetaan 1,50 €/kilo eli 0,75 €/litra.

Joku siis tienaa ulkomailta tulleella orjatyövoimalla 5,25 €/mustikkalitra. Parhaat poimijat keräävät kuulemma noin 100 litraa päivässä eli tuottavat voittoa marjajobbareille 525 euroa YHTENÄ AINOANA PÄIVÄNÄ.

Ja näitä marjapoimuriorjia on tuhansia!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlainen oikeus poimia marjoja kuin muillakin joten älä osta riistäjien marjoja.

Vierailija
2/12 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistetaan vielä et suurin osa näistä "orjista" ei maksa veroja mihinkään maahan eli he saavat itselleen joka sentin toisin kuin suomalaiset poimijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetuskalusto, bensat, kuskin palkka, kylmäsäilytys, myyjän palkka ym.

Vierailija
4/12 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ostanut roskaisia!

Kuka toi ne torille?

Kuka myi ne sinulle?

Vierailija
5/12 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä niin vaan sataa litraa päivässa poimita. Toki jos on hyvä paikka löytynyt mutta ei niitkään ole kokoajan

Vierailija
6/12 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistetaan vielä et suurin osa näistä "orjista" ei maksa veroja mihinkään maahan eli he saavat itselleen joka sentin toisin kuin suomalaiset poimijat.

Marjat ja sienet verovapaita ihan kaikille että päivitä perusaivot ajan tasalle

Vierailija
7/12 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka toi ne torille?

Kuka myi ne sinulle?

Oletko koskaan nähnyt, minkä näköisiä ulkomaalaistan "poimimat marjat" ovat?

Minä olen, ja niissä yleisvaikutelma on enemmän vihreä kuin sininen tai punainen. Noin puolet painosta voi hävitä puhdistuksessa - ja se työvaihe vaatii enemmän aikaa tai koneita kuin poiminta.

Oletko koskaan puhdistanut ämpärillisen tavallisia suomalaisen poimurilla poimimia mustikoita? Minä olen, ja aikaa menee ainakin kaksi kertaa enemmän kuin niiden keräämiseen.

ALV:a ei tarvitse luonnonmarjoista maksaa, jos niitä ei käsitellä enempää.

Vierailija
8/12 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko te, että ulkomaalaiset poimijat poimii marjoja torimyyntiin? Ne on pilipali marjoja ne torimyynnissä olevat marjat. Liikutaan vähän eri koko luokissa teollisuuden tullessa kyseeseen.. Ja kyllä, marjat puhdistetaan koneellisesti, ihmiset käyttävät näitä koneita ja tietääkseni edelleen ihmisille joutuu palkkaa maksamaan, kun he tekevät töitä, koneet käyttävät sähköä yms, kuluja on kuten muillakin aloilla. Asioista, joista ei ole perillä, ei kannattaisi huudella ihan mitä tahansa..

Vierailija
9/12 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka toi ne torille?

Kuka myi ne sinulle?

Oletko koskaan nähnyt, minkä näköisiä ulkomaalaistan "poimimat marjat" ovat?

Minä olen, ja niissä yleisvaikutelma on enemmän vihreä kuin sininen tai punainen. Noin puolet painosta voi hävitä puhdistuksessa - ja se työvaihe vaatii enemmän aikaa tai koneita kuin poiminta.

Oletko koskaan puhdistanut ämpärillisen tavallisia suomalaisen poimurilla poimimia mustikoita? Minä olen, ja aikaa menee ainakin kaksi kertaa enemmän kuin niiden keräämiseen.

ALV:a ei tarvitse luonnonmarjoista maksaa, jos niitä ei käsitellä enempää.

Koneetkin on keksitty

Vierailija
10/12 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjat ja sienet verovapaita ihan kaikille että päivitä perusaivot ajan tasalle

Tarkoitin tietenkin palkattuja suomalaisia poimijoita joita tänäkin kesänä oli paljon,varsinkin nuoria kesätyöntekijöitä.He maksavat veroa tekemästään työstä!!!

Vierailija
11/12 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka = ilmainen, Suomessa ei tarvi maksaa metsänomistajalle siitä, että kasvattaa metsissään marjoja. Olisi meinaan sellainenkin vaihtoehto, että hakkaisi äkkiä kaikki mustikkamaansa aukoksi, siihen antaa luvan uusi metsälaki, joka sallii maanomistajan hakata metsänsä minkäikäisenä tahansa aukoksi.

Pomija saa 12,5 %.

Muihin kuluihin (puhdistus, myynti, bensat) menee siis 87,5 %.

Aika hyvä diili kaikille muille paitsi sille poimijalle + metsänomistajalle, jonka mailla tämä bisnes luvatta tehdään.

Vierailija
12/12 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähitaimikossa kävi kylän ämmiä vadelmassa kiusaksi asti. Auttoi kummasti, kun isäntä tilasi metsurin raivaamaan kaikki puskat nurin. Hiukan siinä tuli laskua, mutta ainakin saadaan ollaan rauhassa. Omat vadelmat käydään hakemassa sellaisesta taimikosta, minne pitää kävellä 150 metriä. Siihen ei normimarjastaja kykene, vaan auton pitäisi olla aina näköetäisyydellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan