Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika meinaa pudota "kavereiden väliin".

Vierailija
22.08.2012 |

On 3 kaveria lähistöllä. Yksi näistä on ihan lähellä ja mukavaa seuraa. Luotettavaista ja hänen kotonaan noudatetaan samoja sääntöjä kuin meillä. Mutta hänellä on alueella pari muutakin kaveria, joiden kanssa leikkiä. Eli ei hän aina meidän pojan kanssa voi/jaksa/halua leikkiä. Ja tutustuttaminen hänen kauttaan muihin lapsiin ei ainakaan vielä ole onnistunut. Ehkä lapsi lapsellisuuttaan "jemmaa" muita kavereitaan?

Sitten on nämä kaksi joiden kanssa poika on leikkinyt muutaman kerran ja jotka keskenään ovat kavereita. Poikani on ns. kolmas pyörä. Poikien leikit ovat rajumpia, kotisäännöt löysemmät kuin meillä (myöhemmät kotiintuloajat, liikkuminen okt-alueella vapaampaa). Itse en kauhean mielelläni antaisi pojan leikkiä näiden kahden kanssa, mutta en hirveästi viitsisi aina kieltääkään. Leikkiminen on sujunut kuitenkin ok:sti.

En nyt edes tiedä mikä tämä pointti on. Stressaanko turhaan? Löytääkö poika oman kaveripiirinsä kun en edes tiedä missä muissa taloissa olisi ikäistä seuraa? Kyseessä on eskari-ikäiset. Meidän poika on liikkunut rajoitetusti okt-alueella viime toukokuusta lähtien.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla on tuossa iässä vakiintunutta kaveripiiriä muutenkaan. Vahvempia kaverisuhteita solmitaan yleensä vasta kouluiässä.

Vierailija
2/4 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna, tuo taisi olla vastaus mitä kaipasin ja hain.

Todellakin stressaava mutsi. :-P

ap

Harvalla on tuossa iässä vakiintunutta kaveripiiriä muutenkaan. Vahvempia kaverisuhteita solmitaan yleensä vasta kouluiässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiintuloajat on kuitenkin hyvä pitää esim. kotiin viim. seitsemältä tuon ikäiselle. 2-3 tunnin pyrähdykset on mun mielestä ok.

Vierailija
4/4 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään 19-19.30. Nämä toiset kaksi poikaa saavat ilmeisimmin leikkiä klo 21 asti... Ja heillä ei liikkumista ole rajoitettu vaan saavat liikkua missä lystäävät, kun taas meillä on sovittu tietyt paikat. Esim. yksi kaveri+leikkikenttä. Jos haluaa mennä toiselle kaverille, lapsi tulee ilmoittamaan. Mun mielestä vanhempien tulee tietää missä lapsi on.

Liikenne on vain ok-taloille suuntautuvaa, mutta silti huomionarvoinen seikka. Leikkikentälle mentäessä ei koko matkaa ole pyörätietä. Leikkikentälle on noin 300 metrin matka.

ap

Kotiintuloajat on kuitenkin hyvä pitää esim. kotiin viim. seitsemältä tuon ikäiselle. 2-3 tunnin pyrähdykset on mun mielestä ok.