Onko kukaan saanut KELA-korvauksella Mirenaa?
Kommentit (12)
Helppo ratkaisu tähän. Ole selibaatissa niin kauan että kortsun hinta normaalisti käytetyt rahat riittävät kierukkaan. Sitten laitat sen ja panettaa sen menetetyn ajan edestä
Lääkäri taisi hymyillen kysellä jotakin, että eikös tämä tullutkin kuukautiskipujen hoitoon?
muistaakseni oon saanu korvaukset kierukasta... korvausten jälkeen satasen verran joutui itse maksamaan. lääkäri kirjoitti reseptiin jotain semmosta että olis tullu suuriin vuotoihin :), jolloin tuli kelalta korvaukset?
ja sukurasitteen takia en oikeastaan saisi syödä pillereitä. Olen ymmärtänyt että Mirena on ainoa hormonaalinen ratkaisu tilanteeseen muttei tosiaan olisi laittaa sitä 150€ kiinni siihen vaikka halvemmaksihan se pitkällä tähtäimellä tulee. Mutta hyvä siis huomata että siitä saa korvauksen, en ole kuin kerran aiemmin elämässäni saanut korvausta lääkkeistä niin ei ollut mitään tietoa rajoittuuko se ehkäisylääkkeisiiin myös :)
ap
kuparikierukan ilmaseks. Epäreilua ettei niin ole joka paikassa :(
ap
Mutta tulihan se silti maksamaan gynekäynteineen yli 200 euroa. Ja pysyi paikallaan kurjat 2kk eli aika kallis kokeilu : (
Ja minulla ei ole runsaita kuukautisia vaikka niin kirjoitettiin.
Ainakin Tampereella saa Mirenan ilmaiseksi, jos sen ottaa opetuspolilla (eli opiskelija/opiskelijoita on mukana toimenpiteessä).
mutta en pitänyt sitä kun 4kk
lähti hiukset päästä
Sain korvauksen, kun se kirjoitettiin runsaisiin ja kivuliaisiin kuukautisiin, mikä on ihan tottakin.
Kai se oli Kela-korvauksella?
Menin siis lääkäriin, joka kertoi, että kierukan voi saada ilmaiseksi tai ainakin "alennuksella", jos täyttyyy sekä runsas vuoto- ja kivuliaat kuukautiset- kriteerit. Minulla täyttyi molemmat, joten sitten vaan varattiin uusi aika ja menin samaiselle yleislääkärille, joka kierukan asensi.
Ei tarvinnut hakea sitä mistään eikä maksanut muuta kuin sen tk-maksun, joka maksaa aina, kun lekurissa käy.
Onko nykytietoa saako Mirenan kelakorvauksella jos on voimakasta vuotoa tai kipuja?