Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (13053)
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetan seuraamisen tähän. Ei tuota enää edes hupia kuunnella jatkuvaa poikkispölinää ja en halua tukea kerttisvaatteiden pyörittelyä edes sillä että olen seuraaja.
Siis lopetat seuraamisen?? Juuri kun suuri espanjainvaasio on lähestymäisillään ja saamme jännittää a)saako V tyhjennettyä pakastimensa ennen lähtöä, b)matkustaako lidlin vaatehuoltovälineet ikeakassissa reissuun mukaan ja c)kestääkö kuuma romanssi maastopalojen roihutessa ja välimatkan kasvaessa, etenkin kun ei muista edes toisen kasvoja ja voi vahingossa hypätä shortsisokaistuneena vieraan miehen syliin. (<kaunareiden loppumusiikkia>)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetan seuraamisen tähän. Ei tuota enää edes hupia kuunnella jatkuvaa poikkispölinää ja en halua tukea kerttisvaatteiden pyörittelyä edes sillä että olen seuraaja.
Siis lopetat seuraamisen?? Juuri kun suuri espanjainvaasio on lähestymäisillään ja saamme jännittää a)saako V tyhjennettyä pakastimensa ennen lähtöä, b)matkustaako lidlin vaatehuoltovälineet ikeakassissa reissuun mukaan ja c)kestääkö kuuma romanssi maastopalojen roihutessa ja välimatkan kasvaessa, etenkin kun ei muista edes toisen kasvoja ja voi vahingossa hypätä shortsisokaistuneena vieraan miehen syliin. (<kaunareiden loppumusiikkia>)
Ja millaisessa rytmissä Espanjassa tullaan elämään saman katon alla vanhempien kanssa? Kuka matkan ja majoituksen lopulta sitten tarjoaakaan, V vai vanhemmat? Syödäänkö kaikki yhdessä hävikkiruokaa? Onko elämä yhtä maantiede-anagrammi -visailua? Vai löydetäänkö yhdessä kohteen eläkeläismenot ja biletetään tähtitaivaan alla kuin viimeistä päivää? Tuleeko uusia shoppaustarpeita, entä miten etäsuhteilu kuuman poikkiksen kanssa?
Hih, nyt uumoillaankin hermojen kiristymistä Espanjassa, sillä elämäntapavalinnat ovat vanhempien kanssa kovin erilaisia "jo ihan ruokarytmistä lähtien" ja "kulutusvalinnoista nyt puhumattakaan" 🤭
Myös edelleen avautumista Korson asumiskuviosta (ja puhuu ihan kyllä asunnon vuokraamisesta tällä kertaa) joka ei ole ollut "optimaalisin Virven oman fiiliksen kannalta".
Eli broidin on pitänyt sanoa Virvelle suoraan, että nyt viimeistään olisi hänenkin aika alkaa ottaa vastuuta vanhemmistaan.
Kuulostaa niin tajuttoman itsekkäältä tuo että huidellaan maailmalla ja odotetaan hetkeä jolloin (jo hyvin iäkkäät) vanhemmat itse pyytävät apuun Suomeen 🙄. Ja sopivasti sitten veljen pyynnön (ja eron) kanssa samaan aikaan Virve vihdoin itsekin tajusi, että nyt voisi olla hyvä hetki paluulle. 🙄🙄
Ja parhain päin taas selitellään tilanne että on halunnut järjestää elämän niin ettei ole töissä että voi keskittyä nyt tärkeimpään, eli vanhempien auttamiseen. Mutta eihän ne työt ole vuosikausiin olleet esteenä auttamiselle, on vain ollut kovempi kiire tutkiskella itseään maailmalla. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha! Ehkä pysyn linjoilla täällä ja luotan teidän kuratoituun V sisältöön (💕) mutta ig loppuu nyt 😂
Vee on kyllä aivan uskomaton. Ihan pokkana selittää, että juu aina on ollu tarkoitus palata rakentamaan elämää Suomeen ja nyt se sitten tuli ajankohtaiseksi, kun voi samalla mahdollistaa vanhempiensa arkea ja viettää ihanaa yhteistä laatuaikaa, kun se on tärkeintä ever. Siis tämä sama ihminen, joka on viettänyt vuosikymmenen maailmalla ja huidellut menemään mentaliteetilla "läheiset tsekatkoon instasta oonko elossa"? Ihminen, joka on ties kuinka moneen kertaan seuraajilleen ilmoittanut Suomen olevan niin ahdasmielinen pieni peräkylä, että sinne ei aio takaisin palata. Ja nyt tinderloven myötä yhtäkkiä haluaakin ihan RAKENTAA elämäänsä tänne! Anna mun kaikki kestää. (Also mitä se rakentaminen pitää käytännössä sisällään? Siis muuta kuin poikkikselle keikistelyä ja hävikkikukkakaalien pilkkomista?) Ja sitten tarinoidaan feedi täyteen siitä, kuinka hän nyt vie porukat ulkomaille, vaikkei se olekaan kenenkään mielestä ihan kauhean ideaali ratkaisu (paitsi ehkä velipojan), mutta hammasta purren on pyörätuolit (ja hei ihan kaikki) hommattava ja matkaan lähdettävä. Onneksi Vee aikoo olla riitelemättä vanhempiensa kanssa 😇
Ja väläytellään että tässä voisi jo katkeruus olla ovella kun on uhrautunut läheisten takia niin paljon (wtf virve !?!), mutta onneksi on rakennettu ihan omaakin elämää Suomeen, sillä kaiken haluamansa voi kyllä saada, se on vain järjestelykysymys. Onhan tuo nyt ihan hirveä taakka kun on muutaman kuukauden elämästään ollut mukana kauppareissuilla, joihin siis menee muutamia tunteja viikoittain. Harva pystyisi! Ja sitten vielä syksyksi lempikaupunki Torreen, kieltämättä täydellisesti myös omiin mieltymyksiin sopien, mutta vanhempia tässä nyt vaan kaikessa ajatellaan ja keikutaan aivan siinä laidalla, ettei vain oma hyvinvointi kärsi.
Veikkaan että broidi taitaakin olla se, joka kustantaa tämän espanjan loman ja virve VIE vanhemmat sinne eli ei suinkaan tarjoa, vaan vie (bussilla) ja auttaa koneeseen sekä muissa siirtymissä.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että broidi taitaakin olla se, joka kustantaa tämän espanjan loman ja virve VIE vanhemmat sinne eli ei suinkaan tarjoa, vaan vie (bussilla) ja auttaa koneeseen sekä muissa siirtymissä.
Itse veikkaan että vanhempien "riittävä" eläke tulee kattamaan aika monia kuluja matkan aikana, vanhempien vaatimuksesta tietenkin. Kun itse maksaa niin saa sitten sellaiset olot joissa oleilu voi oikeasti tuntua mukavalta eikä pelkältä selviytymiseltä.
Ei siitä kauaa ole kun Virve vielä majaili jazzmiehen kanssa jossain Aasian kuumuudessa, jossa ilmastointilaitetta käytettiin hyvin säästeliäästi, sillä sähkön kulutuksesta piti maksaa itse. Toivottavasti (ja eiköhän) vanhemmat osaavat vaatia ettei tällaisiin naurettavuuksiin nyt saman katon alla lähdetä.
"Onhan tuo nyt ihan hirveä taakka kun on muutaman kuukauden elämästään ollut mukana kauppareissuilla, joihin siis menee muutamia tunteja viikoittain."
...ja joiden yhteydessä vanhemmat kustantavat Virvenkin ruokaostokset, jotta hän voi jatkaa huutelua siitä, miten halpaa Suomessa eläminen onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse veikkaan että vanhempien "riittävä" eläke tulee kattamaan aika monia kuluja matkan aikana, vanhempien vaatimuksesta tietenkin. Kun itse maksaa niin saa sitten sellaiset olot joissa oleilu voi oikeasti tuntua mukavalta eikä pelkältä selviytymiseltä.
Ei siitä kauaa ole kun Virve vielä majaili jazzmiehen kanssa jossain Aasian kuumuudessa, jossa ilmastointilaitetta käytettiin hyvin säästeliäästi, sillä sähkön kulutuksesta piti maksaa itse. Toivottavasti (ja eiköhän) vanhemmat osaavat vaatia ettei tällaisiin naurettavuuksiin nyt saman katon alla lähdetä.
On tasan 0% mahdollisuus siihen, että tää reissu (tai yhtään mikään osa-alue siitä) olisi V:n kustantama. Porukoiden piikkiin menee, piste. V antaa ymmärtää, että tarjoaminen=maksaminen, mutta näinhän ei ole.
Minua ihmisenä, jolla on oikea elämää suuresti rajoittava sairaus, ärsyttää tuo ajatus, että kaiken haluamansa voi saada. Tämä sairaus ei valitettavasti lähde positiivisilla ajatuksilla. Niin ja kyllähän minun elämääni rajoittaa myös se, että olen mieluummin antaja- kuin saajapuolella, vaikka tässä onkin täytynyt oppia ottamaan vastaan monenlaista apua.
Poikkis tulee kenties Torreviejaan Virveä tapaamaan (kuka olisi arvannut) ja kiinnostavin tuleva matkasuunnitelma olisi aivopestä poikkis mukaan Malesiaan talvea pakoon. Eli eron ja kaiken vapauden kaipuun toitottamisen jälkeen eniten kiinnostaa kuitenkin samat vanhat tutut matkakohteet ja mieluiten vielä turvallisen (sekä kuuman ja provider-henkisen) poikkiksen kainalossa.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmisenä, jolla on oikea elämää suuresti rajoittava sairaus, ärsyttää tuo ajatus, että kaiken haluamansa voi saada. Tämä sairaus ei valitettavasti lähde positiivisilla ajatuksilla. Niin ja kyllähän minun elämääni rajoittaa myös se, että olen mieluummin antaja- kuin saajapuolella, vaikka tässä onkin täytynyt oppia ottamaan vastaan monenlaista apua.
No joo, V:llä nyt on tapana vetää kaikessa mutkat suoriksi, aina oltava jonkin ääripäässä ja asiat on täysin mustavalkoisia. Kaikesta näkyy se, että hän on oikeasti tosi hemmoteltu ja huomionkipeä tapaus, joka on täysin irrallaan elämän realiteeteistä. Pitää itseään peppi pitkätossuna, joka on hänelle joku lapsuuden idoli. Se kertonee kaiken oleellisen tästä henkilöstä ja ymmärryksensä tasosta.
Siis aaaargh... ensin antaa ymmärtää, että joo läheisten takia ollaan Suomessa ja haluaa tehdä kaiken voitavansa(..) vanhempiensa eteen, tarjoaa(..) Espanjan reissut ja kaikki, mutta toisaalta ei "halua uhrata mitään omasta elämästään toisille". Tää nainen on kyllä itsekkyyden multihuipentuma, ei muuta voi sanoa. (Ja MITEN hän ei ymmärrä näitä juttujensa ristiriitaisuuksia?? Ei hyvää päivää...)
No onpa yllättävää, että taas on lopetettu joku tovin aikaa totaalisesti koukuttanut asia (duolingo ja kielten opiskelu). Aina tulee joku hurahdus, mikä sitten lopulta jää unholaan. Mutta ei ennen kuin siitä on tullut hetkeksi koko persoonallisuus ja asian ilosanomaa on pitänyt julistaa aamusta iltaan. Kyllä uusista asioista saa kiinnostua ja harrastuksia lopettaa, mutta on niin surkuhupaisaa, kun hän on aina niin ylitäysillä jonkun yhden jutun lumoissa ja kuvittelee sen sitten olevan avain onneen. Kaikessa hiljaisuudessa sitten loppuu kiinnostus, kun ei vissiin universumi tarjonnutkaan x:n kautta sitä toivottua pysyväishyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Poikkis tulee kenties Torreviejaan Virveä tapaamaan (kuka olisi arvannut) ja kiinnostavin tuleva matkasuunnitelma olisi aivopestä poikkis mukaan Malesiaan talvea pakoon. Eli eron ja kaiken vapauden kaipuun toitottamisen jälkeen eniten kiinnostaa kuitenkin samat vanhat tutut matkakohteet ja mieluiten vielä turvallisen (sekä kuuman ja provider-henkisen) poikkiksen kainalossa.
Oikeesti, hän käyttää termiä "aivopestä"! Oksettavaa. Ei kyllä normaalissa parisuhteessa tarvi ketään aivopestä (edes vitsillä). Mutta eikös jatsimiehenkin kanssa pitänyt järjestää kohtauksia, että saisi tahtonsa läpi? Kuulostaa joo ihan terveeltä...
Vierailija kirjoitti:
No onpa yllättävää, että taas on lopetettu joku tovin aikaa totaalisesti koukuttanut asia (duolingo ja kielten opiskelu). Aina tulee joku hurahdus, mikä sitten lopulta jää unholaan. Mutta ei ennen kuin siitä on tullut hetkeksi koko persoonallisuus ja asian ilosanomaa on pitänyt julistaa aamusta iltaan. Kyllä uusista asioista saa kiinnostua ja harrastuksia lopettaa, mutta on niin surkuhupaisaa, kun hän on aina niin ylitäysillä jonkun yhden jutun lumoissa ja kuvittelee sen sitten olevan avain onneen. Kaikessa hiljaisuudessa sitten loppuu kiinnostus, kun ei vissiin universumi tarjonnutkaan x:n kautta sitä toivottua pysyväishyvinvointia.
Liikaintoilija, eli joidenkin kuvausten mukaan Tikru-persoona (Nalle Puheista, poukkoilee innoissaan sinne tänne ja muka tietää kaikesta mikä itseään kiinnostaa kaiken)
Virveä ja hänen toilailujaan vuosikausia seuranneena oli kyllä hämmentävää, kun kävi ihan muita reittejä sattumalta ilmi, että uusi poikkis onkin oman poikaystävän hyviä ystäviä ja sitä kautta tuttu tyyppi myös itselle.