Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihasjäykkyys jaloissa?

Vierailija
10.08.2012 |

Onko kukaan kärsinyt jalkojen (varsinkin nilkat) jäykkyydestä? Selvisikö, mistä johtui?

Mulla vaiva alkoi muutama kuukausi sitten, ja epäilin syyksi huonoa ergonomiaa töissä. Lomalla vaiva olikin pois, mutta töihin palattua palasi, vaikka välttelen huonoja työasentoja, pyrin liikkumaan vähän väliä, jne. Nyt googlailen mahdollisia syitä, ja maalailen itselleni kauhukuvia MS-taudista, Parkinsonista sun muusta. Toivoisin, että taustalla olisi esim. liikarauhasongelmat, nekin voi ilmeisesti aiheuttaa lihasjäykkyyttä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Alkuperäisestä kysymyksestä on jo aikaa, mutta kommentoin kuitenkin jos joku muukin on samassa tilanteessa.

Minulla oli myös lihasjäykkyyttä jaloissa ja erityisesti nilkoissa, kun lapseni oli 0-2 -vuotias. Oltuani esim. parikymmentä minuuttia paikoillani, liikkeellelähtö oli kankeaa ja kivuliasta kuin vanhuksella. Epäilin tietysti MS-tautia.

Lihasjäykkyys kuitenkin katosi pikkuhiljaa siinä vaiheessa, kun lisäsin liikuntaa, laihdutin reippaasti ja vähensin lapseni kantamista. Lisäksi aloin nukkua aiempaa enemmän. Ilmeisesti jalkojen lihakset olivat rasittuneet kaikesta "ylipainosta".

Vierailija
2/4 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtuu halvauksesta nilkan jäykkyys.Jos oikein muistabn teipin" kineste"mitä urheilijat käyttää.Olen käyttänyt sitä ja suolan käyttöä kannattaa vähentää.NÄISTÄ OLEN SAANUT APUA.Kuntosalilla käynti, lenkkeily auttaa ja muista että on hyvät jalkineet jalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtuu halvauksesta nilkan jäykkyys.Jos oikein muistabn teipin" kineste"mitä urheilijat käyttää.Olen käyttänyt sitä ja suolan käyttöä kannattaa vähentää.NÄISTÄ OLEN SAANUT APUA.Kuntosalilla käynti, lenkkeily auttaa ja muista että on hyvät jalkineet jalassa.

Vierailija
4/4 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvaukseen teippiä???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan