Mistä johtuvat öiset suonenvedot?
Niitä ei oikeastaan ole, mikäli en harrasta liikuntaa, mutta heti, kun aloitan liikkumisen, ne tulevat. Joskus suonta vetää myös liikunnan aikana! Kellään mitään tietoa, mistä tämä johtuu?
Kommentit (10)
nuohan ovat ne perinteiset selitykset.. Sitä mä vaan ihmettelen, että miksi suonenveto on aina samassa jalassa ja samassa kohdassa.. Olen vaan miettinyt, että voiko johtua esim jostain lihasjumista? Enkä kyllä sitten tiedä myöskään,että kuinka hitosti sitä pitäisi ihmisen sitä vettä itseensä tunkea, mulla kun ei edes koskaan ole jano.
Mulla tulee kans helposti jos en ole hetkeen paljon liikkunut, ja sitten heitän esim. kunnon lenkin. Kai se on se rasitus lihakselle, jos ei ole tottunut. Vettä kannattaa juoda tosiaan reippaasti. Liikunnan aikana mulla ei ole kyllä koskaan ollut vaan aina yöllä herännyt.
Mihin se sulla tulee? Oikeaan pohkeeseen? Mulla yleensä siihen, joskus harvemmin myös vasempaan.
tulee aina vasemman jalan jalanpohjaan. Tulee yleensä näihin aikoihin ja voi tulla myös yöllä nukkuessa. Lisäksi tosiaan liikunnan aikana. Muina aikoina ongelmia ei ole.
tulee aina vasemman jalan jalanpohjaan. Tulee yleensä näihin aikoihin ja voi tulla myös yöllä nukkuessa. Lisäksi tosiaan liikunnan aikana. Muina aikoina ongelmia ei ole.
Ehkä siellä voi olla joku lihas/hermo pinteessä, joka rasittuu sitten liikunnan aikana. Millaista liikuntaa harrastat? Tuleeko sitä lajista huolimatta (vrt. esim pyöräily ja juoksu) En ole kyllä asiantuntija. Jos tuo tosiaan on toistuva vaiva niin kai se kannattaa lääkärissä käväistä jos häiritsee.
se tulee sellaisessa liikunnassa, jossa joutuu ojentamaan nilkkaa. Juoksussa ei tule. Bodypumpissa ja combatissa taas voi tulla. En ole löytänyt netistä keneltäkään samaa vaivaa..
Uusien kenkien hankkiminen auttoi.
Yölliset suonenvedot ovat kaikonneet lisäämällä veden juomista. Varsinkin raskausaikoina olen kärsinyt niistä.
samaan jalkaan aina. Lisäsin ensin veden juomista sekä myöhemmin rupesin magnesiumia ottamaan niin ei enää ole vaivannut.
ja venyttely auttaa mulla ennaltaehkäisynä.
tai magnesiuminpuute