Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen sterilisaatiosta

Vierailija
28.07.2012 |

Minulla on aika sterilisaatioon syksyllä, mutta minua pelottaa lääkärin kertomat komplikaatiot. Hän kertoi, että koska tähystyksessä mennään "sokkona", on riski, että sauva puhkaisee suolen, jolloin edessä on avanteen käyttö, tai pahimmassa tapauksessa suonen (aortan), jolloin vastassa voi olla kuolema. !! Haluan vain asiallisia vastauksia! Tällä hetkellä ehkäisynä on hormonikierukka, emme halua lapsia. Lääkäri ihmetteli miksi haluan sterilisaation, kun se on epävarmempi kuin nyk. kierukka (0,4% sterilisaatioista pettää, 0,1% hormonikieruk.). Pelkään näet raskaaksi tulemista. Onko monella pettänyt kierukka tai sterilisaatio (klipsit)? Tietääkö kukaan onko kukaan kuollut leikkauspöydälle? Vahinkoja sattuu kuulemma, mutta tosi harvoin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika sterilisaatioon syksyllä, mutta minua pelottaa lääkärin kertomat komplikaatiot. Hän kertoi, että koska tähystyksessä mennään "sokkona", on riski, että sauva puhkaisee suolen, jolloin edessä on avanteen käyttö, tai pahimmassa tapauksessa suonen (aortan), jolloin vastassa voi olla kuolema. !! Haluan vain asiallisia vastauksia! Tällä hetkellä ehkäisynä on hormonikierukka, emme halua lapsia. Lääkäri ihmetteli miksi haluan sterilisaation, kun se on epävarmempi kuin nyk. kierukka (0,4% sterilisaatioista pettää, 0,1% hormonikieruk.). Pelkään näet raskaaksi tulemista. Onko monella pettänyt kierukka tai sterilisaatio (klipsit)? Tietääkö kukaan onko kukaan kuollut leikkauspöydälle? Vahinkoja sattuu kuulemma, mutta tosi harvoin.

Jos se hor. kierukka toimii sulla hyvin, pitäydy ihmeessä siinä!

Vierailija
2/7 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienemmät komplikaatioriskit, kun ei nukuteta. Kuulostaa muuten kummalliselta että tähystyksessä mentäisiin sokkona. Ainakin muissa tähystysleikkauksissa toisesta reiästä pistetään kamera sisään, joka kuvaa kun toimenpideinstrumentti toimii toisesta reiästä.

Kaikissa toimenpiteissä on riskinsä. Varmaan joku tumpelo voisi aortankin puhkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienemmät komplikaatioriskit, kun ei nukuteta. Kuulostaa muuten kummalliselta että tähystyksessä mentäisiin sokkona. Ainakin muissa tähystysleikkauksissa toisesta reiästä pistetään kamera sisään, joka kuvaa kun toimenpideinstrumentti toimii toisesta reiästä.

Kaikissa toimenpiteissä on riskinsä. Varmaan joku tumpelo voisi aortankin puhkoa.

Kamera ei ole valmiiksi siellä vatsaontelossa. Pysy siinä Mirenassa, ja se sopii sulle. Varmin ehkäisy.

Vierailija
4/7 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet jo 6 vuotta. En ole ikinä kuullut moisista komplikaatioista. Ihan rauhallisin mielin vaan:)

Vierailija
5/7 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa pelottelulta.Kai se lääkärin velvollisuus on kertoa mahdollisista komplikaatioista,mutta kuullostaa itse jo 17 v sitten toimenpiteen läpikäyneenä oudolta.Silloin oli tähystysleikkaus suhteellisen uusi juttu ja itse menin aamulla sairaalaan,nukutettiin ja iltapäivällä kotiin.

2 tikkiä navan kohdalle ja sillä selvä!

Helpoin toimenpide missä olen ollut.

Vierailija
6/7 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa tuommoinen lääkärin pelottelu mielestäni. Ja typerää. Kai ehkä joskus joku on kuollut sterilisaatioonkin, mutta riski on kyllä ainakin Suomessa ihan olematon. Samaten riski sterin pettämisestä on olematon. Jos haluat eliminoida sen riskin, niin ota Essure-sterilisaatio ja käy puolen vuoden kuluttua HSG:ssa (kohdun varjoainekuvaus) ja käytä sitä ennen muuta ehkäisyä myös. Jos HSG näyttää munatorvien olevan tukossa, niin ne eivät siitä enää aukene! Ei siis klipsien irtoamisen riskiä kuten perinteisessä sterissä.

En ihan tajua, miksi täällä aina patistetaan passittamaan mies sterilisaatioon. Jos nainen on itse se, joka ITSELLEEN toimenpiteen haluaa, niin hän siihen myös menee. Mies voi sitten omalta osaltaan miettiä, ottaako hän myös ITSELLEEN sterin, eli onko täysin varma, ettei koskaan tule haluamaan lapsia kenenkään kanssa. Henkilökohtaisia nämä ratkaisut ovat!

Vierailija
7/7 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi