Millaista on olla osastolla masennuksen takia?
Kommentit (8)
Ilmeisesti oon joutumassa aikuisten avo-osastolle mikäli oon oikein ymmärtänyt.
ja paranemisia:)
Kaikki poistumiset pitää ilmoittaa.
Tosin ulko-ovet eivät ole lukossa.
Ja jos tupakoit niin sitten partsilla. Eipä siellä paljon muuta tapahdu. Mitään terapiaa siellä ei saa, pelkästään juttutuokioita omahoitajan kanssa jos niitäkään. Tuo terapian puute on omasta mielestäni iso puute. Tai onhan siellä taideterapiaa, jossa maalaillaan vesiväreillä... Hoitojaksolla lähinnä levätään, kokeillaan uutta lääkitystä ja saadaan diagnoosi tai jos on oikein huonosti asiat niin shokkeja.
Semmosta.
Ja jos tupakoit niin sitten partsilla. Eipä siellä paljon muuta tapahdu. Mitään terapiaa siellä ei saa, pelkästään juttutuokioita omahoitajan kanssa jos niitäkään. Tuo terapian puute on omasta mielestäni iso puute. Tai onhan siellä taideterapiaa, jossa maalaillaan vesiväreillä... Hoitojaksolla lähinnä levätään, kokeillaan uutta lääkitystä ja saadaan diagnoosi tai jos on oikein huonosti asiat niin shokkeja. Semmosta.
mutta enimmäkseen tylsää. Kannattaa ottaa mukaan kirjoja, sanaristikoita, käsitöitä (tosin ei saksia tai neuloja..), mp3-soitin ja siihen reilusti pattereita jne, millä ikinä aikaansa vain saakaan kulumaan.
Lääkekokeiluihin se on hyvä ja huono paikka. Hyvä siksi, että jos kokeilu menee todella väärään, niin et joudu elämään tavallista arkea samalla kun pyörryttää ja päässä tuntuu oudolta, huono siksi, että sananvaltaa ei ole juuri lainkaan, ja huonolla tuurilla et saa vaihtaa lääkettä vaikka siitä tulisi pahojakin sivuvaikutuksia.
ja tuollaista se on joka kerta ollut. Yleensä sitä on niiin huonossa kunnossa, että tuossakin on jo tarpeeksi ohjelmaa. Ei sairaalassa parannuta, lähinnä estetään ettei mene ihan vituraksi koko homma.
tuotako kutsutaan hoidoksi?
Ja jos tupakoit niin sitten partsilla. Eipä siellä paljon muuta tapahdu. Mitään terapiaa siellä ei saa, pelkästään juttutuokioita omahoitajan kanssa jos niitäkään. Tuo terapian puute on omasta mielestäni iso puute. Tai onhan siellä taideterapiaa, jossa maalaillaan vesiväreillä... Hoitojaksolla lähinnä levätään, kokeillaan uutta lääkitystä ja saadaan diagnoosi tai jos on oikein huonosti asiat niin shokkeja. Semmosta.
ja kyllä se oli lähinnä säilytyspaikka sairaille. Oli siellä masentuneitakin.
Lepäillä, ruokailla, yrittää nukkua, katsoa tv:tä, käsityöt ja ristisanat, kirjat jos jaksaa..Vierailuita jaksamisen mukaan, ja kotilomia. Jutella kannattaa hoitajien kanssa, se auttaa.
Tsemppiä. Minäkin parannuin.