voikohan t.punaista Kartio-juomalasia käyttää tuikkulyhtynä?
Nimittäin ei kai se juomalasi poksahda, jos laittaa lämpökynttilän sisään?
Kattelin tuota Sokoksen uutta kuvastoa.
Tummanpunaiset tuikkukipot (Kastehelmi, Kivi jne.) ovat yleensä kalliimpia kuin saman sarjan muun väriset; monet haluavat jouluksi ja muutenkin.
Kartio-laseja saisi noin kympillä; esim. Kastehelmen pun. kippo alena noin 20 e, normaalisti noin 30 e.
Kommentit (7)
Jos laitat sinne lasinpohjalle esim muuraushiekkaa tai koristekiviä. Niin sen pitäisi kstää ehjänä. Muuten ei ehkä lämpökynttilää kestä.
Laita lasin pohjalle kunnon kerros suolaa.
ollut Iittalalla myyjänä ja meitä myyjiä ohjeistettiin, että laseja ei saa käyttää tuikkukippoina, sillä voivat poksahtaa. Niitä ei ole tehty siihen tarkoitukseen. Tämä ei silti tarkoita, että kaikki lasit poksahtaisivat tuikusta, etenkään jos pohjalla on koristehiekkaa tms., mutta itse olisin varovainen.
Se todellakin räjähtää.Ne ei ole uunilasia joten vahinko voi olla peruuttamaton jos se rikkoutuessaan sinkauttaa kuumaa lasia jonkiun silmään tms.
Olen käyttänyt jo valmiiksi rikkinäisiä tuikkuastiona, kun en ole raaskinut heittää pois, en tosin punaisia. Hyvin ovat kestäneet, vaikka ovat olleet jo valmiiksi rikki.
Pohjalle olen rutistanut foliota.
Niin sen pitäisi kstää ehjänä. Muuten ei ehkä lämpökynttilää kestä.
laita vetta ja kelluva kynttila.