Perjantaipäivää TAMMISET!
Huhuillaan nyt, kun on NIIN hiljasta! Itsellä on ihan kummallinen hetki menossa, poikanen nukkuu, ruuat valmiina, keittiö siistitty ja pyykit koneessa. Tosin äiti tässä vielä kaipaisi laittautumista :o)
MITÄ KUULUU? Ollaan kovasti oltu viime aikoina piilossa! Ovatko tammiäidit jo töissä vai muutenko vain päivät ovat touhua täynnä?
Minä täällä jo kauhulla lasken viikkoja, tammikuun alusta PALAAN TÖIHIN ja iskä jää poikasen kanssa vuorostaan kotiin. Oon koko ajan ajatellut, että siihen töihinpaluuseen on vielä piiiiitkä aika, mutta apua, laskin juuri kalenterista, että tässä on ainoastaan vajaa 6 viikkoa jäljellä tai jotain sinne päin!!! KÄÄK! Ajatus on aika karmaiseva, vaikka toisaalta onkin ihan kiva päästä päivittäin kodin ulkopuoliseen elämään.. mutta silti vähän ajatus ahdistaa. On ollut niin IHANA vuosi, ja se on mennyt ihan älyttömän nopeesti! Tässäkö tämä äitiysloma sitten oli?
Pitäiskö perustaa joulukuulle oikein superpitkäketju, johon kaikki YSTÄVÄNIKIRJAN TAMMISET tulisivat kirjoittamaan tervehdyksen ja ajatuksia kuluneestä vauva-vuodesta ennen kuin siirrytään tuonne TAAPEROPUOLELLE. Kai me siellä kuitenkin vielä tavataan?
Meillä täällä poikanen edelleen kävelee terhakkaasti tukea pitkin, ei vielä silti edes seiso tukematta. Tosin välillä nojailee miehekkäästi sohvan reunaan, ja yrittää näyttää todella taitavalta. Ilme kertoo, että katsokaa kaikki minua kuinka taitava olen! Hassu poika! Pääosin liikutaan vielä peppukiitämällä, ryömiminen on jäänyt selkeästi vähemmäksi ja konttaus on tullut kuvioihin, varsinkin matolla. Lattialla tosin pääsee nopeammin sillä peppukiidolla, vaikka eilen kyllä yritti päästä konttaamallakin kovaa vauhtia, mutta jalathan siinä menivät aivan sekaisin ja äitiä ja iskää nauratti!
VEHNÄÄ ollaan nyt kokeiltu ruokavalioon jo toista viikkoa ja vieläkään en oikein osaa sanoa sopiiko se nyt vai ei. Iho näyttää kyllä hyvältä, mutta kakka on mennyt ihan soseeksi. Ei nyt kuitenkaan ripuliksi asti, mutta ne helposti siivottavat kiinteät pötkylät ovat nyt entistä elämää ja poika on ihan savessa selkään asti kakkavaippaa siivotessa! Osaako kukaan auttaa ja kertoa tässä KAKKA-asiassa jotakin? On niin vaikeaa itse tulkita kaikkia oireita! Ovatko viljat löysentäneet vai onko tämä nyt oire sitten sopimattomuudesta?
Poikasen huoneesta alkaa kuulua heräämisen merkkejä ja pian päästään syömään. Mukavaa viikonloppua kaikille! Toivottavasti saataisiin pian kunnon talvikelejä ja aurinkoa!
Kommentit (2)
Oikein ihanaa laatuviikonloppua teille, kuulostaa hyvältä! (varsinkin kun oma mies on tänään pikkujouluissa ja huomenna (saattaa) olla aika vaisu päivä.. :o)
Hiljaista on juu... Tuossa tein aloituksen tuosta kylpyläasiasta, mutta muuten olen ollut aika hiljaiselolla minäkin...
Täälläkin poika nukkuu, mutta muuten tuo listasi on täällä päässä rempallaan. Ruoka on kyllä valmiina jos vaan lämmittäis...
Tuo superpitkäjättiketju kuulostaa kivalta, minä ainakin lupaan kirjoittaa kuulumiset jos viitsit aloittaa :o) Juma, näetkö. Minä se vasta laiska olen!!!!
Minä aion kyllä siirtyä taaperopuolelle, joten eiköhän me ainakin kaksistaan voida sitten pinoutua siellä! Tuntuu vaan aika oudolle, että nyt sitä jo ollaan taaperoita!!!! Kohtahan nämä vauvelit menee kouluun ja muuttaa pois kotoa! Voi APUA!
Meillä poika konttaa edelleen aivan hirveetä vauhtia, ehtii JOKA paikkaan sillä tavalla. Tukea vasten noustaan muttei kävellä vielä. Käsistä kiinni pidettäessä jalat käyvät kyllä jo tukevasti ja askeleet osataan.
Minä en osaa suoriltaan auttaa tuossa kakka-asiassa, mutta meilläkin meni vähän vatsa löysemmäksi kun otettiin hapanmaitotuotteet ruokavalioon. Neuvolasta kysäisin kun se sattui sopivasti olemaan, että miten tuon vatsan pitäis reakoida eikä ainakaan täti ollut yhtään ihmeissään kun vatsa oli vähän löysempi. Kaippa niillä pienillä menee aikansa aina uuteen totutellessa.
Eipä tännekään muuta ihmeellistä. Pari hammasta tuli aivan yllättäen alas lisää ja se selitti pienet kiukuttelut ruokailun yhteydessä. Teki tietty vähän kipeetä. Meillä onkin edessä hassu viikonloppu kun äitini, siis mummi, pyysi santtua yökylään. Menköön ja me saamme vähän yhteistä omaa aikaa miehen kanssa. Tekee kyllä OIKEIN hyvää kun me ollaan kumpikin tehty yötämyöten töitä viimeset pari viikkoa.
Nyt menen syömään jotta saan nautiskella pastasta itsekseni rauhassa. Vaunuissa vielä täysi tuhina päällä, joten moikka!
Aurinkoa ja pikkupakkasta odotellen Jepuli + santtu