Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko vauva kasvaa loppuraskaudessa

Vierailija
24.07.2012 |

Kaipailisin kokemuksia tai ammattilaisen sanomana tietoa siitä, että paljon vauvalle tulee lisää painoa loppuraskaudessa. Minulla on tänään 39+0 ja vauvalle arvioitiin äskön painoksi 4,1kg. Lääkäri väitti, että vauva kerkeää kasvamaan enää 200g ennen synnytystä. Esikoinen syntyi vasta 42+1 ja uskon että tämäkin menee reilusti yli, sillä supistuksia ei ole ollut ja kohdunsuulla ei ole tapahtunut muutosta.

En edes haluaisi käynnistystä enää toista kertaa, mutta vielä vähemmän haluan synnyttää ison sokerilapsen (vatsanympärys kasvoi yläkäyrän yläpuolella ja reisiluu keskikäyrällä) joten mietin mahdollisuutta keskustella uudelleen lääkärin kanssa aikaisemmasta käynnistämisestä..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla arvioitiin vkoilla 41+jotain ultralla että vauvan paino olisi 4,2 sillä hetkellä. vauva syntyi käynnistyksellä rv42 ja painoi 3,6.

Eikös iso "sokerilapsi" ole reilusti yli 4,5 kg?

Vierailija
2/4 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ymmärrän huolesi.

Jos yhtään lohduttaa, niin mulla ultran painoarviot ovat olleet yläkanttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla painoarviot menneet metsään ultrassa mutta niin päin, että olleet n. puoli kiloa isompia syntyessään. Eli nelikiloisia. Geneettisesti ovat isompia mun lapset olleet. Käynnistetty lasketun ajan tietämillä kaksi viimeisintä, koska kaksi ensimmäistä olivat tiukassa. Kalvojen puhkaisulla onnistui ja olivat helppoja ja nopeita synnytyksiä.

Kasvaa n. 200g viikossa tosiaan jos istukka edelleen toimii hyvin.

Vierailija
4/4 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla painoarviot menneet metsään ultrassa mutta niin päin, että olleet n. puoli kiloa isompia syntyessään. Eli nelikiloisia. Geneettisesti ovat isompia mun lapset olleet. Käynnistetty lasketun ajan tietämillä kaksi viimeisintä, koska kaksi ensimmäistä olivat tiukassa. Kalvojen puhkaisulla onnistui ja olivat helppoja ja nopeita synnytyksiä.

Kasvaa n. 200g viikossa tosiaan jos istukka edelleen toimii hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi