Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hienompaa olla kemisti kuin biokemisti?

Vierailija
24.07.2012 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paras.

Vierailija
2/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olla hienompaa yhtä ammattia kun toista kun koulutuksen tasokin on molemmissa sama eli akateemisia koulutuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitkä ovat luonnontieteilijöiden keskinäisiä nokkimisjärjestyksiä? Tietääkö av-mammat?

Vierailija
4/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työllistyminen varmaan yhtä paskaa luokkaa

Vierailija
5/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mikä on hienompaa, kuka on parhain" -keskustelut. Ihan tosi hianoo o, kylä näin o. Ootte niin hianoja että suorastaan kumoatte toistenne hianouden.

Vierailija
6/12 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä se etuliite, bio-

Vierailija
7/12 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vastataan ihan vain sun mieliksi, että se. Saanet kauniit yöunet siitä.

Vierailija
8/12 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemia vs biokemia?

Biokemia on biologisten systeemien kemiaa. Kemia on taas paljon laajempi käsite. Se ulottuu kvanttikemian kvanttimekaniikan sovelluksista, luonnon organismien kemiasta aina aineiden syntetiikkaan ja niiden rakenteiden määritykseen tai määrien analysointiin.

Biokemia on vain valikoitu yhdistelmä kemian menetelmiä biologisissa proseseissa. Eikös vaan?

Olen opiskellut sivuaineina biokemiaa ja molekyylibiologiaa, mutta en ole oikein hahmottanut niiden oleellista eroa.

Miten sen siis ottaa... Minä ajatellen kuten kemisti ja ehkä lähestyen asioita teoreettisemmalta puolelta.

Olen biokemistiin nähden siis sellainen yleisnero ;). Tosin biokemisti tietää solun kemiallisista prosesseista paljon enemmän.

Vierailija
9/12 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on mielestäsi yleisesti ottaen arvostetumpaa, olla kemisti vai biokemisti? Onko niissä mitään eroa statuksen kannalta? Asiaa tuntevissa piireissä siis.

Vierailija
10/12 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedepiireissä.

Vierailija
11/12 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules ny!

Arvostus? Itse arvostan niitä, jotka osaavat asiansa. Ihan sama, mitä tekee.

Tietty minulla on syvä kunnioitus kvanttikemistejä kohtaan ja pikkuisen pienempi orgaanikkoja kohtaan. Ihan minun omaa arvomaailmaani.

Biokemisteistä en paljoa osaa sanoa. Kemia ja biokemia ovat kuitenkin erillisiä tieteitä. Biologinen kemia on myös eri asia kuin biokemia. En osaa oikein selittää, mutta erot ovat selviä. Kemisti on kiinnostunut sitoutumisesta ja sen sellaisesta. Biokemisti enemmän esimerkiksi solusta.

Vierailija
12/12 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioanalyytikko on entinen laboratorionhoitaja, joka ottaa ja tutkii potilasnäytteitä tai tekee avustavaa työtä biokemisteille tai kemisteille eril labroissa.

kemisti ja biokemisti ovat fil.maistereita tai väitelleitä tohtoreitakin voipi olla ja bioanalyytikko on ammattikorkeakoulututkinto, joka oli ennen opistotasoinen tutkinto ja silloin jopa asiat opittiin, mutta nyt ne analyytikot leikkivät biokemisteja ja siitähän se sooppa syntyy.

Biokemisti on hienompi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi