Onko muita, joille ruotsinlivan kohokohta on juuri tuo puhvetti juomineen?
Vaikka sitä kuinka haukuttaisiin ja pidettäsiin rahvaanomaisena, kyllä siellä kiva on syödä itsensä ähkyksi laivan perusmättöä ja juoda itsensä pikku huppeliin halvalla valkoviinillä!
Kommentit (17)
ja lähes pakollinen osoite ruotsinlaivalla, komppaan
Mutta aikanaan kyllä oli se kohokohta.
Lasten kanssa ollaan jätetty välistä Mutta aikanaan kyllä oli se kohokohta.
Ennen pidimme buffettia tosi nolona tapana syödä laivalla, mutta nyt lasten kanssa se on helppo ja kiva viettää aikaa laivalla. Tällä viikolla ollaan taas menossa. :)
Paitsi että en koskaan juo viiniä siellä tai muuta alkoholia.
Mutta aikoinaan oli tosi hauskaa vetää napaa täyteen siellä buffetilla.
Nykyään buffetti alkaa olla jo niin kallis että käydään silloin kun ollaan miehen kanssa kaksistaan ihan ala Cartessa ja lasten kanssa kahviossa ostamaan juuri sen verran mitä ne syö, kun ne vaan näykkii jotain, eikä ole rauhaa syödä kunnolla.
Ruotsin risteilyllä! Eipä sinne juuri vapaaehtoisesti muuten mene. Yleensä kerran syödään buffasta, silloinkin lähinnä alkupalat ja jälkiruoka - mätiä, kaloja tms. Pääruuat vähän sitä sun tätä.
Mielummin menen niihin ala carte ravintoloihin vaikkei nekään mitäänn erikoisia ole
tosin olen vuosien mittaan kehittynyt aikamoiseksi nirsoilijaksi joten annokset ovat pienentyneet mutta juomistahan saa edelleenkin olla. Ja saahan sielta edelleenkin koottua aika monen ruokalajin illallisen vaikka ei kunto nykysellaan kesta sen suurempia orgioita.
ei se varsinaisesti kohokohta ole, mutta kyllä me sinne mennään. Mä en oikein tajua, mikä siitä tekee niin junttia? Vai onko se se, että osa kait vetää siellä itsensä ähkyyn? Musta se on vaan lasten kanssa niin paljon kätevämpää. Ja kun se ruoka on parempaa kuin niissä muissa laivan rafloissa. Tai ainakin niissä rafloissa, joissa on jotain lapsillekin. Nämä raflat on aika lailla ylihinnoiteltuja tai ainakaan laatu ei vastaa hintaa. Buffassa voi ottaa sitä mikä maistuu eli kaikkia kivoja alkuruokia. Pääruoka sielläkin yleensä aika mitään sanomatonta.
tylsää, eikä me nautita noita alkoholijuomia, joten eipä ole tullut käytyä yli 10 vuoteen (paitsi muutaman kerran aamiaisbuffetissa).
Food Gardenissa tulee joskus käytyä.
Muistelen kaiholla Viking Kalypson buffettia.
Vaikka olen hyvinkin nirso enkä sen lisäksi esim. syö minkäänlaista lihaa, saa buffetissa mahan täyteen hyvää ruokaa. Pointti on ruoan valikointi eikä mättö sinänsä. Viinejä en buffetissa juo - viimeksi maistoin ja totesin, että ruoka on parempaa veden kanssa.
mulle paljon iloa ole :D Mut voisin ehkä koko rahalla käydä viiniä juomassa.
En ole 10 vuoteen risteilly, kun ei täältä pohjosesta tule lähdettyä. Ennen asuin Helsingissä ja käytiin monta kertaa vuodessa laivalla.
Kyllä mä aina haluan buffetiin laivalla koska mun mielestä se ei ole mitään mättöä enkä mätä sitä ruokaa vaan valitsen sellaisia herkkuja joita en itse osaa laittaa esim kaikkia kaloja ja viiniä menee noin neljä lasillista eli huppeliin saakka :D
Mä oon käynyt viimeksi joskus tyyliin ala-asteella, eikä muistikuvat ole kovin voimakkaat. Me käydään aina köyhäilyreissulla Tukholmassa, otetaan laivalle omat eväät :D
mutta kun mun mies, joka on ollut ennen laivalla kokkina ja juuri tekemässä noita buffet-aterioita kertoi mitä paskaa ne on, eipä ole tehnyt mieli siellä käydä. Kuulemma Finduksen pakasteet on kovasti suosiossa ja muut teolliset valmistuotteet siellä... Ei ole kohokohta tosiaan pakastemössöjen syöminen tungoksisessa ravintolasalissa.
No, tuskin kaikki ne ihanat kalaherkut ja salaattiainekset on Finduksen pakastemössöjä ja aivan sama vaikka olisikin. Pääasia että saa maistella sellaisia makuja joita kotona ei tule nautittua eikä ainakaan tehtyä niin monipuolisia kattauksia.
että ovat pakastetavaraa suuri osa... ei kai siellä muuten olisi mahdollisuuksia laitella noin paljon erilaisia ruokia ja suuria määriä!
se ihanuus onkin siinä, että saa ottaa sitä mitä haluaa eikä tarvi itse kokata! :)
tosin lapset jo kouluikäisiä ja isoruokaisia,joten syövät hekin toista tuntia vailla kiirettä:)
Ei siellä tosiaan oo kaikkea pakko ottaa -ottaa sitä, mikä tuntuu hyvältä...
Vaihtelua kotiruoalle.
Minä. Tosin sillä erotuksella, että varsinaisen ruoan kanssa juon punaviiniä ja vasta jälkiruoan kanssa sitä valkoviiviä!