Mammaraadin mielipiteitä.
Kumpi näistä on se huonompi vaihtoehto jos kyseessä vajaa 2v.
- aamupala,siivousta,ruoka,päikkärit,välipala ja ulkoilua 3-4h jonka jälkeen ruokailu,kotona oloa ja vielä iltapala +iltatoimet sekä unimaitoa nukkumaan mennessä.Nukahtamaan suostuu välillä vasta lähempänä 23.
-aamupala,siivousta/ruoan tekoa,ruoka,ulkoilua (välipala), ruoka (jota ei välttämättä suostu syömään lainkaa) jonka jälkeen kotona oloa ja lapsi todella kiukkuinen koska on väsynyt tottakai,iltatoimet jos onnistuu koska niin väsynyt sitten unimaito ja nukahtaakin sitten jo 19 aikaan.
Mielipiteitä raadilta ja kiitoksia vastauksista.
Kommentit (7)
Kuinka pitkät päiväunet nukkuu? Voisiko päiväunia lyhentämällä (max 1h) helpottaa tuota iltaa?
meille toi eka ei sopisi kovin pitkään.Miehen pitää nousta töihin viimeistään 04.15 ja minun viimeistään viideltä jotta ehdin seitsemäksi töihin joten ei meillä voi 2v.kukkua puoleen yöhön.
Ja nukkuu usein jopa 3h unia silloin.Eikä raaskisi herättää koska huutohan siitä tulee. Hyvä kysymys...se tuttipullo tuli takaisin kun oltiin kipeinä (oltiin juuri opettelemassa irti siitä mutta takapakkia mentiin koska ei silloin syönyt ruokaa pahemmin joten sai helpotusta siitä maidosta) miehen kanssa ei yhteiset sävelet ole selvät näissä asioissa ja helposti menen sitten mukaan siihen näin väsyneenä. Eli osittain voin myöntää että helpommalla myös päässyt sekä tuntuu pahalta jos lapsi ei ole syönyt ruokaa,eikä iltapalaa niin antaa automaattisesti sen pullon vieläkin :/
että lyhyemmät päikkärit (se 1h riittää tuonikäiselle aivan vallan mainiosti) ja iltapullo pois. Lempeä unikoulu, että oppii nukahtamaan itsekseen ilman pulloa illalla jo "ihmisten aikaan". Tsemppiä!! :)
Tohon asti kukkua.Mutta olen kokeillut vieressä oloa ja paijausta,sylissä nukuttamista ja paijausta,vieressä nukuttamista sekä sitä että ensin rauhoittumaan mun syliin maidon kera ja sitten omaan sänkyyn ehkä toisen pullollisen kera.Ei auttanut. Toki välillä nukahtaa niinkin mutta todella harvoin. Itselläni ainoa vapaa hetki olisi illalla lapsen mentyä nukkumaan joka tietenkin venyy ja pahasti jos käytän ekaa vaihtoehtoa. Ap
Täytyy vielä perehtyä tohon unikouluun. Tosin kun olen yrittänyt pitää käsiäni lapsen selän päällä niin ei ole onnistunut sekään koska on kova pyörimään. Pullostakin on pakko päästä eroon ennen kuin täyttää sen 2v mielummin paljon ennen sitä.
Jos nukahtaa helposti päiväunille, niin silloin ilmiselvästi tarvitsee ne. Siksi ensimmäinen vaihtoehto on kai parempi. Miksi 2-vuotias saa vielä iltamaitoa (tuttipullosta?)?