ELOKUISTEN perjantaipäivä
Huomenta vaan... Silmät ei meinaa pysyä auki. Tietäiskö kukaan hyvää konstia miten poikasen sais pysymään selällään sängyssä? Kun toi mahalleen kääntyminen on nyt in ja sitä pitää unissaan harjoitella... ei siinä mitään ,todella hienoa että on sellaisen taidon oppinut, mutta kun yöllä pitää olla tunnin välein kääntämässä takaisin selälleen kun ei itse pääse...
Poika heräs.Pitää hakea pois makkarista kun mies ollu yövuoros...
Kommentit (10)
Taas meni yö pätkiksi. Pisin unipätkä taisi olla 2,5 tuntia. Ja illalla tyttö ei meinannut millään nukahtaa. Oli aivan väsy, mutta vaan kitisi ja kiukutteli. Sänkyyn laittamisen jälkeen kävin varmaan 20 kertaa taputtelemassa pepulle. Ja sitten juuri kun tyttö sai kunnolla unenpäästä kiinni ja olin itsekin valmis nukkumaan... Makkarissa haisi kakka!!! Eli tyttö turautti tavarat ja nukahti. Siinäpä ongelma mitä tehdä! Herättääkö tyttö vai antaako olla ja odottaa ekaa heräämistä. Päätin odottaa, koska oli tehnyt kakat jo kerran illan aikana, veikkasin että ei ihan täynnä vaippa olisi. No onneksi ekaa herätystä ei kauaa tarvinnutkaan odotella.
Mistähän johtuu että nyt yht äkkiä tyttö herää aina itkien? Siis myös päiväunilta ja yölläkin alkaa itkemään ja sitten herää. Aikaisemmin ei oikeestaan koskaan itkenyt herätessään. Rauhoittuu kyllä saman tien ku nostetaan ylös.
Tytöltä on ruvennut nyt tukka harvenemaan! Syntyi oikein kunnon peikonpoikana, siis tukkaa oli (ja on) ihan kunnolla. Nyt taitaa tulla kalju kun sängyssä on pään kohdalla kerros mustaa karvaa! :) Ja ikävä kun tyttöä halailee ja pussailee, on aina oma suu täynnä sellasta pientä hahtuvaa!
Nyt kutsu kuuluu.... Ja kovaa. Hauskaa alkvaa viikonloppua!!!
Anemos & Emppu huomenna 4kk
Yöt ovat rikkonaisia,iina heräilee kahden tunnin välein...välillä mahallaan, eikä pääse kääntymään, välillä tutti hukassa.Sitten kun nukkuu niin pää vispaa puolelta toiselle ja jalat potkii vimmatusti.Nukahtaa illalla kyllä hyvin omaan sänkyyn jo kasilta ja eka unipätkä on 4 tuntia....mutta eipä mamma osaa mennä vielä silloin nukkumaan.Mies kulta lupasi onneksi huolehtia viikonlopun yöt ja minä muutan vierashuoneeseen: ) Jos vaikka saisi ladattua patterit...
Kuolaa tulee ihan älyttömästi ja kokeilin sormellani Iinan suuta, noh kolmesta kohtaa tuntuu terävä piikki eli hampaita kovasti tulon päällä...kaksi ylhäälle ja yksi alas.Kai ne sitten hairitsee yöunia...
Hauskaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti saadaan sitä lunta nyt vihdoin, onhan ensi viikolla Joulukuu!!!!
Happy ja Iina 3kk3vko
Lasketteko te vauvan iän viikoissa? Kun periaatteessahan yksikään elokuisista ei ole vielä neljää kuukautta?
Meillä on nyt muutamana yönä menty nukkumaan klo:22 maissa ja herätty klo:03, toinen herätys 06-06.30 ja nukuttu sitten 09 saakka. Olen kuitenkin ollut " julma" ja ollut antamatta maitoa silloin ekalla herätyksellä. Aika hyvin on silti uudestaan nukahtanut.
Mutta tärkein kuuluminen!!!! Viivi kääntyi eilen ekan kerran selältä massulleen!!!! Ihanaa! Mä olin jo vähän odottanutkin sitä, koska mahalta selälleen ollaan käännytty jo muutama viikko. Tosi hienoa olla näkemässä kun vauva oppii jonkun uuden jutun.
Mies on kyllä ihan hullu! On tossa pari päivää puhunut kolmannesta lapsesta! Kyllä se on oikeesti ihan hullu! En kyllä taida taipua ajatukseen vielä kovin pian, sitten jos joskus muutan mieleni, niin eipä taida olla kovin järkevää kolmatta hankkia. Nythän meillä on esikoisella jo kuopuksella aika iso ikäero, esikoinen täyttää keväällä jo 6v. Toisaalta on kuitenkin tosi suloista että mies haluaisi vielä.
Mä olen nyt ihan onneni kukkuloilla, eilen käytiin vähän kaupoilla, ja sain pitkään himoitsemani yöpöydät... Sellaiset intialaiset, tumman ruskeat. Ja nälkähän kasvaa syödessä, kukahan tulis sponsoriksi?
Mutta ei, Viivi osottaa mieltään mulle, taitaa olla seuraa vailla, HEIPS!
Me ollaankin tänään oltu aktiivisia ja käyty jo vähän kangasostoksilla aamusta, tavoitteena oli, että tyttö olis nukkunut koko reissun, kun osui päiväuniaikaan, mutta ei, perille kun päästiin niin silmät rävähti auki ja kotona sitten tankattiin lisää ja vaihdettiin vaippaa ennen unia, kun mä elättelin toiveita, että siirtäisin nukkuvan neidin suoraan kaukalosta vaunuihin partsille koisaamaan.
Anemos: meidän peikkotytön tukka tuntuu kyllä pysyvän muuten, mutta sivut ja takaa ovat harventuneet, kun päätä pitää liikutella sängyssä puolelta toiselle, tyynynä toimiva harso on usein täynnä tummia hiuksia, mutta toivon, että neidin tukka pysyy, kun on mullakin pysynyt tähän asti.
Viikonloppuna näillä näkymin otetaan rauhallisesti, saatetaan lähteä käymään miehen veljen perheen luona, mutta saas nähdä nyt kuinka tilanteet muuttuvat. Mies menee tänään kylläkin juhlimaan työporukkansa kanssa pikkujouluja, mutta on huomenna aamusta heti vauvanhoitovuorossa.
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!
Ronja nukahti :) eli minulla on vähän omaa aikaa! Lähdin eilen kaverin knas illalla leffaan ja sen jälkeen oli tarkoitus käydä vähän jossakin istukelemassa ja juomassa siiderit. Mies katto vauvaa. Leffaan myö päästtinki ja ehdittiin myös istua noin tunti pubissa ku mies soitti hädissään et vauva ei rauhoitu millään. Ronja oli jo sillon huutanu yli puoli tuntia putkeen. no ei auttanu muu ku tilata taksi ja lähteä kotia. Kotona neiti oli ihan poikki mut huuti vaan silti. onneks rauhottu sitten miun syliin. Jonkin aikaa vaaan katteli minnuu ja sitten lopulta nukahti :) jännä et ei ollankaa harmita se et ilta jäi kesken ja on jotenki energisempi olo vaikka olin vaan muutaman tunnin poissa! Nyt jaksaa taas vauvan kans touhuta.
juu, mut pitää lähteä vähän siivoamaan ku viikonloppu on edessä!
tary ja Ronja 3kk
Meillä taas tuo viime yö meni edellisiä paremmin eli nukkumaan klo 21.45, söi klo 3, 5, 7.30 ja heräsi 9.15. Oli kiva saada nukuttua vähän paremmin, kun pari edellistä yötä menivät niin katkonaisesti. Kaiken lisäksi jouduin verikokeiden vuoksi olemaan eilen paastolla 12 h. Muutenkin eilinen ei ollut taas mikään elämäni päivä; illalla hampaita hammaslangalla putsatessani etuhampaasta irtosi palanen (eroosio vaivaa)! Tuli sellainen olo, että tämäkin tässä nyt vielä, mulla kun on noita terveysjuttuja riittänyt viime vuosina ihan tarpeeksi ja nytkin joudun käymään ties missä testeissä. Ryvin hetken itsesäälissä, mikä helpotti oloa kummasti. Suosittelen lämpimästi kaikille!! ;-)
Meillä ei ole vielä löytynyt mitään selkeää rytmiä pojan kanssa. Parit unet poitsu yleensä päivällä vetäisee, pituus vaihtelee 0,5-2 h. Iltaisin roikutaan tissillä, varsinkin jos poju on nukkunut päivällä huonosti. Kovasti poju hymyilee ja seurailee äitinsä touhuilua sitteristään. Lattiallakin poika viihtyy paremmin, kun makoilen siinä vieressä. Kääntymistä ei ole vielä tapahtunut, mutta toivossa on hyvä elää! :)
Hauskat viikonloput kaikille!!
tänään oltiin MLL:n perhekahvilassa. Oli meidän vuoro hoitaa ruokaostokset ja ovet niin vähän venähti molemmista päistä, mutta ihan hyvin jaksettiin. Ainoastaan lopussa Enni väsähti, mutta rauhoittui kun päästiin kotimatkalle.
Yöt on nyt menny kahdella syötöllä. Silti sitä univelkaa aina kertyy. Aamulla laskin yön " saldon" ja tuli nukuttua 5-6 tuntia. Normaalisti menis 8-9 h.
Enni ei vielä käänny vatsalleen, selälleen kyllä. Muuten kova tyttö heilumaan =)
Nyt täytyy lopetella, tytöllä alkaa olemaan ruoka-aika, mangoa ja ämmää masuun. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Kukka ja Enni
meillä menee edelleen yöt vähän niin ja näin..
22 nukahti, herätys puol 1, 5, 8. ihan ok pätkäthän nuo on, mutta poika kiemurtelee tissillä n. tunnin, örisee, ärisee ja pyörii niin ei tuu syömisestä oikeen mitään, menee mullaki hermo...oon miettiny että jokos tässä pitäis kiinteisiin alkaa. Maidotkaa ei tahdo päivällä pysyä sisällä vaan syötön jälkeen on ruennu lentämään hirveitä maitolammikoita lattialle.
no kohtahan tuo 4kk raja on täynnä johon aattelin täysimetyksellä tähdätä(esikoiselle aloitin kiinteät jo 3kk)
huomenna aattelin suunnistaa naapuriin illalla parille siiderille, jos ukko päästää:) sieltä on helppo juosta kotiin jos hätä tulee. Osashan tuo poika 2kk tauonkin jälkeen juoda pullosta kun käytiin titinalle konsertissa ja vauva jäi kotiin.
juu mutta mukavaa vkonloppua kaikille!
tiiku ja poitsu 3,5kk
Poikanen huutelee jo seuraa leikkimatolle, joten tämä on pikainen viesti.
MKE77: meillä on auttanut öiseen kääntyilyyn se, että poika laitetaan nukkumaan aina pinniksen reunan viereen ja toiselle puolelle iso tyyny, niin jää sopivasti " purituksiin" . :)
Hauskaa viikonloppua kaikille!