saivatko teininne kesätöitä?
Meidän ei saanut. On nyt sitten kotona joka päivä laittanut ruokaa, siivonnut, tehnyt pihatöitä ja huolehtinut sisaruksista. Siivoaa tällä hetkelllä autotallia.
Kommentit (17)
mutta ei mennyt !!! W§#Z¤!!}X* !!!!!
hän on viettänyt koko lomansa isoäitinsä kanssa pitäen hänestä huolta. (isoäitillä oli syöpä). mummi kuoli viikko sitten, ja nyt teini lomailee ja toipuu kuolemasta. On myös ollut sukulaisille pari kertaa lapsenvahtina.
mutta ei mennyt !!! W§#Z¤!!}X* !!!!!
Oli miljoona TEKOsyytä, kun duunit olisi ollut keikkahommia ja aina oli joku syy olla ottamatta keikkaa vastaan. Kyllä ottaa aivoon! Nyt hän on onneksi valtion hellässä huomassa.
Oli miljoona TEKOsyytä, kun duunit olisi ollut keikkahommia ja aina oli joku syy olla ottamatta keikkaa vastaan. Kyllä ottaa aivoon! Nyt hän on onneksi valtion hellässä huomassa.
ai armeijaanko kuitenkin meni?
Mun teinit jakaa ympäri vuoden mainoksia ja saavat siitä mielestään ihan riittävästi liksaa. Jää kesällä aikaa lomaillakin. Kahdesta opiskelijalapsesta toinen sai töitä toukokuun alusta elokuun loppuun ja toinen sai jatkuvan osapäivätyön.
tämä tilanne helsingissä. No puhelinmyyntiin ei edes hakenut mutta aikalailla kaikkialle muualla
ai armeijaanko kuitenkin meni?
Toinen vanhoille kaukaisemmille sukulaisille teki remppahommaa ja toinen myyjänä tavaratalossa ja nuoriso-ohjaajan töissä. Molemmissa paikoissa ollut harjoittelijana/vapaaehtoisena niin sillä sai nyt palkallusen duuninkin.
Ainakin Helsingissä alaikäisen töihinpääsy on tilastollisesti epätodennäköistä, joten en pitänyt todennköisenä, että teini pääsee hakemiinsa paikkoihin.
Nyt se viettänyt aika normaalia kesälomaa. Lukee, urheilee, hengaa kavereiden kanssa, nukkuu, pyöräilee ja rakentelee pyörää. Huushollaa oman osansa, kuten talvellakin. Laittaa tavallista enemmän ruokaa ja käy kaupassa, koska on innoissaan uudesta "harrastuksesta" ja vähän tylsistynyt kun ei ole rahaa eikä tekemistä.
Pitää seuraa nuoremmille sisaruksille (5, 7 ja 8v) mutta niin olisi varmaan tehnyt joka tapauksessa, koska suurin osa kavereista on heinäkuuun tai ison osan siitä pois kaupungista. Ollaan sovittu, että jos vie pikkusisarukset porukalla jonnekin, maksamme myös teinin ja mahdollisesti myös kaverin kulut, koska koko päivän seikkailulla yksin voi olla rankkaa. Teini vei tyttöystävänsä kanssa esimerkiksi nyt tiistaina kääpiöt koko päiväksi Linnanmäelle. Lapset myös yleensä käyttäytyvät paremmin isoveljen seurassa, koska fanittavat häntä aika kovaa, eli varmaan ihan kasvattavaa koko porukalle.
On saanut 13- vuotiaasta lähtien joka kesä, ja ollut muutamissa eri paikoissa. Ihan itse on kiertänyt paikasta toiseen kyselemässä.
On saanut 13- vuotiaasta lähtien joka kesä, ja ollut muutamissa eri paikoissa. Ihan itse on kiertänyt paikasta toiseen kyselemässä.
oikeastaan minkäälaista työntekoa.
oikeastaan minkäälaista työntekoa.
oli silloin jonkinlainen "tutustu työelämään ja tienaa"- juttu, ja sen kautta sai kesätöitä. Ei siis annettu valmista paikkaa, vaan piti siltikin itse kierrellä.
-17
meni tekemään puhelinmyyntiä ja tienasi ihan hyvin.