Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllättävää että noin hyvätuloisia naisia onkin noin paljon

Vierailija
19.07.2012 |

eli yli 80 palstalaisista tienaa yli 3000 euroa kuukaudessa, kun naisten keskipalkka on 2600 euroa kk. Eniten yllättää se, että ne hyvätuloiset pyörivät kaikki vauvapalstalla, juristit ja johtajat ja kaikki rahoitusviisaat etenkin.

:=DD

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalaisethan asuu yli 300 neliön merenrantataloissa, ajavat ferrareilla ja mieshän ei nousis aamulla sängystä alle 10 000e kk-palkan

Vierailija
2/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole eläessään tehnyt minkäänlaista työtä. Kunhan jauhavat paskaa nimettöminä ja koittavat päteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tienaan yli kolme tonnia. Enkä pidä itseäni hyvätuloisena, mieheni palkka on kaksi kertaa oman palkkani suuruinen, ja kuitenkin minäkin olen akateemisesti koulutettu, ja molemmat olemme julkisella sektorilla.

Olen siis opettaja, ja kyllä yli kolmen tonnin palkat ovat ihan normaaleja, kun on koulutusta ja jonkin verran työkokemusta taustalla.

Vierailija
4/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin koulutetuille ihmisille hyvää palkkaa? Minulle ei ole. Kouluttauduin ihan tarkoituksella alalle, jossa on hyvät palkat. Olisit sinäkin tehnyt niin niin ei tarvitsisi yrittää leikkiä ironista kun todellisuudessa olet kateellinen kääkkä!

Vierailija
5/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on, että suurinosa heistä on pesiytynyt vauva-palstalle.

ohis

hyvin koulutetuille ihmisille hyvää palkkaa?

Vierailija
6/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia Suomessa on noin 80 000, heistä suurin osa naisia, ja näistä naisista suurin osa tienaa yli 3000, eli voisi sanoa, että varmasti siinä on jo 40 000 yli 3000 tienaavaa. Sen päälle kaikki muut koulutut naiset, insinöörit, lääkärit, arkkitehdit, kokeneemmat sairaanhoitajat, psykologit, niitähän riittää ihan niin paljon kuin mielikuvitus riittää. 80 on ihan mitätön määrä verrattuna siihen todelliseen määrään keskituloisia ja hyvätuloisia naisia.

Vierailija
7/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on, että suurinosa heistä on pesiytynyt vauva-palstalle.

ohis

t. juristi äitiyslomalla, n. 130 000 e/vuosi

Vierailija
8/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vaan äitiys on ihan yhtä takkuista oli äidillä millainen palkka hyvänsä. Itse olen tekniikan tohtori ja työskentelen isossa firmassa tuotekehityksessä. Saan yli kolme tonnia palkkaa vaikka olen osittaisella hoitovapaalla.

Ja osittaisella hoitovapaalla minun on käytännössä pakkokin olla. Perheessämme on erityislapsi, samanlainen lievästi autistinen tutkijatyyppi kuin vanhempansa, ja vuorokaudessa loppuisivat tunnit kesken kaiken maailman terapioiden, palaverien ja muiden lasten asioiden hoitamisen vuoksi.

AV:lla käyn satunnaisesti: työssäni tapaan paljon pienten lasten isiä, mutta äiti-kaverit ovat harvemmassa.

Vierailija
9/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee vuorotyötä, joten ei se nyt mitenkään yllättävää ole.

Vierailija
10/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta selkeestihän näin ei ole :D

Mutta se on, että suurinosa heistä on pesiytynyt vauva-palstalle. ohis

t. juristi äitiyslomalla, n. 130 000 e/vuosi

Vierailija
11/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kouluttautumaton duunari ja silti vuorotyössä tienaan tuon 3000 euroa. Ei siis mikään hyvätuloisen raja. Työpaikkani miehet tosin jäävät miesten keskipalkan alapuolelle eli he pienipalkkaisia.

Vierailija
12/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kouluttautumaton duunari ja silti vuorotyössä tienaan tuon 3000 euroa. Ei siis mikään hyvätuloisen raja. Työpaikkani miehet tosin jäävät miesten keskipalkan alapuolelle eli he pienipalkkaisia.

3-vuorotyössä kemian alan tehtaassa ja vuosipalkkani on n. 56 000 euroa. Koulutukseltani olen pelkkä "amis", kuten palstalla tavataan sanoa.

Vierailija
13/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstan kävijöistä? Ja kolme tonnia on kuitenkin keskimääräinen palkka nykyään, joten gaussin käyrän mukaan meitä pitäisi olla aika paljon enemmän. Täällähän käy tuhansia ihmisiä.

Vierailija
14/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee vuorotyötä, joten ei se nyt mitenkään yllättävää ole.

Kuten esimerkiksi minä. Ei minkäänlaista koulutusta ja palkka hieman yli 3000e/kk.

Vierailija
15/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautunut osa-aikatyöntekijä ja palkka yltää harvoin 2000 euroon. Monella alalla palkat näkyy nousseen, ihan liikaa maksetaan monelle. Yhtään en ihmettele Euroopan tilannetta, jos se nyt suoraan tähän liittyy.

Vierailija
16/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mulla ole mitään käsitystä palstan kävijämäärästäkään. Ihan vaan yleisellä tasolla kommentoin, että gaussin-käyrä yleensä mittaa ns. normaalijakaumaa, joten aika ihme, jos palstalle on pesiytyneet vai ne jotka kuuluvan yläpäähän.

Itsellä huonona vuotena 150 000e ja hyvänä reippaasti yli 300 000e (yrittäjä) mutta en ole mihinkään palkkaketjuun vastannut...

palstan kävijöistä? Ja kolme tonnia on kuitenkin keskimääräinen palkka nykyään, joten gaussin käyrän mukaan meitä pitäisi olla aika paljon enemmän. Täällähän käy tuhansia ihmisiä.

Vierailija
17/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkka semmoset 5 000 000 € / vuosi. En mäkään palkkaketjuihin vastaile, vaikka hulppeat on tulot ja 4-kerroksinen omakotitalo.

Vierailija
18/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkka semmoset 5 000 000 € / vuosi. En mäkään palkkaketjuihin vastaile, vaikka hulppeat on tulot ja 4-kerroksinen omakotitalo.

Miehellä 20-senttinen ja mä 45:na meen täysillä 30:stä. Toisilla vaan on.

Vierailija
19/19 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan palkkaketuista ei tule realistisia vain sen takia, että joku oikeesti tienaa yli 400 000e/vuosi.

Miehellä 20-senttinen ja mä 45:na meen täysillä 30:stä. Toisilla vaan on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan