Av-naiset, nyt auttamaan tyhmää. Asiaa matkailusta.
Tilanne on tämä: elämäntilanteen vuoksi emme ole käyneet kesälomareissulla muutamaan vuoteen. Budjetti on melko minimissä, mutta nyt avautui viikon sisään mahdollisuus käväistä jossain.
Lähtijät olisivat 13-v poika ja 5-v tyttö, sekä vanhemmat. Toisella vanhemmalla sairausloma, joka ei estä matkustelua. Perheessä kahden maan kansalaisia, joista kolmella ei ole voimassa olevaa passia, joten lento ulkomaille ei käy. Lähtöpaikka on Oulu. Oma auto on käytössä, mutta juna olisi toiveissa, koska pienin ei ole vielä ollut junassa. Idea matkasta tuli tänään, joten lähtö olisi ehkä sunnuntaina. Muut päivät käyvät myös. Budjetti on suurempi ongelma kuin aika.
Antakaa oikeasti vinkkejä, miten kannattaisi edetä. Mikä on hotellien hintataso, niiden saatavuus ns. äkkiähdöllä, kannattaako Omenahotelliin mennä, kannattaako vielä etsiä tarjouksia, paketteja. Tällä hetkellä Särkänniemi tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta.
Nyt saa av näyttää voimansa. Olen vastannut kiltteyttäni niin moneen viestiin, että katsotaan kantaako ystävällisyys hedelmää tälläkin palstalla. Ja minähän nostan ketjua, jos ei jotain vinkkiä tule, mur.
Kommentit (34)
hotellihinnat saattavat olla melko korkeat, koska siellä on asuntomessut. Ja Särkänniemi on kallis.
Viking Clubilla on monesti tosi edullisisa miniristeilyjä Turusta, mutta passin puuttuminen aiheuttaa ehkä ongelmia.
Tarjouksia kannattaa aina katsella ja hyödyntää.
Terveisiä täältä Tampereelta ja tervetuloa :) Katso hotellien hintoja vaikka hotels.com tai booking.com, jotain tarjouksiakin varmana on (plussat yms?).
Muuten matkanne kuulostaa oikein kivalta! Älkää tehkö liiaksi suunnitelmia ettei sitten joukkionne stressaannu.
Hauskaa lomareissua!
Molemmissa paikoissa on kylpylä. Vaasassa on huvipuisto kylpylän vieressä. Turku on kaunis kaupunki muutenkin katsella.
istuisin miettimään, mitä oikeasti halutaan tehdä. Matkustaminen ja yöpyminen on Suomessa kallista.
Jos itse matkustaisin pienellä budjetilla, ottaisin kyllä selvää, voiko jonkun ystävän/sukulaisen luokse mennä yöksi (tosin pienellä varoitusajalla, hmm?) edes yhdeksi yöksi.
Jos myös yöpymistä olisi tiedossa monta yötä, voisin pitää telttailuakin vaihtoehtona. Nyt on ollut ihan ok ilmat olla teltassa yötä, jos vain teltta ja makuupussit löytyvät.
Miettisin myös, mitä oikeasti halutaan tehdä ja nähdä. Särkänniemi lippuineen ja syömisineen kustantaa paljon verrattuna oleiluun vaikka rannalla, jossa omat eväät ruokana ja voi pelata/lukea kirjaa/uida tms.
Katsoisin yöpymispaikaksi nokian eden ja sitten siine särkänniemeen. Ehkä ap ei nyt halua mennä ilmaiseksi lähirannalle lukemaan ja eväitä syömään.
En todellakaan ole netin kautta varaillut matkoja ja kummemmin etsinyt matkailutietoja kuten "kaikki muut", joten siksi kyselen näitä tyhmiä.
Onko aivan toivoton tilanne haaveilla jostain peruutuspaikasta tai tarjouksesta tällä aikataululla? Ja näillä nettitaidoilla :(. Risteily on ehkä turha, koska olen itse tooooodella matkapahoinvointinen, Oulusta Turkuun on ikävän pitkä matka ja sitten se passiasia pitäisi ehtiä selvittää. Lisäksi vaikka itse matka olisi edullinen, niin reissulla olisi tarkoitus nähdä edes osaa Suomesta.
Pohjoismaalainen mieheni ei edes Helsinkiä ole nähnyt. Toinen lapsi on ollut taaperona siellä ja toinen ei ollenkaan. Per* sentään, jos sinne Helsinkiin autolla menisi, niin mitä sille siellä tehdään. Junalla olisi paras, mutta ketuttaa se, kun opintotoimisto on kiinni, ja pitäisi saada opiskelija-alennus. Ja kun budjetista on tiukkaa, niin jiiihaaa.
t. aito wt-av-mamma, joka kohta ottaa rahat ja lähtee yksin Pariisiin Eli siis ap.
Katsoisin yöpymispaikaksi nokian eden ja sitten siine särkänniemeen. Ehkä ap ei nyt halua mennä ilmaiseksi lähirannalle lukemaan ja eväitä syömään.
Edenissä on jokin särkänniemi paketti ohjelmassa
tuo päivä rannalla oli esimerkki tekemisestä, jos budjetti ei kestä sitä, että käydään niissä kalleimmissa paikoissa. Tietysti jos kohteeksi valitaan joku ranta niin silloinhan se on joku sellainen, joka on näkemisen arvoinen tai matkalla on muuta näkemistä/kokemista.
niin sillä saa vielä alennuksen.
Cumulus-hotellit ovat yleensä aika edullisia.
http://www.cumulus.fi/hotellitarjoukset/lomayot/fi_FI/cumulus-hotellin-…
Tiedän, että se 13-v haluaa jotain kieputinta. Miehellä on kylkiluussa murtuma, joten ei voi, vaikka haluaisi. Ajaa kyllä ja pystyy istumaan. Pieni tyttö ei ole delfiinejä nähnytään js tykkäsi tosi paljon Tuskin uskaltaa mihinkään hurjaan laitteeseen. Samanlainen kuin äitinsä, joka on pahoinvoivin ihminen maailmassa.
Majoituksesta: Ehkä uskaltaisikin soittaa tädille Tampereella, jos onnistuisi... Turku kiinnostaa tosi paljon, mutta olen käynyt siellä teininä kerran enkä tunne kaupunkia ollenkaan. Ja se matka sinne Oulusta on hieman vaikea, oliko 8 h autolla tai sitten junanvaihdot ja kaikki. Tampereelle menisi aika äkkiä.
Niin, julkista liikennettä Tampereella en ole käyttänyt, toimiiko?
Olette kumpikin oikeassa. Vähän hirvittää, melkein parisataa Särkänniemen kahteen päivään. Mutta jos sinne asti lähtee, niin se toinen päivä oli aika edullinen.
Meidän rahat on koko suhteen ajan menneet kummankin vanhempien luona reissaamiseen, kun eri maissa asuvat ja huonojen kulkuyhteyksien päässä. Ja kun kummatkin isovanhemmat ovat ihania ihmisiä ja lapsille kuitenkin haluaisi ne mummot ja vaarit pitää läheisinä, niin tässä sitä hintaa maksellaan :(
t. ap, joka odottaa sitä vakivastausta, että olisko kannattanut miettiä, ennen kuin lapset teki...
sulla ap edes jonkinlaista budjettia laittaa..?
Aika vaikea heittää mitään ehdotuksia jos ei ole yhtään hajua paljonko teillä on rahaa käytössä.
Lisäksi on tietysti Linnanmäki, SeaLife, Korkeasaari.
Luonnontieteelliseen museoon on vapaa pääsy to klo:15-17 samoin kuin Kaisaniemen kasvitieteelliseen.
matkailutarjontaa ei ole oikeasti suunniteltu autottomille, jonka takia itse viettaisin loman vaikka eri leirinta-alueita kiertaen. Monet ovat vesistojen rannassa ja niissa on tarjolla kaikenlaista tekemista. Lapsille niissa on annettavaa ehka enemman kuin jossain turistirysassa.
matkailutarjontaa ei ole oikeasti suunniteltu autottomille, jonka takia itse viettaisin loman vaikka eri leirinta-alueita kiertaen. Monet ovat vesistojen rannassa ja niissa on tarjolla kaikenlaista tekemista. Lapsille niissa on annettavaa ehka enemman kuin jossain turistirysassa.
niin mä pysähtyisin matkalla Kalajoella tai Yyterissä. Jos jaksatte kuitenkin ajaa alasa saakka, niin menisin tänne http://www.luontoon.fi/Retkikohteet/kansallispuistot/saaristomeri/palve… Ja yöpyisin Svartnäsissä kylpylässä.
Kuka oikein nauttii leirintäalueiden kiertämisestä?!
mutta ei voi yöpyä hotelleissa.
Esim. Espoon Oittaalla on lähellä kaikenlaista katsottavaa ja sen uimarannalla on vesiliukumäki.
http://www.suncamping.fi/Espoo-Camping-Oittaa.php
Me ollaan käyty muutaman kerran holiday clubin tutustumislomilla. Eli joutuu kuunnella noin tunnin esittelyn clubin toiminnasta ja mainostamista mutta muuten normaali majoittuminen. Ja mitään ei ole todellakaan pakko ostaa.
http://www.holidayclub.fi/tutustumisloma/?ad=tutustu
Tästä huollimatta en ehkä kuitenkaan lasten kanssa omenahotelliin mensi tampereella. Tai kai ne on sitä paritustayrittneet putsata, ut luottaiskko siihen sit kuitenkaan.
Ottaisin itse majoituksen tai motellin jostain lähikunnasta.
Tarjouksia kannattaa hyvinkin katsella.