Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hedelmällisyys monitori

11.07.2012 |

Onko kenelläkään käytössä? Mielelläni kuulisin kommentteja laitteesta. Kolmatta lasta haaveilen ja en todellakaan ole helposti raskautuvaa sorttia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keväällä yhden kierron ajan käytössä Clearbluen Fertility Monitor, jota esim. Englannin Amazon myy. Tulinkin sitten siitä kierrosta raskaaksi :) Tuolloin oli tosin vasta kolmas yrityskierto menossa, eli en osaa sanoa, olisinko raskautunut tuossa kierrossa monitorista huolimatta.

Monitori on joka tapauksessa mielestäni helppokäyttöinen ja luotettavan oloinen. Se toimii siis niin, että testitikku (joita pitää ostaa erikseen) kastetaan aamuvirtsaan ja kiinnitetään sen jälkeen monitoriin. Monitori "skannaa" tikkua muutaman minuutin ajan, minkä jälkeen monitorin näyttöön ilmestyvä symboli kertoo hedelmällisyyden tason kyseisenä päivänä. Tasoja on kolme: low, high ja peak. Peak vastaa käsittääkseni ovulaatiotestin positiivista tulosta, mutta jo high-päivinä kannattaa harrastaa ahkerasti seksiä!

Monitorin voi ottaa käyttöön kiertopäivinä 1-5, ja sitä käytetään päivittäin niin kauan, että hedelmällisyyden taso on peak. Sen jälkeen monitori kuulemma menee automaattitilaan eli se ilmoittaa tietyt lukemat ilman, että se lukisi enää testitikkuja. Testaaminen kannattaa siis ehdottomasti lopettaa ensimmäiseen peak-tulokseen, jotta tikkuja ei mene turhaan hukkaan.

Tällaisia juttuja tuli mieleeni, ja kerron mielelläni lisää, jos sulla on jotain kysyttävää.

Vierailija
2/6 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin olin laitteen ajatellu toimivan :) Olen vain miettiny tilaisko laitteen vai yrittäiskö vaan tikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo nyt kokemusta tästä monitorista. MUTTA huomasin että sakura on kirjoitellut tähän.. Oon vähän miettinyt miten sun raskaus on edennyt jne?? Ilmeisesti hyvin? :) Kun en oo huomannut että olisit mitään odotuspuolella kirjotellut?

-Jadesa (se toinen jolla oli ongelmana lyhyt luteaalivaihe)

Vierailija
4/6 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuulikello: Jos ovuloit suunnilleen samaan aikaan joka kierrossa ja sun on helppo havaita ovulaatio tikkujen ja muiden merkkien avulla, niin en usko, että monitori toisi sulle huomattavaa lisähyötyä. Itse tilasin monitorin siksi, että olin niin epävarma ovulaationi suhteen (ja koska tykkään kaikista teknisistä laitteista :)). Vaihtoehtona monitorille mulla olisi olleet Clearbluen digitaaliset ovulaatiotestit, ja ne on ainakin apteekeissa niin kalliita, että niihin verrattuna monitori on pidemmän päälle jopa edullinen vaihtoehto.

Onnea vauvantekoon, mihin tahansa vaihtoehtoon päädytkin! :)

jadesa: Moi, kiva kuulla susta! :) Raskaus on edennyt pääasiassa oikein hyvin, nyt on rv 12+3. Ultrassa on käyty itse asiassa muutamaankin otteeseen, ja kaikki on ollut kunnossa. Mun on silti vaikea olla huolehtimatta, ja keskenmeno pelottaa aika paljon vieläkin. Sen vuoksi en ole "uskaltanut" kirjoittaa tuonne odotuspuolelle. Ehkä jossain vaiheessa saan kuitenkin tarpeeksi rohkeutta siihen :)

Toivottavasti sullakin on kaikki sujunut hyvin. Oikein paljon onnea odotukseen! Milloin sulla olikaan laskettu aika?

Vierailija
5/6 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli LA olis sitten 6.1.2013 :) itse kans odotin pitkään ennen kun uskalsin odotuspuolelle kirjoitella. On ollut vähän mutkia matkassa mutta pieni on pysynyt kyydissä ja kaikkii näyttää tällähetkellä hyvälle! Ultrassa on tullut myös ravattua monta kertaa mutta enää on edessä vain rakenneultra elokuun lopussa. Hope so :) Toivottavasti kirjoittelet jossain vaiheessa myös odotuspuolelle! Itse olen kirjoitellut suljetussa ryhmässä mutta linkit niihin löytyy muistaakseni noista ketjuista mitä kaikki pääsevät lukemaan.. Hyvää vointia sulle!

Vierailija
6/6 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, sun raskaus on jo noin pitkällä! :) Oikein hyvää vointia myös sulle, ja ehkä tosiaan nähdään jossain vaiheessa odotuspuolen ryhmissä!