Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni yrittää määräillä hääjuhlan kulun, mitä tehdä?

Vierailija
09.07.2012 |

En nyt haluaisi isää kamalasti loukatakaan... Mutta tuntuu, että häissämme ei saisi olla oikein mitään meidän keksimäämme vaan paheksuu kaikkea.

Teimme menun ja esittelin sen äidilleni. Isä alkoi heti esittää tuomioita: tuollaista, sitä hän ei ainakaan syö, ei KUKAAN syö sellaista, jotain muuta tilalle! Ja sitten omat vaatimukset, mitä hän haluaa.

Häävieraista sama juttu. Alkoi kamala meteli, että kutsumme liikaa väkeä ja haluamme vain väkisin isot häät. Pröystäilyä. Ok, vieraita on yli 100. Mutta silti vaan lähimmät sukulaiset ja ystävät kutsuttu. Kun aloin kysellä, kenestä karsisit - niin ylläriylläri, minun kavereistani. Niinpä. En varmaan karsi.

Sitten suunniteltiin ohjelmaa. Mitään ei saisi olla! Sulhasen kaverin vaimo on ammattitanssija, hän tanssii meille häälahjaksi ohjelmanumeron. Pyhinää ja puhinaa isältä. Oman kaverini mies taas tekee taikatemppuja. Ei sellaisia. Ei mitään. Laulua saisi vähän olla.

Alkaa ottaa pattiin häiden suunnittelu, kun kuitenkin haluaisin äitini kanssa näistä keskustella ja kysellä mielipiteitä. Ja isä tyrmää KAIKEN. Eihän ne hänen häänsä ole!

Nyt viimeisimpänä tuli ilmoitus, että mitä, ei sinne missään nimessä saa tulla mitään painettua ohjelmaa minnekään. ARGH!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä kyselet tai ylipäätään kerrot suunnitelmista niille?? Toki vanhempiaan voi jostain asioista kuulla ja jopa toteuttaa jotain niiden toiveita, mutta toi nyt menee ihan överikis.

Vierailija
2/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän halua, että menet naimisiin? Vai eikö sinulla saisi olla kivaa?

Tai sitten sanot äidillesi, että vaientaa isäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät? TEIDÄN! Teette sen selväksi. Aikuisia ihmisiä ovat kuitenkin. Jos suuttuu, niin suuttukoon. Sano isällesi, ettei hän ole tietääksesi avioon menossa.

Vierailija
4/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä annat aikuisena isäsi sua pompottaa?? Uskomatonta o_O

Vierailija
5/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä nyt vähän vanhempienkin ideoita niihin häihin kaipaisin...

Vierailija
6/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritti mm. Määräillä, että yhden sukulaisemme kahden hengen syntikka-laulu -bändi tulisi soittamaan. Uhkaili, että "kyllä Tapani loukkaantuu, jos häntä ei pyydetä soittamaan". No, sanoinpa suoraan, mitä mieltä olen, ja otimme sen bändin, jonka halusimme.

Häät maksoimme itse karjalanpiirakan munavoilta lukuun ottamatta, jonka äitini teki omakustanteisesti.

Vierailija
7/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi käyttäytyy todella loukkaavasti (tai oikeastaan aika bridezillamaisesti), joten sinuna en liikaa miettisi hänen tunteitaan tämän asian suhteen. Älä vaan anna kiukuttelijalle periksi!

Vierailija
8/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, sano että on tästä lähtien hiljaa koko häistä, ne on teidän (sinun ja sulhon) häät. Aika katkaista se napanuora ja tee se tänään.

Vierailija
9/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siksi, että "se joka maksaa, se päättää". Lainaus äidiltäni. Ohjelmassa olikin puheita, haitarin soittoa, sukulainen lausui runon, yhteislaulua koko ajan, orkesterina tutun tutun soittoryhmä... Ruokalajitkin oli mietitty valmiiksi, koska he maksoivat. Jopa hääkimppuun äitini halusi vaikuttaa. Puvun sain sentään valita itse, mutta äiti oli mukana.

Olin naimisiin mennessäni 32. Häävieraita oli yli 300, koska Pohjanmaalla pitää näyttää, että kyllä ainoalle tytttärelle kyetään komeat häät järjestämään. Ja ohjelma oli suunniteltu juuri tätä tarkoitusta silmällä pitäen. Että näin.

Vierailija
10/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isäsi maksaa häät, kysy paljonko budjetti on. Sen jälkeen suunnittelet budjetin mukaisesti hääsi. Jos haluat, voit toki ottaa sinne mukaan jonkin jutun jolla osoitat äidillesi ja isällesi huomiota. Onko heidän häissään ollut joku juttu, jonka voisit ottaa mukaan omiin häihisi; alkupala, kahvitarjottava (tietyt keksit), ohjelmanumero, häävalssi...jokin mikä on vanhemmillesi jäänyt itselleen mieleen.

Edelleen, jos isäsi maksaa häät eikä ole tarkkaan tietoinen ehdotuksiesi kuluista, ja yhteiskuluista missä mennään / kuinka ne missäkin vaiheessa muotoutuvat niin ei ihme jos homma heittää häränpyllyä. Tämä ongelma poistuu sillä, että kysyt sen budjetin ja suunnittelet sen mukaan

Jos itse maksat hääsi, suunnittelet ne sellaisiksi kuin haluat. Edelleenkin tässäkin kohtaa se joku juttu vanhempiesi häistä halutessasi. =)

Tsemppiä hääjärkkäilyihin, kyllä se stressi siitä helpottaa! =)

Vierailija
11/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan sama juttu, ja olin hyvin yllättynyt isäni käytöksestä, sillä aikaisemmin ei ollut pyrkinyt juurikaan määräilemään aikuisikäni tekemisistä. Häitä valmistellessa sain yhtäkkiä kuulla miten typeriä, tyhmiä, huonoja jne. jne. omat suunnitelmamme olivat, ja joka asiaan hänellä tuntui olevan jotain valittamista, ja nimenomaan minulle. Jälkeenpäin olen ajatellut, että ehkä se oli jotain "ainoasta tyttärestä irtipäästämisen" ahdistusta tms.(vävykin oli mieleinen) Sen jälkeen ei vastaavaa käytöstä ole tapahtunut.

Vierailija
12/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osan häistä, ilmoitti isä siihen, että maksaja päättää, millaiset häät tulevat. Lopulta päädyimme siihen, että maksoimme itse. Unelmieni prinsessahäiden sijaan oli pieni tilaisuus noin 30 lähimmälle sukulaiselle ja ystävälle. Isä totesi häissä, että "tyttö kyllä tahtoi ihan erilaista, mutta ei ajatellut, että se olisi maksanut enemmän kuin uusi auto. Hyvä tahtoa, kun ei itse maksa."

Vierailija
13/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osan häistä, ilmoitti isä siihen, että maksaja päättää, millaiset häät tulevat. Lopulta päädyimme siihen, että maksoimme itse. Unelmieni prinsessahäiden sijaan oli pieni tilaisuus noin 30 lähimmälle sukulaiselle ja ystävälle. Isä totesi häissä, että "tyttö kyllä tahtoi ihan erilaista, mutta ei ajatellut, että se olisi maksanut enemmän kuin uusi auto. Hyvä tahtoa, kun ei itse maksa."

että tämä maksaisi hänen häänsä? Tai edes osan niistä? Huh huh

Vierailija
14/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos ei maksa, niin silloin voi korkeintaan esittää hienovaraisia toivomuksia.

Vierailija
15/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi on taatusti 60-v ja maalta.

Vierailija
16/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoitusta 5000 euroa. Emme todellakaan olleet kerjänneet rahaa eikä hän halunnut vaikuttaa sisältöön. Juhlista tuli hienot ja oli ihana ele nuorelle parille. Myös toinen puoli teki pienen lahjoituksen. Olimme tosi onnekkaita..

t. juuri valmistuneet

Vierailija
17/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa pitää itselleen ihan sellaiset häät kuin haluaa, mun häistä tulee tällaiset: ...

Vierailija
18/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelet vain äitiäsi ja hänen mielipiteitään. Mitäpä hän on mieltä?

Pyydä vaikka äitiä aina teille kahville tai tapaatte jossain muualla kuin vanhemmillasi.

Pidä toiveistasi kiinni ja nautinnollisia häitä. :)

Vierailija
19/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta osaatteko miehesi kanssa päättää mitään itse.

Nyt isäsi on ilmoittanut mielipiteensä ohjelmasta, vieraista, ruuasta, kai kohta tulee noottia häämatkasta ja puvustakin.

Menin itse pari v vanhempana naimisiin. Isäni halui että kutsun muutaman perhetutun, jotka olivat meille tosi läheisiä kun olin lapsi ja halusi saattaa minut alttarille. Kumpikin oli tärkeimpiä isälleni kuin minulle, joten annoin periksi.

Ja kumpaakaan asiaa en ole jälkikäteen katunut, eri asiat merkkaa eri ihmisille eri verran.

Mä annan sulle hyvän vinkin : älä laita vanhempiasi maksamaan häitä. Tulette kuulemaan asiasta vielä vuosikymmeniä. Kannattaa aikuistua pikkuhiljaa.

Vierailija
20/20 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten KEHTAAT kirjoittaa tälläistä. Jos häät olivat 30 hengelle vaatimattomat häät ja halusit isäsi maksaa erotuksen unelmien prinsessahäihin, tais summa oikeesti olla melkoinen.

No, onhan laskusta 90% osa hääkustannuksista.