Verbaalinen lahjakkuus -testin OIKEAT vastaukset?!
http://www.xestia.net/testit/verbaalisuus.php
Jäi suuresti vaivaamaan mitkä tuohon ovat oikeat vastaukset! Itse saan 10/12 oikein, mutta siihen on aina tyssännytkin. Tehkää ja kertokaa!
Kommentit (31)
Nyt menikin jo kaikki oikein! WUHUUUUUU :-D
Esim. kaupunki - valtio, kun siellä oli myös vaihtoehto "lääni" - kaupunkihan kuuluu lääniin ja vasta sen kautta valtioon, kun taas lapsi kuuluu suoraan perheeseen.
Tai tuossa viimeisessä maa-meri on myös aika outo.
MITEN NIIIN MUKA?
Kuva vastaa ääntä. Laulu on yksi äänen laji, vastaavasti vaikkapa video olisi yksi kuvan laji.
Lentää:syöksyä ois uida:sukeltaa, koska käsitin tuon syöksymisen aktiiviseksi tekemiseksi enkä niinkään tippumiseksi. Pieleen meni siis.
Lentää:syöksyä ois uida:sukeltaa, koska käsitin tuon syöksymisen aktiiviseksi tekemiseksi enkä niinkään tippumiseksi. Pieleen meni siis.
Jos liekki:kynttilä, niin silloinhan syöpä on kasvaimessa, eikä kudoksessa ylipäätään. Ei liekkiä esiinny randomina steariinissa jos kynttilää ei ole muovattu. Samoin syöpää ei esiinny randomina kudoksessa, vaan se muodostaa kasvaimen.
Millä perusteella kaupunki : valtio eikä LÄÄNI?
miksi meri?
pilvet ja meri on molemmat vettä. Muuta logiikkaa en keksinyt.
Jos liekki:kynttilä, niin silloinhan syöpä on kasvaimessa, eikä kudoksessa ylipäätään. Ei liekkiä esiinny randomina steariinissa jos kynttilää ei ole muovattu. Samoin syöpää ei esiinny randomina kudoksessa, vaan se muodostaa kasvaimen.
kynttilästä muodostuu liekki
kudoksesta muodostuu syöpä
syöksymisen sijaan olisi pitänyt olla "tippua" tai "pudota", jos haettava sana on upota. Samoin lääni oli mielestäni oikein. Valtio ja suku olisivat toimineet tässä tapauksessa verrokkeina.
huh taas teitä
mutta ihan hauskaa vaihtelua.
mulla oli puutarha:PUISTO (laitoin penkki ajatellen merkitystä "kukkapenkki") ja kaupunki:VALTIO (laitoin lääni) väärin. Puiston ymmärrän. Itse asiassa se sopii paremmin kuin penkki, jos ajatellaan puistoa puutarhan alalajina. Suhdetta lapsi:perhe en ymmärrä kyllä lainkaan samaksi kuin suhdetta kaupunki:valtio. Mielestäni sarjassa lapsi:SUKU, kaupunki:valtio valtio sopisi kyllä.
mieltä edellisten kanssa.
Ääni eikä laulu
lääni eikä valtio
sukeltaa eikä upota.
Oikeiden vastausten lisäksi vaadin myös perusteluja! Tästä on nyt leikkimieli kaukana :D
MITEN NIIIN MUKA?
Kuva vastaa ääntä. Laulu on yksi äänen laji, vastaavasti vaikkapa video olisi yksi kuvan laji.
kynttilästä muodostuu liekki
kudoksesta muodostuu syöpä
Ai spontaanisti? Meillä ainakin tarvitaan tulitikkua.
Ihan samoin kuin kudoksesta ei muodostu syöpää ilman kasvainta. Jos ei ole kasvainta, ei ole syöpää.
Lentää : syöksyä = uida : upota. Tosin taisin itse yrittää siihen hukkua. Toisin kuin joku ylempi, mä en koe, että syöksyminen on toiminnallista: Tokikin mä ajattelen tässä ihmisen lentoa, en eläimen.
Korva : laulu-asiassa olen muiden kanssa samaa mieltä. Sitten silmän parina olisi pitänyt olla joku nähtävissä oleva taideteos, taulu, patsas...
Yksi näistä on väärin! Ota selvää sitten mikä... :-D
Auto : tie = Juna : RAITEET
Kone : metalli = Ihminen : LIHA
Ruukku : savenvalajan pyörä = Auto : LIUKUHIHNA
Lapsi : perhe = Kaupunki : VALTIO
Luonto : aarniometsä = Viljely : HOIDETTU METSÄ
Istuin : nojatuoli = Puutarha : PUISTO
Silmä : kuva = Korva : ÄÄNI
Liekki : kynttilä = Syöpä : KUDOS
Luominen : tukahduttaminen = Tuottaminen : TUHOAMINEN
Kello : aika = Lämpömittari : LÄMPÖTILA
Lentää : syöksyä = Uida : UPOTA