Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vellien aloittamisesta

24.11.2005 |

Hei! Olen lueskellut kuinka moni teistä on aloittanut kiinteät maissivellillä. Meitä neuvolatäti kehoitti aloittamaan kiinteät perunalla, porkkanalla, persikalla jne..ja vasta 5-6 kk iässä ottamaan vellejä mukaan ruokavalioon..Vauvamme on nyt 3,5 kk. Peruna on maisteltu nyt pari kertaa mutta ei oikein tunnu maistuvan. Velli tuntuisi jotenkin luontevammalta. Kertokaa omia kokemuksianne. Milloin aloitte antamaan velliä? Miksi? Kuinka paljon annatte? Mihin vuorokauden aikaan? Mitä velliä? sekoitatteko maitoon?

Olisi kiva kuulla mielipiteitänne ja kokemuksianne!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollaan jo nyt alotettu vellit vaikka tyttö vasta reilu 2 kk. Siis saa aamulla ja illalla maitoon sekoitettuna ja sen takia aloitettiin kun maitoa kului paljon ja yöt alkoi olee katkonaisia, no mutta pois meistä vaan siitä porkkanasta sen verran että mun kaveri jolla on 2 kk vanhempi tyttö kuin meillä antoi peruna-porkkana velliä tämä pikkuinen sai ilmeisemmin siitä sitten allergiaa ja neuvolassakin hänen oli käsketty jättää porkkana pois koska se on kuulemma helposti allergisoivaa. mutta siis jos tästä mitään hyötyä oli niin ole hyvä, muuten sitten anteeks että tulin hassuja lörpöttelemään=)

mutta siis tee niin kuin itse parhaaksi näet sillä sä olet VARMASTI paras äiti sun lapselle ja tunnethan sä sen kuitenkin parhaiten =D!

Syyskukka ja Pikku Prinsessa 2 kk 1 vko 3 pvä

Vierailija
2/2 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten riisi- kaura- jne vellit suositetaan aloitettavaksi n. 5kk iässä. Maissivellissä on ikäsuositus 4kk ja tällä vellillä useat äidit aloittavat vellin antamisen koska ei ole ns. viljavelli. Ymmärtääksini riisivelli on on myös aika " turvallinen" . Jokainen lapsi tietysti yksilö :)

Meillä meni maissivelliä 2.5 kuisena, sen jälkeen aloiteltiin peruna, porkkana, persikka jne. Viljavellit tuli siinä viiden kuukauden paikkeilla, samoiten puurot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla