Meillä on aina siisti keittiö. Koskaan ei ole tiskit pöydillä tms.
Kommentit (18)
Mutta sitten kun olen 10h töissä, kuskaan lapsia harrastuksiin ym. ei todellakaan ole aina siistiä. Siivoan silloin kun ehdin, Miksi pitäisi olla niin kuin sisustuslehden mallikuvissa? Rennommalla asenteella on paljon mukavampi elämä!
ei voi täyttää eikä tyhjätä konetta, jos vauva on hereillä :D
Mulla teini eikä tiskikonetta. Silti aina siisti keittiö! Miten? No ollaan opittu tiskaamaan kaikki astiat ihan HETI eikä niitä jätetälojumaan. Ei ole vaikeaa. Kokeilkaapa!
Meilläkin on keittiö aina siisti. Oikein nautin siisteydestä. Tiskikone käy kerran päivässä ja tyhjään sen heti. Ylimääräiset tiskit tiskaan käsin jos ei siis sovi koneeseen. Jos teen ruokaa niin siivoan jälkeni myös heti. Lapsia on kolme, 10v, 3v ja 7kk.
ruokaa meillä ei laiteta, aamupalankin syö muualla kuin kotona.
On mukava asua siistissä kodissa eikä sekasotkun ja lian keskellä. Jos kaiken tekee heti pois (pyykit, silitykset, tiskit, lattianpesut jne) niin mitään kaameita vuoria ei pääse kertymään nurkkiin. Lisäksi ei pelota, jos yllätysvieraat yks kaks rimputtavatkin ovikelloa. Eipä siististä kodista mitään haittaakaan ole..;)
Mielenrauha ei mene siitä kyllä mihinkään. Ehkä se joskus voisi mennäkin :)
Tietysti siistissä kodissa on ihanaa, mutta se ei siis aiheuta minussa mitään sellaisia tuntemuksia, että aina siivoaisin jälkeni heti.
Eikö teillä koskaan käy vieraita? Meillä käy joskus niin, että astianpesukone on aamulla täynnä puhtaita astioita, emmekä ehdi sitä tyhjentää, joten aamiaisastiat jää altaaseen.
Tosin koko kämppä on aina tip top muutenkin.
Eilen oli keittiö tiptop kunnes mies ja lapsi viettivät siellä 15min.
Sen jälkeen oli yksi rojulaatikko levitetty pöydälle,pari lasia ja haarukkaa oli kera pitsapahvien levällään,tiskipöydälle oli ilmestynyt kompassi,mopokypärä ja jotain narua.
Mutta kaksi teiniä ja kaksi alakouluikäistä ja heidän kaverinsa eivät jostain syystä näe keittiötä samasta näkökulmasta kuin minä vaikka kuinka asiasta sanoisi :) Tällä hetkellä siellä on yksi 18v kissavahtina ja veikkaisin että kaikki laskutilat ovat täynnä likaisia astioita ja muuta rojua. Mutta ei haittaa, kun menen kotiin tiedän että siellä on siistiä.
Yritän pitää aina keittiön ja vessan siistinä, jos ei muuten.
Ei kyllä aina onnistu. Siivoaminen on maailman tylsintä hommaa. Jos asuisin yksin, olisi tietysti tosi siistiä!!
Teillä on todellakin KASVATUKSESSA vikaa...
Mutta kaksi teiniä ja kaksi alakouluikäistä ja heidän kaverinsa eivät jostain syystä näe keittiötä samasta näkökulmasta kuin minä vaikka kuinka asiasta sanoisi :) Tällä hetkellä siellä on yksi 18v kissavahtina ja veikkaisin että kaikki laskutilat ovat täynnä likaisia astioita ja muuta rojua. Mutta ei haittaa, kun menen kotiin tiedän että siellä on siistiä.
tuntuuko ihanalta hallita elämän kaaosta?
Meil on aina sekaisin, mut toisaalta elämän suuret linjat ovat mallillaan, niin on helppo hengittää ja sillai, ei tuu likasesta kupista paniikkikohtausta
Mulla on joku pinttynyt tapa siitä, että tiskit on aina koneessa, ellei koneeseen mahdu, tiskataan loput käsin. Lisäksi... Pöydät pyyhin monta kertaa päivässä. Aina, jos on yhtään murusia yms pöydillä, pyyhin samantien kaikki pöydät. (mulla ei myöskään koskaan ole niin kiire, etten ehtisi tyhjentämään tiskikonetta. Se kestää 2 minuttia varmaan, kun laittelee kamat paikoilleen)
Ihmetyttää itseäkin, että mistä tämmä pakkomielle keittiön siisteyteen tulee, kun muuten en tosiaan ole mikään tiukkapipo siivouksen suhteen.
Mä en sais mielenrauhaa jos keittiössä olisi kaaos.
Tiskit heti koneeseen. Pesun jälkeen, kun ovat kuivanneet niin kaappiin omille paikoilleen.
Jos jotain pientä jää niin tiskaan ne käsin.
Meillä kaikki tietää missä mikin on. Lapset osaa hommansa. Ja mies.
jos ei ole, sitä tiskiä kertyy siihen aika hirveen helposti.
en ole ajatellut sen olevan mikään kehuttava juttu että on siistiä, se on sellainen normaalitilanne että on siistiä. jos ei ehdi siivota, on kiireistä.