Jos mulla on luottotiedot menneet ja haluaisin uuden vuokra-asunnon, miten mun pitää toimia?
Tässä on sekin ongelma, että Kelalta en saa mitään, koska mun lapsi ei asu virallisesti mun luona, vaan kirjat on isällään. Juu, sössinyt olen.
Kommentit (5)
Ei kysellä luottotietoja, eli niiden kunto ei vaikuta asunnon saantiin. Kannattaa hakea kolmiota, pienempiä on vain vähän ja aluetoiveita ei kannata laittaa jos tahtoo joskus asunnon saada. Lisäksi esim y-säätoö vuokraa asuntoja jos on tarve, eikä heilläkään luottohäiriöt ole este, ei edes aikaisempi häätö jos on valmis hoitamaan asiansa tulevaisuudessa huolellisesti.
TAi sitten säästää vuokratakuurahat. Monet vaatii jopa 3 kk:n vuokratakuun, jos ylipäätään vuokraavat. Esim. VVO pyysi kaverilta 3 kk:n vuokratakuun, vaikka normaalisti vuokraavat 250 €:n vuokratakuulla!
Useimmat yksityiset vuokrantajat ja yritykset eivät vuokraa lainkaan vuokratiedottomille. Myös kaupungit/kunnat laittavat jonossaan hännille ne, joilla eivät ole luottotiedot kunnossa. Lapsikaan ei hirveästi auttaisi, kun nyt kuitenkin on jo kelvollinen asunto.
Helpointa olisi, jos vuokraisit asunnon jonkun luottotiedot omaavan kanssa.
saisi kolmion asuttavakseen ja tietty sossun maksaessa. Eli me työtätekevät maksaisimme jollekin lokoisat olot? Ei mene mun jakeluun.
Ole hiljaa kun et mitään tiedä. Tai sitten lakkaat maksamasta veroja.
Kehottaisin kysymään isältä, että josko lapsen kirjat saisi vaihtaa sulle niin silloin asunto ainakin kunnan kämpistä järjestyy helposti, lapsettomana taas on hyvin hankalaa ellei ole valmis maksamaan korkeampaa takuuvuokraa...