Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ihan asumusero...kakkosasunto-pohdintaa

Vierailija
05.07.2012 |

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Minulla on sellainen luonne, joka tarvitsisi paljon omaa tilaa + rauhaa. Asuin ennen perheen perustamista kauan yksin ja nautin siitä, yhteenmuutto miehen kanssa toi jatkuvia riitoja ja lapsiperhe-elämä on ollut kaaosta mielelleni. Toki rakastan perhettäni, olen hoitanut lapseni hyvin ym., mutta koko sen ajan kun olen asunut tässä, mieleeni on mahtunut päivittäin ajatus yksin asumisesta edes parina päivänä kuukaudessa. Nyt kun lapset ovat isompia ja miehen työ käytännössä turvattu, puhe kakkosasunnosta on alkanut olemaan ajankohtaista.

Mies ei, minut tuntien, vastusta vaan kannustaa löytämään oman "sopen", jossa rentoutua ja pohdiskella, kirjoittaa ym. itsekseni viikottain. Minua melkein pelottaa miten innoissani olen ajatuksesta, mutta...käytännön asiat mietityttävät.

Kuten sanottu, mies saa maksettua nykyisen kotimme yksin ihan hyvin, mutta jos minulle hankitaan oma asunto edes vuokralle...se kiristää budjettiamme kieltämättä. Olen tehnyt osapäivätöitä pidemmän aikaa, tuloni ovat naurettavat 600€/kk...saakohan sillä asunnon SEKÄ jonkinlaisen ylläpidon niille päiville, jotka vietän asunnolla? Mieheni on kiltti, enkä tahtoisi kuormittaa häntä kohtuuttomasti rahallisesti. Yhteiskunnan tukien varaan ei ole tarkoitus heittäytyä.

Asiallista keskustelua, kiitos.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

600e saa jonkun pienen yksiön vuokrattua mutta enpä tiedä onko siinä järkeä jos se seisoo sitten tyhjillään suurimman osan kuusta. Eikö tuolla rahalla menisi jo johonkin hotelliin pariksi yöksi kuussa rentoutumaan? Helppoa, saisi olla rauhassa eikä tarvitsisi itse edes siivota tms. huolehtia vesimaksuista ja vuokrista.

Vierailija
2/7 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä vain kakkosasuntomme takia 19 vuotta kestänyt avioliittomme jatkuu edelleen.

Tunnistan itsessäni samanlaisen luonteen ja halua vetäytyä olemaan ihan vain itsekseni. Meillä tämä oli mahdollista, kun sain periä tätini pienen (28 neliötä) kerrostaloasunnon, josta maksan siis vain vastikkeen verran.

Luulen, että meitä samalla tavalla ajattelevia on muitakin. Voisiko ajatella, että löytäisit 1 - 2 muuta kaltaistasi naista (tai vaikka miestä) ja vuokraisitte kimpassa asunnon, jota saisitte vuorotellen käyttää yksinoloanne varten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee diili jonkun opiskelijan kanssa, joka on viikonloput kotipaikkakunnalla. Saat halvalla.

Vierailija
4/7 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä melkein samanlainen tilanne, paitsi että asuntoon olisi varaa jos annan seksiä vuokraisännälle!! Mitä teen uskallanko kertoa miehelleni ehdotuksesta??????? Paha juttu koska mieleni tekisi ottaa asunto (upea kaksio keskustassa ja hyvä aluekin) eikä minua seksi haittaisi mutta tuo mies! Uskallanko?????

Vierailija
5/7 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä melkein samanlainen tilanne, paitsi että asuntoon olisi varaa jos annan seksiä vuokraisännälle!! Mitä teen uskallanko kertoa miehelleni ehdotuksesta??????? Paha juttu koska mieleni tekisi ottaa asunto (upea kaksio keskustassa ja hyvä aluekin) eikä minua seksi haittaisi mutta tuo mies! Uskallanko?????

Aloittaja pyysi asiallista keskustelua avaamastaan aiheesta. Minusta tämä menee nyt niin paljon sivuun, että kannattaisi avata uusi, oma ketju.

Ja tokihan Sinun kaltainen löyhäpää pimperoa vuokraisännälle uskaltaa antaa.

Vierailija
6/7 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia asiallisista viesteistä!

Hotelliehdotus (tai asuminen vuorotellen) ei ole huono, mutta tunnustan että kaipaisin ihan omaa pikkukotia, jonka laittaa mieleisekseni ja jonne voisi mennä koska tahansa...hotelli tai jaettu asunto on aina melko standardien mukainen, ei kovin omanlainen ja sitten on vielä ongelma kalusteiden ym. kanssa. En ainakaan itse pystyisi rentoutumaan "vieraissa" lakanoissa.

t. ketjun aloittaja

Vierailija
7/7 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija maksaisi puolet ja ap puolet, koska ap:n vuoksi se opiskelija joutuisi joka perjantai pakkaamaan tavaransa ja lähtemään pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi