Ottaako apteekki takaisin avaamattomia paketteja? Siis eilen olen ostanut vitaaminipakkauksen, mikä onkin ollut väärä.
Kuitti on, eikä pakettia ole tosiaan avattu.
Onko kellään tietoa?
Kommentit (8)
Reseptillä jos ostaa, niin ottavat takaisin mutta eivät hyvitä rahoja. Vitamiineista en tiedä kun eivät ole kuitenkaan aivan lääkkeitä... Hmm. KOkeile.
Koska silloin sen näkee että ei ole avattu, muussa tapauksessa en usko että ottavat enää takaisin. Turvallisuus- ja hygienia syistä.
mutta jos paketti on jotenkin sinetöity eli voidaan varmistaa ettei sisältö ole muuttunut niin voivat ottaa ei mene yleensä myyntiin vaan jää apteekin tappioksi, mutta kannattaa kysyä.
Ottivat paketin takaisin + maksoivat takaisin kuittia vastaan.
Edes avaamatonta pakettia kun ei saa laittaa takaisin myyntiin, koska sellaista sinettiä ei ole keksittykään, etteikö joku kaheli sitä pystyisi huomaamatta ohittamaan. Valitettavasti. Mikäli joku apteekki tekee poikkeuksen, se tekee sen tappiollisesti.
Vaikka paketti olisikin avattu. Yksi potilas oli hakenut a-hepatiittirokotteen apteekista ja tuli ta:lle pistättämään sen (minulle). Selvisi että tarvitsee sekä A- ja B-hepatiittirokotteen jolloin soitin apteekkiin potilaan puolesta että ottavatko takaisin tämän äsken sieltä haetun rokotteen (piti selvittää että tarvitseeko lääkärin kirjoittaa pelkkä b-rokote vai a+b) jolloin ne sanoivat etteivät ota kuin hävittääkeen lääkkeitä ym. eli rahoja ei saa takaisin ja ihan turvallisuussyistä.
Löytyy nimittäin todella sairaita ihmisiä ja pystyy sinne lääkepurkkiin laittamaan jotain tappavaakin ainetta vaikka korkkia ei olisi avattu (nimittäin ruiskun kautta).
Voithan sinä yrittää mutta luulen että ei onnistu.
Imetätkö? Ota ne vitamiinit itse! TAI syötä noi vitamiinit kun vauva on vaikka vuoden ikänen jollon ne sopii masulle, siis jos kyseessä on pieni vauva jolla tulee ilmaa vääristä tipoista..
Ottavat vastaan, mutta aika nihkeesti.