Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan kääntyminen

24.11.2005 |

hei kaikki!mulla on 3.5kk.n ikäinen poika joka on lattialla suuremman osan ajasta mitä on hereillä mut eipä edes yritä vielä kääntyillä,makaa vaan rauhassa.tämä on muutenkin aika rauhallinen poika...olen jo kovasti odottanut millon se tapahtuu.jumppaan hänen kans ja käännytytän itse häntä mahalleen et tajuis et näin voi tehdä myös hän itse...Mites teillä on mennyt tämä ja minkä ikäisenä?vaikuttaakohan tähän myös se kun poju on vähän pullukka,67cm,8100kg?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoispoika oli vauvana ihana aurinkoinen ja rauhallinen tapaus eikä kiirettä ollut mihinkään. Kääntyi ekan kerran selältä vatsalle vasta lähempänä 5kk ikää ja kävellä alkoi yli vuoden iässä ilman tukea. Nyt 2v9kk iässä on kuitenkin motoriikassa kuulemma vuoden-pari ikäänsä edellä.

Toisaalta poika taas puhui kymmeniä sanoja alle vuoden ikäisenä, pitkiä lauseita 1,5-vuotiaana ja 2-vuotiaana jo ns. " täydellisesti" . Nyt kun 3v. lähestyy alkavat muut lapset olla pikku hiljaa samassa puheenkehitysvaiheessa poikamme kanssa eli ovat ottaneet kiinni.

Toisin sanoen lasten kehitys on niin yksilöllistä ettei vertailusta ole mitään hyötyä. Samankin lapsen kohdalla kehitystä voi tapahtua sykäyksittäin - ja taantumista myös. Tuo jumppaaminen on tietysti muuten(kin) tosi mukavaa yhdessäoloa! :)

Vierailija
2/5 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile, poikasi varmasti aikanaan oppii kääntymisen taidon. Itse uskon, että myös vauvan luonne vaikuttaa noiden taitojen kokeiluhaluun. Toiset vauvat ovat luonteeltaan rohkeampia kuin toiset. Meillä tyttö on aika rauhalllinen lapsi, ei ainakaan mikään rämäpää-menijä ja uskon tämän heijastuvan myös liikunnalliseen puoleen. Tyttö alkoi säännöllisesti kääntyillä noin 4,5 kk iässä, aikaisemmat kääntyilyt taisivat mennä vahinkojen piikkiin. Anna vauvasi vain touhuta rauhassa lattialle - ihan varmasti se kääntyilyn vielä oppii! Ja ei kannata todellakaan verrata omaa lasta toisiin lapsiin. Joskus ihan suututtaa kuin äidit kerskuvat/vertailevat omien vauvojensa taitoja, mitä teidän lapset jo osaa jne. (Ja nyt minä suututan jonkun, mutta sanon nyt suoraan mitä olen mieltä...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oppi kääntymään 2kk3vk, esikoinen ja edelleen rauhallinen persoona. Kaikki on vain kiire päästä tekee. Nyt 1v6kk ja puhuu ku papupata.

Tyttö on nyt 5kk1vk eikä ole vielä kertaakaan kääntynyt mahalleen, edes vahingossa! Ja todella tulinen ja vaativa neiti! On kyllä tosiaan ku eri puista veisty, yö ja päivä...

Innolla odotan koska tyttö päättää kääntyä mahalleen!!!

Vierailija
4/5 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata turhaan huolehtia,kyllä ne lapset sitten oppivat kaiken tarvittavan kun ovat valmiita siihen. oma lapseni kääntyi vasta 7kk iässä selältä vatsalleen,oppi istumaan itse 8,5kk ja 9kk konttaamaan ja nyt 10kk nousee ja kävelee tukea vasten.. hänellä tämä kehitys on ollut ns hitaampaa mutta kun yhden taidon on oppinut ei hän sitä kauan ole harjoitellut kunnes jo siirtyy seuraavaan =) lapset ovat yksilöitä. Eikä meillä ollut mitään fysioterapiaa. poika ei laisinkaan ryöminyt vaan lähti suoraan konttaamaan. älä huoli turhia!

Vierailija
5/5 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nimittäin tuntuu että rauhalliset vauvat kääntyy vasta joskus 5-6kk iän jälkeen, ja aikaiset ennen 4 kk ikää :-) Tältä palstalta usein saa sen kuvan että kaikki vauvat oppivat asioita tosi aikaisin, mutta todellisuudessa taitaa niitten aikaisin oppineitten vauvojen äidit olla niitä jotka eniten noihin " milloin teidän vauva oppi..." -kyselyihin vastaavat.

-minskuliina jonka vauva kääntyi 4 kk iässä, n. vuosi sitten siis