Minkälaisia oireita vauvalla,jos olisi sydänvikaan viittaavaa?
Kommentit (7)
Meidän vauval usein nenän ja leuan välinen alue sinertävä.ei kieli
Omilla lapsillani ei ainakaan koskaan ole ollut minkäänlaista sinertävyyttä kasvojen alueella.
Voi alle puolen vuoden iässä tulla sinisyyttä kasvojen alueelle ilman mitään vikojakin, ihan vaan hengitys- ja verenkiertoelimistön kehittymättömyyden takia.
nro 5:lla jotain pohjaa väitteelleen? Itse en ikinä uskaltaisi sanoa, että sinerrys kasvojen alueella olisi normaalia! Vastasyntyneelle on normaalia, että periferia (kämmenet, sormet ja varpaaat) sinertävät, koska verenkierto keskittyy tärkeisiin sisäelimiin. Sydänvian yleisimmät oireet ovat vauvalla väsymys (ei jaksa imeä hyvin rinnalla), hikoilu syödessä ja ihon sinertäminen.
T.sh-klö
oli 2 pv ikäinen. Vietiin heti tutkimuksiin lastenklinikalle, epälivät sydäntä tai keuhkoja. Mitään syytä ei löytynyt, muuta kuin lievä kurkunpääntulehdus. Itselläni oli kurkunpääntulehdus pahimmillaan synnytyksen aikana.
yhtään mietityttää vie ihmeessä kunnon lääkäriin. Meidän vauvalta ei neuvolalääkäri muka kuullut sydän vikaa 3kk ikäisenä vaikka olisi pitänyt kuulua selvä sivuääni. Lapsi oli 1.5 vuotias ennen kuin toinen neuvolalääkäri löysi selvän sivuäänen. Siihen asti oli ollut kuitenkin terve ettei oltu käytetty lääkärissä. Myöhemmin olen kuitenkin miettinyt olisiko pitänyt osata lukea joitain oireita itse. Esim. nukkuessa hikoili niin että oli kuin uitettu. Saatiin onneksi korjattua sydän pian ja toipuikin hyvin pikkuhiljaa.
välttämättä ei mitään oireita.