lohjalle muuttamassa!
Lohjalaiset kertokaa mulle minkälaista siel on asua? Millanen ojamo on alueena?
Mitkä on hyviä baareja ja onko paljon muuta tapahtumaa/ohjelmaa?
Kommentit (11)
Levotonta, paljon vuokra-asuntoja, huumeita liikkuu paljon. Hyvä puoli on se, että sairaala on lähellä.
Itse muutin just pois Lohjalta. Ihan mukava pikkukaupunki mutta ei mun paikka. Paljon mahdollisuuksia harrastaa ja ulkoilla. Kiva uimaranta. Baareista en tiedä, Lohessa ja Londonissa tuntuvat käyvän ihmiset. Vanhemmalle porukalle on Opus K.
Lohja taitaa olla Suomen sateisin paikka.
mutta jos se ei haittaa, niin muuten ihana kaupunki asua. koulut ja päivälodit tupaten täynnä, se tietysti ikävä asia.
Baareissa en käy, mutta keskustasta löytyy amarillo ja prime iltaravintolat, sekä kaksi pubia ja kaksi räkälää. lähiöissäkin baareja, ojamolla ja routiolla.
Tosiaan aika spurgu mestaa..
Keskustassa parempi.
Ensi viikolla on Rantajamit, kolmepäiväinen festari Lohjanjärven rannalla.
et ojamo on ihan hyvä paikka. tuttu asuu routiolla ja se kuulemma ihan kauhee nistimesta. saako poikaystävä heti turpaan jos lähiöön menee käymään yhellä. on metallimiehiä. :) iso ukko kumminki. se vähän sitä miettii et ku täältä ihan pääkaupungista muutetaan.. osaatteko työtilanteesta mitään sanoa? opiskelu on ensisijaisesti kyllä mielessä.
-ap
Lohja ylipäätään on Suomen neljänneksi pahin huumekaupunki. Kamaa on helppo saada.
Lohjalle ei kannata muttaa jos ei ole varaa maksaa itse omaa terveydenhuolto yksityisessä.
Lohjan sairaala ei hoida potilaita lähetteistä huolimatta.
Kuulemma löytyy Lohjan sairaalan alueen asukkaita, jotka on kirjoilla muualla jotta saa kunnallista sairaudenhuoltoa. Ei kannata muttaa jos tarvii lääkäripalveluita.
Kyllä Ojamo ja Routio on ne pahimmat alueet.
Ite olen viihtynyt täällä tosi hyvin. Olen kotiutunut ja olemme löytäneet paikkamme.
Prime, Opus K, London suosituimpia menomestoja.
Rantajamit, markkinoita, toreja. Kannattaa seurata kaupungin netissä tapahtumakalenteria ja lehtiä.
Luonto ja rannat lähellä. Venepaikkoja, uimapaikkoja jne.
Pois en muuttaisi.
Itselläni ainakin elämänlaatu on huomattavasti parempi kun en enää Lohjalla asu. Suurin osa lohjalaisista kauheita selkäänpuukottajia ja paskanpuhujia ja ovat niin "ylpeitä lohjalaisuudestaan" eli varaudupa tähän. Iltalehden nettisuvustolla oli muutamat päivät sitten juttu lohjalaisuudesta ja lohjalaisista, niin totta!! Mitään uutta ei oikein tahdota rakennella ja jos rakennellaan ja mennään sinne kehityksen suuntaan, niin siitäkin valitetaan ja otsikoidaan kuinka Lohjaa taas pilataan ja niin rakasta harjua silvotaan
Ihmeellisiä kuvitelmia, juoruja, ym. Todellisuudesta ei varmaan mitään tietoa.
Ojamolla on ihan hyvä asua, riippuu paljolti missä asuu, on hyviäkin rivari-/kerrostaloalueita. Palvelut on lähellä, keskustaan lyhyt matka, uimarannat vieressä ja ulkoilumaastot sekä Liessaaren suuntaan että harjulle.
Itse olen perheellinen, joten lähibaarit ei ole tuttuja, mutta on siellä yksi sellainen. Suurin osa tilaa taksin keskustaan 3km päähän ja menee Amarilloon (entinen Rosso + Lohi), Londoniin, Primeen tai Opus K:hon.
Päivähoitoon meidän lapset ovat päässeet nopeasti ja lähelle ja kouluissa on ollut hyvät opet. Lisäksi hyvitetään kaikki koulujen loma-aikoihin sijoittuneet poissaolopäivät (esim. kesä-elokuussa) toisin kuin Vihdissä jossa hyvitetään vain 4 vkoa kesällä ja hiihtoloma (Lohjalla myös syys- ja joululomat sekä koko kesä jos lapsi poissa päivähoidosta siten).
Terveydenhuoltokommentti aikaisemmin oli ihan puppua, sillä olen itse päässyt todella hyvin sekä perusterveydenhuoltoon että sairaalan poileille. Yksityisellä ei ole tarvinnut käydä kertaakaan, ei myöskään lasteni (joita on kolme). Vihtiläiset potilaat taas usein valittavat kuinka lääkärille ei saa aikoja Vihdissä (olen itse töissä Lohjan sairaalassa ja minulle henk. koht kerrottu usein tämä). Kunnallistalous on Lohjalla niin paljon paremmalla tolalla ja peruspalveluihiin satsataan, joten kunnallinen terveydenhuolto toimii hyvin. Kun varasin aikaa lääkärille, minulle soitettiin takaisin kun en heti päässyt läpi. Hyvää palvelua, ajankin sain vielä samalle päivälle!
Tapahtumia Lohjalla on paljon, musiikki- ja urheilutapahtumia eniten.
Luonto on kaunis ja sijainti hyvä: sekä Hkiin että Turkuun ajaa nopeasti.
Itse en ole koskaan törmännyt Lohjalla huumeisiin mutta kaipa niitä löytää jos niitä haluaa, kuten missä vain Suomen kaupungissa. Ehkäpä siis ei kannata niihin porukoihin edes lähteä, mihin edelliset kirjoittajat ovat eksyneet!
Sitä paitsi Lohjalla on nykyään aika paljon meitä muualta muuttaneita, joten lohjalaiset eivät ole mikään homogeeninen ryhmä paljasjalkaisia lohjalaisia.
Tervetuloa siis Lohjalle! Tämä on oikein hyvä paikka asua.
up!