Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "hölmöä" tehdä/saada lapset isoilla ikäeroilla? Kolmatta haaveilen,

Vierailija
23.06.2012 |

tai haaveillaan, mutta siis esikoinen jo 10 v. ja toinen täyttää kohta 5 v.

Vielä ei voitaisi edes yrittää, mun opiskelut kestää vielä vuoden, mutta sitten voitaisiin alkaa yrittäminen. Jos tärppäisi heti, olisi vanhin kolmannen syntyessä n. 12 v. ja toka n. 7 v.

Hyvät puolethan on siinä, että ei tarvisi kahden/useamman pikkuisen kanssa mennä, isompia ei enää tarvi niin vahtia eikä heräillä yöllä heidän takiaan. Olisi jaksamista enemmän siis vauvalle.

Toisaalta sitten mietin mitä lapset itse mahtavat "miettiä", nytkään lapsemme eivät juuri leiki yhdessä, ikäeroa on siihen vähän liian paljon. Kyllä he joskus siis rakentavat yhdessä majoja tms. ja tappelevat kyllä ihan tarpeeksi.. mutta varsinaisia kavereita eivät ainakaan vielä ole. tietty sitten isompana ja aikuisempana ikäero ei enää merkkaa.

Vähän mua kyllä vielä mietityttää sen kolmannen yritys, ei oikeastaan muuten kuin se raskaus- ja vauva-aika. Ne olen kokenut molemmista lapsista _tosi_ raskaina ja väsyttävinä. Oikeastaan kunnolla alan nauttia lapsistani vasta heidän täytettyään 3 vuotta.

Toisaalta, kyllähän sen kolme ekaa vuotta luulisi taas kestävän, kun tietää jo että se menee tosi nopeasti loppujen lopuksi, onhan mennyt kahdelta ekaltakin ja niistä on hengissä selvitty...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla on ikäeroa 14-v

Vierailija
2/6 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen syntymä on suuri lahja, ja onni, millään muulla ei ole väliä. Jokainen raskaus, jokainen lapsi on erilainen, joten jos lasta tarpeeksi haluaa, pitää ottaa riski ja hypätä tuntemattomaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla on ikäeroa 14-v

ja kumpaa sukupuolta hän on?

ap

Vierailija
4/6 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen syntymä on suuri lahja, ja onni, millään muulla ei ole väliä. Jokainen raskaus, jokainen lapsi on erilainen, joten jos lasta tarpeeksi haluaa, pitää ottaa riski ja hypätä tuntemattomaan!

Mä en kuitenkaan voi oikein itselleni mitään, olen tällainen asioita paljon vatvova, päätöksiä on vaikea tehdä, pieniäkin.. saati sitten tällaista :D

ap

Vierailija
5/6 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sisko on 1,9-v ja hyvin on suhtautunut. Leikkii piilosta ynm. yhdessä ja vaik on poika niin on paljon apua. Voi jättää kahdestaan jos menee vaikka kauppaan.

Vierailija
6/6 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. 2:n ja 3:n välissä on 11v.

Ja kun nuorin (neljäs lapsi) syntyi, täytti vanhin parin päivän päästä siitä 15 v.

Tää on ihan luksusta, kun ei ole kaikki lapset putkeen, rankinta oli kahden ekan kanssa joilla vain vuosi ikäeroa.

Nyt isommat voi vähän katsoa pienempien perään, ja on ihanaa kun saanut uudestaan vielä elää pikkulapsiajan, nyt siitä osasi vielä enemmän nauttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme