En löydä itselleni sopivaa puoluetta :( Auttakaa!
Isot puolueet on kyseessä, en ole kiinnostunut pienistä. Olen jonkin verran koulutettu, keskipalkkainen ja asumme perheen kanssa omakotitalossa. Eli siis en kannata omaisuusveroja tai niiden nostamista. Olen huonoista oloista ja muuta kautta tutustunut myös alkoholisteihin ja köyhyyteen. Olen sitä mieltä, että esim. juopoille voisi rakentaa enemmän asuntoloita ja jonkin verran yrittää auttaa enemmän köyhiä mutta ei missään nimessä syytää rahaa. Mielestäni on myös reilua, että ne jotka lukevat itsensä hyväpalkkaiseen ammattiin eivät joudu maksamaan kohtuuttomia veroja koska siivooja ja lakimies ovat eri asia. Vaikka sen siivoojan työ on toki arvokasta. Kannatan myös sitä, että yksityisten palveluiden käytöstä saisi vähennyksiä enemmän kun nyt. Eli en olisi syytämässä hirveästi lisää rahaa julkiseen terveydenhuoltoon vaan ajattelen, että ne jotka tienaavat edes kohtuullisesti voisivat käyttää yksityisiä palveluita. TOISAALTA mikään ei saa mua niin vihaiseksi kun se, että jonkun yksityisyrityksen johtaja riistää työntekijöitään tuottaakseen itselleen maksimaalista voittoa! Eli yrittäjien tukeminen on myös kaksiteräinen miekka! Jotkut isot herrat vaan tienaa ja tienaa mutta palkat eivät suhteessa ole välttämättä kummoisia työntekijätasolla. Eli ehkä jotain uusia säädöksiä pitäisi tehdä? Eihän sekään ole reilua, että joku jolla on älliä ja joka tulee hyvästä perheestä lukee itsensä johtotason ammattiin ja sitten tuottaa voittoa vain itselleen. Valitettavan usein näkee tätä :( Eli mikä puolue mahtaisi sopia? Kokoomus, keskusta vai demarit? Demarit eivät ole kyllä koskaan oikeen houkutelleet mutta who knows?
Melkoisella varmuudella et löydä itsellesi sellaista puoluetta, jonka kaikki teesit voit allekirjoittaa 100%:sti.
Sun pitää priorisoida : mieti se tärkein ja toiseksi tärkein asia ja valitse niiden perusteella. Huomaat kyllä, että monista asioista väitellään puolueiden sisälläkin. Lopulliset päätökset (tai äänestykset) saattavat ryhmäkurin vuoksi olla yksimielisiä.