Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin kirpputorit + säännöt (tavallaan valvoja asiaa). ov

Vierailija
11.06.2012 |

Eli siis olin yhden paska ryhmän valvojana. Yksi valvoja sitten ihan itse laati säännöt ja ne oli todella tiukat, nostot niin ja niin monta kertaa per päivä, yksittäisiä kuvia ei uppailla jne. jne.

Viimeisen parin kuukauden sisällä kävi sitten niin, että siellä oli enää kaksi valvojaa, jotka huomauttivat rikkeistä.

Yksi nosteli vaan sääntöjä ja yksi piti suunsa kiinni.

MUTTA tämä hiljainen viljo sitten kitisi yv:llä, että ootteko te kaikki lomalla vai mikä helvetti mättää, kun ryhmän meno on taas karannut käsistä. Itse oli kuitenkin ollut koneella eli olisi voinut itse huomauttaa asioista.

Lopuksi tämä sitten kärjistyi siihen, että mä olen kuulemma se vittumainen narttu, jolla kusi noussut päähän (justiinsa näillä sanoilla) ja mun pitäisi relata.

Okei, mikään ei ole hyvä.. Jos on hiljaa, niin se EI ole hyvä ja kitistään, että pitää tehdä jotain. Sitten, kun tekee, niin sekään ei ole hyvä :D

Oikeasti, miksi sitten edes tehdään mitään sääntöjä, jos edes valvoja ei tahdo niitä noudattaa ja toisekseen, jos se sääntöjen noudattamattomuus häiritsee, niin miksei sitten ITSE voi avata suutaan ja huomauttaa asiasta, miksi kahden muun pitää tehdä se (ja saada samalla välillä paskaa niskaansa).

Mutta joo, en ole enää valvojana enkä edes kyseisen ryhmän jäsen enää. Eikä tule ikävä.

Mutta ihmetyttää vaan, että miksi tuollainen henkilö edes ryhtyy valvojaksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ihmetyttänyt koko upittelun idea. Mikä pointti siinä on?

Itse haluaisin nähdä, mitä _uutta_ ryhmään on tullut, en samoja vanhoja kamoja, vähän eri järjestyksessä vaan.

Vierailija
2/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ihmetyttänyt koko upittelun idea. Mikä pointti siinä on?

Itse haluaisin nähdä, mitä _uutta_ ryhmään on tullut, en samoja vanhoja kamoja, vähän eri järjestyksessä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain ryhmissä pitää erikseen mainita jos on kännykällä otettu kuva? Ai siksi että kaikki kännykkäkamerat on paskoja? Ei ainakaan mun iPhonen kamera, paras kamera mikä mulla on ikinä ollu.

Vierailija
4/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain ryhmissä pitää erikseen mainita jos on kännykällä otettu kuva? Ai siksi että kaikki kännykkäkamerat on paskoja? Ei ainakaan mun iPhonen kamera, paras kamera mikä mulla on ikinä ollu.

Onko niin, että joillain kännyköillä otettuja kuvia ei pysty laittamaan "oikeaan" kansioon? Ylläpitoa tällä siis varoiteltaisiin, etteivät heti siivoa kuvaa pois.

Vierailija
5/11 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että MIKSI noilla kirppareilla on aina miljoona sääntöä? Mitä se hyödyttää? Miksi ei saa upata, mitä hemmetin väliä? Mä en vaan tajua.

Vierailija
6/11 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnetta ja intohimoa: kirpputori ja Facebook.

Nettiryhmän valvoja minäkin, mutta ihan eri juttujen puitteissa.

Vierailija
7/11 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppisryhmiä just älyttömien sääntöjen takia, osassa oli sellanen meno että hyvä kun uskalsi suunsa avata ku olitkin jo rikkonut jotain sääntöä. Toki pitää perussäännöt olla, mutta en kans just tajua esim. saa upata vain 1 kuvan 1 kerran päivässä. "mulle" ei kelpaa varaukseksi vaan pitää lukea selvästi "varaan". ei mitään yv-kauppaa, ei edes niin jos pistän ilmoituksen "ostan koon 68 bodeja", niin mulle ei saa laittaa yv:llä kuvia bodeista joita ihmisillä olis tarjolla vaan niille pitää tehdä oma kansio sinne ryhmään. Toi on musta ehkä älyttömin sääntö.

Vierailija
8/11 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta osa oli ihan ok (esim. just se, että jos on enempi kuvia, niin kansio tai se uppaus juttu tai paikkakuntien tai hintojen esille laitto), mutta kun tuolla oli varmaan kilsan mittainen sääntö lista ja kaikki oli yhden ja saman muikkelin tekosia, kaikki mitä muut ehdotti, tyrmättiin heti.

Mä olen todella monessa eri ryhmässä, mutta ei niissä ole tuollaisia litanioita (vaikka niissäkin on tietty sääntöjä).

Tuo sääntöjen laatija heivasi useammankin tyypin (ja osa sai bannia), kun rupesivat arvostelemaan sääntöjä (ja samalla myös mainitsivat tämän tyypin). Samoin tämä hiljainen viljo laittoi muutaman jäähylle samasta syystä.

Mutta se ihmetyttää, että miksi vinkua ja kitistä ja sitten haukkua lyttyyn.

Kyllä monessa muussakin ryhmässä valvoja huomauttaa virheistä ja kyllä se on musta ihan ok. Ja mä en ollut mikään "haista vittu lue nyt ne saakelin säännöt" tyyppi vaan nätisti pyysin laittamaan sen paikkakunna tai hinnan esille tai pyysin tekemään kansion tai mikä se rike nyt olikaan.

ap

Vierailija
9/11 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että MIKSI noilla kirppareilla on aina miljoona sääntöä? Mitä se hyödyttää? Miksi ei saa upata, mitä hemmetin väliä? Mä en vaan tajua.

rätti kansio roiku koko ajan ylimäpänä :D

Vierailija
10/11 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pientä valtaa ei olekaan, etteikö se nousisi päähän.. Tämän huomaa usein fb-kirppiksillä. Miten joku viitsii tuhlata niin paljon aikaansa ja energiaansa muiden kaupankäynnin kyttäämiseen? Kyllä täyspäiset aikuiset ihmiset osaavat hoitaa kauppansa ilman, että kolmas ihminen on laittamassa lusikkaansa siihen soppaan ja pilaa vielä yöunensa sen seurauksena. Melko ankealta kuulostaa tällainen kontrollointi, ymmärrän hyvin tuohtumuksesi! :)

Vierailija
11/11 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin rehellisesti sanottuna ihmetyttää, että eikö noilla joillain valvojilla ole muuta elämää kuin nuo fb-kirpparit? Siis kun tuntuu, että joskus ylläpitäjä nilittää villkaissakin ryhmissä jokaikiseen ilmoitukseen jotakin. Itse en ehdi seurata läheskään kaikkia ilmoituksia, mutta ylläpitäjä näyttää ehtivän.