Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalla atooppinen iho?

22.11.2005 |

Tytöllämme 9kk on jo pitkään ollut toisessa polvitaipeessa (yhdessä vaiheessa molemmissa) punoitusta. Välillä iho on ollut rikkikin. Tyttö on kova kakkaamaan, joten pyllypesulla käymme montaa kertaa päivässä, ja silloin jalatkin aina kastuvat, vaikka tuntuu, että vähemmillä pesukerroilla ihokin pysyisi parempana. Olen rasvannut ihoa Novalanilla ahkerasti, mutta polvitaipeen iho ei ole kunnolla parantunut. Joskus olen sivellyt Bepanthenilla tai laittanut perunajauhetta kosteuden vähentämiseksi, mutta näilläkään ei ole ollut sen kummempaa tehoa. Välillä olen laittanut kortisoniakin ja se ehkä auttaisi, mutta toistaiseksi sen käyttö on kuitenkin ollut aika satunnaista, kun olen yrittänyt pärjäillä muilla keinoin.

Minulla ei ole kokemusta atooppisesta ihosta, joten haluaisin kuulla asiaa paremmin tuntevilta, kuulostaako yllä oleva atopialta ja jos, millä tavalla itse olette ihoa hoitaneet. Tyttö on selvästi herkkäihoinen kaiken kaikkiaan. Esimerkiksi ryömiminen aiheuttaa eteenpäin työntävään käsivarteen kuivumista, mutta varsinaista " kunnon" punoitusta, saatikka ihon rikkimenoa, tytöllä ei toistaiseksi ole tuota toista polvitaivetta lukuunottamatta esiintynyt. (Tänään jalkoihin on ilmestynyt muutama pieni punainen näppy, mutta tällaisia satunnaisia näppytauteja on silloin tällöin esikoisellakin ollut, vaikka hänellä ei ole atopiaa, allergiaa tms.) Mihinkään ruoka-aineeseen en ole iho-oireita onnistunut yhdistämään, vaikka tytön ruokavalio on jo aika monipuolinen. Onko tällaisilla iho-oireilla iän myötä taipumus mennä ohi vai jatkuuko " herkkänahkaisuus" loppuiän?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö 10kk ja myös välillä kuivia punaisia osia käsivarsissa, jaloissa ja joskus myös olkapäissä. Sain neuvolasta rasva näytteitä kokeiltavaksi että mikä soppii parhaiten. rasvat ovat merkiltään Ceralan ja Decubal merkkisiä. Ja noista oli apua! iho tuli normaaliksi ja pehmeäksi. Ostin nyt Decubalia ison purkin kun se näyte purkki loppui. Neuvolassa th käski päivittäin usein rasvaamaan. Meillä myös näyttää siltä että pyllyn pesutkin kuivaavat jalkoja.. joten joka pesun jälkeen rasvaan jalat. Meidän tytöllä siis vain kuiva iho, ei atopinen. Kun lääkäri sanoi atoopinen tai allergia ihottuma näkyy myös poskissa kasvoilla ja meillä tytöllä on kasvoilla hyvä iho. Voithan myös kokeilla noita mainitsemiani rasvoja jos haluat. Niin ja olen myös käyttänyt cortisonia, th sanoi mulle että ne vain ohentavat ihoa.

Vierailija
2/3 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi poikaa joilla molemmilla on minulta peritty ATOOPPINEN

iho...Heti alkuun:Oikeasti atooppinen iho ei välttämättä aina oireile kasvoista, eli se ei ole mikään tae sille että iho ei ole atooppinen jos kasvojen iho ei oireile.

Vanhemmalla pojalla (7v.) oireet on ollut pohkeissa.Nuoremmalla (5kk)

reisien takaosassa...Minulla kyynärtaipeissa.

Kaikilla se ei oireile samalla tavalla, joten yleensä se on kyllä lääkäri joka sen diagnoosin antaa.

Meillä se on punainen ja hyvin karhea alue jossa sitä atooppista ihottumaa esiintyy.Bebanthen on ahkerassa käytössä ympäri vuoden..Talvella kahdenviikon jaksoissa myös kortisoonia/kuukauden tauko.

Pakkanen on yksi joka kyllä provosoi atooppista ihoa.Kun ekat pakkaset tulee tiedän sen taas alkavan.Kesät on helpompia.Suklaa on myös sellainen, että ei ole hyväksi atooppiselle iholle.Siinä nyt jotain pientä tietoa, toivottavasti auttoi edes hiukan..

T:Atooppinen perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kortisonia tulee tosiaankin käyttää ainoastaan kuurina, eli ei sillon tällöin vaan 3-n.7 päivää ja sitten tauko. Meillä käytössä Novalan ja Lipolan voiteet. Hyvin ovat toimineet. Rasvaa pitää kuitenkin laittaa RUNSAASTI taputellen.

Mamma ja Daniel, vajaa 6kk